Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 709 ggr
Jetaime
4/28/16, 9:47 PM

Helgen 29/4-1/5.

Vad händer i helgen?
Det är redan valborg på lördag 🤔 Har ni några speciella planer? :)

Annons:
Fisherling
4/28/16, 9:54 PM
#1

Kommer antagligen låta hundarna dra ut på landet med mor och far för att fira Valborg med middag, vin och vänner 🙂

Jetaime
4/28/16, 10:00 PM
#2

Imorgon tänkte jag och vovvarna (passar Zukis syster Indi ett par dagar medan hennes familj är i Turiket. Dock ska hon bo hos husses syster dom sista dagarna, då hon gärna ville passa henne också, men matte tyckte att det var bra om hon fick vara hos mig och Zuki några dagar och och hänga mer och träna och köra lite mer hundaktiviteter) ta sovmorgon! Sen tänkte jag åka ut till klubben och köra lite kontaktfält på A:et (hoppas det ser lite bättre ut på marken imorgon.. det var ju snö och sjö + gegga igår..), då vi inte alls kört något på A:et sen förra träningen för 2,5 vecka sen, bortsett från tävlingen förra helgen och klubbtävlingen förra onsdagen.. Sååå.. eftersom som lilla fröken fin har hoppat det lite när hon blir taggad, så kan det vara en bra idé och köra lite genrep inför i helgen. 

På lördag åker vi till Smålandsstenar och tävlar agility. Det är dubbel klass 2 och vi är sjukt taggade. Någon direkt valborgsfirande blir det väl inte direkt.. 

Söndagen har vi inga planer so far.

LinDajSon
4/28/16, 10:05 PM
#3

Blir nog hundträning båda dagarna. Markeringsövningar med lillen nu när husse är hemma. Funderar på att bygga ihop några hinder och köra lite agility med lillan. Jin ska få ett spååååååår. Ett långt och riktigt tungt spår.

Turast
4/29/16, 12:27 AM
#4

Imorgon (fredag) lämnas gymnasiearbetet in, min hundbok! Blir spännande att se vad de tycker om resultatet… 

På lördag åker jag tillbaka till gotland för sista skoltiden, studentetn och utflyttning! 

På söndag ska jag sova, HELA DAGEN 😍

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jetaime
4/29/16, 9:39 AM
#5

Det blev inte sovmorgon då jag visst hade läkartid kl 8.15. Så ska vila en liten stund nu istället så åker vi ut till klubben sen, tror jag :)

TrasselTroll
4/29/16, 11:23 AM
#6

Planerat tvådagars rally i Lillehammer (debutera i klass 2) men får se om vi åker, här kom ett överraskningssnöfall av rejäla mått och bilen har sommarskorna på…

Annons:
Stormvindh
4/29/16, 11:44 AM
#7

Idag blir det promenad, rallylydnadsträning och ikväll bad av hund ;) Imorgon ska vi nämligen på officiell SBK-utställning tillsammans med 8-9 andra Aussies från Storms kennel om jag inte har helt fel på antalet :) Så då blir det lite syskonträff, ska bli roligt! På söndag har vi inget direkt inplanerat så får se lite vad vi hittar på :)

Medarbetare på Vallhundar

[Neoverona]
4/30/16, 2:41 PM
#8

Igår tränade vi rallylydnad och åkte till Göteborg för att köpa ny utrustning och mat. Idag är det en ren vilodag för att vila upp oss inför morgondagens utställning :)

TrasselTroll
4/30/16, 4:47 PM
#9

Vi snöade inne idag, nu har det dock övergått i regn så bara det håller sig så kommer vi till start imorgon i vart fall…

Jetaime
5/1/16, 10:41 AM
#10

Tävlingen i smålandsstenar igår gick både bra och dåligt. Efter första loppet var jag helt knäckt och gjorde precis så som jag absolut inte skulle göra efteråt. (fick i 'läxa' efter Annica Aller-kursen att säga tex fem saker som gick bra med loppet, precis när vi kom i mål. Jag var så fruktansvärt besviken och hela den där värdelöskänslan kom över mig igen som ett blixtnedslag.. Men tack vara väldigt bra klubbkamrater och lite peptalk så kunde jag sen gå banan och känna att 'vi fixar detta' till hopploppet sen.) Allt som allt slutade det med ett nollat lopp med en tredjeplats och pinne i hopp2A och tre diskade lopp. MEN jag lyckades faktiskt plocka ut bra bitar ur alla dom diskade loppen tillslut och kände mig ändå ganska nöjd. Det hela hänger ofta ihop med mitt, vad ska man säga 'allmäntillstånd' och Zuki är så sjukt känslig. Hon känner direkt när jag inte mår bra och försöker kompensera, vilket ofta blir sjukt överdrivet, samtidigt som jag ger upp mer och mer. Det blir mest kaos av allt då bara.

Jetaime
5/1/16, 10:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Blev dessutom två aussies i toppen i Hopp2A (dessutom från Trelleborg ;) Och Camilla och Leo vann även agility2A!

Upp till toppen
Annons: