Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 697 ggr
Jetaime
8/30/16, 4:27 PM

Favoritgodis?

Vad har era hundar för favoritgodis? (tex när ni tränar, OM ni tränar med godis nångång?) Eller går "allt" hem?

Annons:
Jetaime
8/30/16, 4:41 PM
#1

Jag tränar med godis ibland tex. vissa moment i lydnaden och trick (varvar med leksak, men godis är lite mer snabb-belönat liksom). Vad som verkar gå hem hos Zuki… finns säkert saker som hon tycker mer eller mindre om… Jag brukar variera lite. :p

LinDajSon
8/30/16, 5:27 PM
#2

Eh… de är som en flock fiskmåsar. Brukar köra "blött" eller mjukt godis när vi tränar och torrt på promenader… men det är väl mest för smidighetens skull. Blött/mjukt sväljer de snabbt (köttbullar, korv, kyckling, diverse halvtorkade prylar). Torrt gegga inte så förbaskat. Vet inte om de har några direkta preferenser. Tror jag testat vad de väljer först några gånger men de tar liksom… det första de kommer åt. Man får passa händerna med vissa av dem.

Jetaime
8/30/16, 5:36 PM
#3

Brukar mest bli såna (anka, lamm eller lax) dom är ganska stora så det är lite drygt att behöva dela dom bara. (Zuki sväljer allt helt oavsett storlek..)

Eller FourFriends olika med torkat kött, oftast anka. Så klipper jag dom i mindre delar. Blir även ibland den med tonfisk eller den med kyckling/fisk.

Eller om vi vinner nått godis så funkar även det bra. Och i brist på annat blir det nån torrisar.

Hon hade nog valt typ köttbullar eller korv om hon fick välja, men det är så himla äckligt att ha i fickan :p och när hon ändå är motiverad av vad som så spelar det inte så stor roll kan jag tycka.

Fisherling
8/30/16, 5:37 PM
#4

Det bästa godiset är nytt godis som man inte haft förut tycker Tinja. Tja, det och vällagrad ost 😂

Turast
8/31/16, 1:36 AM
#5

allt. Alltså på riktigt allt! Vad som helst fungerar! Leversnittar? GE MIG!! Torrfoder? GE MIG!! 

Men såklart är typ torkat kött osv extra gott och då är det typ "dödar för det"-gott ;)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[Ninji]2
9/5/16, 9:16 PM
#6

Vi kör med hemmagjort godis - nyttigt och oemotståndligt gott :P
Dock tackar ingen, förutom en, nej till mer eller mindre vad som helst.
En av hundarna skulle nog gärna äta upp sin egna matskål om han kunde :S

Annons:
Upp till toppen
Annons: