Annons:
Etikettaussieprat
Läst 730 ggr
Jetaime
2016-08-16 11:19

Vad har ni för försäkring?

Vad har ni för försäkring på era aussies? Vilket bolag? Hur mycket betalar ni? 
Och vad ingår i den?
Har ni höjt er hunds livförsäkring efter hand som ni meriterat upp den? (tex. genom att har gjort MH, MT, KORNING, titlar osvosv)

Har ni behövt använda försäkringen någon gång?

Och framförallt, är ni nöjd med den?

Annons:
LinDajSon
2016-08-16 11:25
#1

Agria på alla fyra samt katterna. Använt ett par gånger tror jag. Har för mig att de ligger på runt 2000-2500 per hund/år, Athos lite mindre och Feng lite högre. Aldrig haft problem med Agria. Förutom på Athos har jag i princip "allt" i försäkringen. Visste inte att man kunde höja värdet efter korning så jag gjorde inte det på Jin, och han hann bli för gammal (tror man var tvungen att göra det innan 6 års ålder).

Stormvindh
2016-08-16 11:48
#2

Har Agria och betalar ca 300kr i månaden, vilket jag tycker är helt okej. Då har jag högsta veterinärvården, lägsta självrisken, medicin, rehab, livförsäkring och allt man kan ha. Betalar hellre någon hundralapp mer och har en fulltäckande försäkring än tvärtom. Har använt försäkringen en gång, när Strom drog ut en skadad tand och samtidigt röntgade en saknad tand. Kostade 3500kr nånting har jag för mig, och jag tror jag betalade 1700kr kanske. Trodde inte dom skulle betala något heller eftersom både veterinär och sköterskor sa att dom sällan gjorde det i såna lägen. Så då var man glad, haha. Hittills är jag helnöjd med Agria, förhoppningsvis ändras det inte heller :) har inte ens funderat på att höja försäkringen efter MH/MT, tror inte jag kommer göra det heller.. Är det bara livförsäkringen man höjer då?

Medarbetare på Vallhundar

Jetaime
2016-08-16 11:49
#3

Jag har Agria på Zuki också. Fick räkningen för någon dag sen, ligger på strax över 3000. Har jättedålig koll på vad jag har, ärligt talat. Alltså vad som ingår. Ska sätta mig ner och kolla på det nu i samband med att jag betalar räkningen.

Jag TRODDE att jag hade öka livförsäkringen på henne för jag ringde om det förra året (man kan ju öka till 20.000 utan att ha vet.bes.intyg) men Zuki hamnade över den summan så vi bestämde att vi skulle höja till det i alla fall och så skulle jag isåfall skicka in ett intyg för resten sen eftersom det översteg summan.. MEN nu när jag fick hem räkningen står det fortfarande 12.000 på liv. Lite märkligt tycker jag.. Så nu vet jag inte om jag ska ringa och ändra det eller inte.. Är lite kluven där.

Jag har fått ut på försäkringen både när hon fick inflammation efter en bortdragen klo och fick åka in akut en fredagkväll.. och när hon blev så dålig att hon blev inlagd förra året. Så jag kan väl egentligen inte klaga faktiskt.

Jetaime
2016-08-16 11:51
#4

#2 Kostnaden på försäkringen går väl upp lite och med höjt livvärde.. Men jag vet inte hur pass mycket.. Sen överstiger livvärdet 20.000 måste du skicka in en veterinärbesiktning också.

Stormvindh
2016-08-16 12:32
#5

#4 Ah, okej! Ja, jag vet inte om jag höjer det sen eller inte.. Man hoppas ju på att aldrig behöva använda livförsäkringen om man säger så, men vi får väl se efter hon har gjort MT nästa år :)

Medarbetare på Vallhundar

Jetaime
2016-08-16 12:41
#6

#5 Ja, verkligen!

Annons:
Kazince
2016-08-17 11:32
#7

Folksam högsta på båda, mer än nöjd. :)

Upp till toppen
Annons: