Annons:
Etikettagility-klicker-freestyle-rallylydnad
Läst 990 ggr
Jetaime
2016-08-27 15:16

Kommer ni ihåg er debut?

Kommer ni ihåg er officiella debut? Hur gick det? Hur kändes det? Har ni tävlat i mer än en gren får ni gärna berätta om dom olika, även om ni har fler än en hund, eller tävlat med tidigare hundar.

Annons:
Fialialej
2016-08-27 17:50
#1

Vi gjorde två starter i rally förra året, och i år har vi tävlat en hel del så nu är vi uppe i Mästarklass. Jag fattade INGENTING första tävlingen. Tyckte det var otroligt otydligt hur man skulle gå tillväga med anmälan, när man ska vara på plats för inrop till sin start, hur långt innan man behöver vara på tävlingsplatsen.. Tycker fortfarande det ofta är väldigt rörigt och otydligt. 

Tävlingsrutin är viktigt för att det ska gå bra tycker jag. Är betydligt mindre nervös nu än i början, när det räcker att fokusera på själva tävlndet och inte allt runt omkring.

"På natten är alla katter svarta"

Jetaime
2016-08-27 18:06
#2

Debuterade i lydnad för typ tre år sen eller nått sånt, men det var mer typ för att jag "gick en lydnadskurs inriktad på tävling och man skulle liksom tävla efteråt" även om vi inte alls var redo så anmälde jag oss. Det var inte alls roligt. Jag kände ingen och ingen pratade med mig, och jag hade ingen aning om hur det fungerade med anmälning och starter osv.. Det gick jättedåligt också. 

Men räknar egentligen med "riktiga" lydnadsdebut nu i juli i Simrishamn. Det var lite samma där.. Vad gör man? Var ska man gå? Vad ska man ha med sig? Ska hunden vara med vid lottning osvosv.. Kände heller ingen där och jag var så fruktansvärt nervös och hade mått väldigt dåligt över det i flera dagar innan och trodde jag skulle spy innan start. När jag gick av plan var benen som spagetti och jag var helt slut.. Skakig och kallsvettig. Men det gick bra, och vi hamnade på en 2:a placering med ett första pris :D

Rallydebuten vad också i Simrishamn, förra året i juli. Också fruktansvärt rörigt. Kände mig väldigt bortkommen.. och var väldigt nervös. Träffade någon där som jag kände sen agilityn så fick lite hjälp med hur saker och ting gick till. Blev GK runda på 75p och jag lyckades göra av med dom flesta ;)

Debuten i agility var för lite mer än 2 år sen i Ystad. Här hade jag en som tävlat mycket som hjälpte mig med anmälning och berättade vad man skulle göra och gå och vad som gällde osv. Så det kändes väldigt tryggt, hade aldrig lyckats lösa det själv. Minns inte om det var dubbelklass första dagen och enkel andra dagen eller tvärt om, men det slutade med sex diskade lopp av 6 möjliga ;)

Fisherling
2016-08-27 19:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vi debuterade idag och vann nybörjarklassen!! 😃🏆✨

Känns så galet bra! I andra starten kom vi dessutom fyra, snacka om vilken självförtroendeboost jag fått, och Tinja, vilken stjärna! Trots hetta, getingar och många distraktioner så gick vi ändå och kammade ihop 93 poäng i båda starterna. Är så jäkla stolt! 😍

Jetaime
2016-08-27 20:15
#4

#3 Grattis! :)

tiger tok
2016-08-27 21:21
#5

#3 du har all rätt att vara stolt!!

Upp till toppen
Annons: