Annons:
Etikettaussieprat
Läst 1092 ggr
Jetaime
2016-08-05 13:38

Vilken aktivitet gillar ni minst/bäst?

Vilken sport/gren/aktivitet som ni håller på med gillar ni minst och varför? (tex agility, utställning, vallning, olika grenar inom bruks osv. Behöver inte vara tävlingsmässigt utan kan vara bara träning också.)

Vilken sport/gren/aktivitet gillar ni bäst? Varför?

Vad ni och hunden tycker kan skilja sig inom dom olika aktiviteterna :)

Annons:
tiger tok
2016-08-11 20:31
#1

Roligaste är agilityn,för att det är fart och fläkt och dem flesta hundar som kör verkar tycka det är riktigt kul! Gillar minst, jakt,mest för att jag inte har något intresse för det!

Jetaime
2016-08-11 20:40
#2

Roligast (här tror jag att jag och Zuki är eniga) är agilityn. Det är så mycket teknik, fart och uthållighet! Och agilityn är något som verkligen är utmanande på väldigt många vis. 

Minst roligt/botten är utställning, utan att tveka! Dock skulle jag inte efter förra utställningen längre säga att vi håller på med.  Där gick minsann gränsen för min del! Annars så gillar jag så klart allt av det vi håller på med, mer eller mindre..men det kan gå lite i perioder.

LinDajSon
2016-08-11 22:54
#3

Vallningen är det bästa som finns. En hund med rätt instinkter är fantastisk att jobba med. En instinktslös… not so much. Annars det bästa stället att utvärdera en vallhund såklart. Bruks är väl annars en vettig sak för utvärdering men säger såklart noll om djurkänsla men en hel del om användbarhet i allmän bemärkelse. Minst roligt… hm… aldrig ställt ut men gissar att det skulle hamna längst ner även för min del.

Tina
2016-08-12 09:11
#4

Svårt att bestämma mig för om lydnad eller spår är roligast. Lydnaden är rolig när man har en hund som verkligen älskar att träna (en hund utan intresse för samarbete är inte alls lika kul att träna med), det finns alltid detaljer att pilla med och man kan alltid utvecklas vidare och lägga på nya svårigheter/utmaningar. Lydnaden är också väldigt obegränsad, man kan träna ute och inne och i de flesta miljöer.

Spåret tycker jag om för att det är väldigt naturligt och givande för hunden att arbeta med nosen. Det är väldigt fascinerande att se hur väl de kan jobba med nosen för att lösa olika svårigheter i spåret. Jag tycker också att det är väldigt roligt att se hunden jobba självständigt och se hur den stärks i sitt självförtroende. Dessutom är det skönt att komma ut i skogen!

Jag håller nog inte på med någon aktivitet som jag inte tycker om. 😛 Har funderat på att ställa ut någon gång så det lär nog hamna i botten. Har tränat sök förut och det var lite jobbigt för att det tog väldigt lång tid då det var ganska många hundar i sökgruppen, ett pass tog ca 3h och ens egen hund fick kanske 10-15 min effektiv träning.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Fisherling
2016-08-12 11:55
#5

Agility är helt klart roligast.

Spår är tråkigast. Det skulle säkert vara kul om jag någon gång kunde få henne att faktiskt köra ner nosen i backen 😡

Stormvindh
2016-08-13 12:05
#6

Både jag och Storm gillar allt vi håller på med och vad vi gillar bäst varierar ibland. Jag tror jag skulle säga att för Storms del är nog det absolut bästa agility och/eller viltspår. Hon är även väääldigt förtjust i trickträning. För egen del är det nog agilityn också, men skiftar ofta. Ibland är det rally, ibland freestyle, lydnad, spår… Haha, det är ett problem att jag gillar allt! Men å andra sidan får vi variation ;) Tycker t.o.m. utställning är roligt att åka på fram tills att vi kommer dit och det ändå inte går bra haha ;) Roligaste då är ju att se alla andra Aussies! :)

Medarbetare på Vallhundar

Annons:
TrasselTroll
2016-08-18 08:54
#7

Spår är favorit här både för mig och Scott tror jag.
Utställning är det jag tycker är tråkigast.

[Ninji]2
2016-09-05 21:11
#8

Min favorit aktivitet är rallylydnad. Tycker dock inte någon annan aktivitet är tråkig.
Min aussie gillade agility, vallning och olika bruksgrenar (mycket fart och fläkt i henne).

Turast
2016-09-05 21:42
#9

tråkigaste… agility, rally och utställning 😂

roligast… personsök, uppletande, lydnad, canicross och freestyle

kan inte välja en 😭

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Upp till toppen
Annons: