Annons:
Etikettagility-klicker-freestyle-rallylydnad
Läst 1178 ggr
Jetaime
2016-08-31 21:30

Vad tränar ni på just nu?

Vad tränar ni på just nu? Tex. inom vallningen, lydnaden, agilityn osv.. 
Nått trick? Vardagshyfs? ;)

Annons:
Turast
2016-08-31 21:43
#1

Lydnad

-fritt följ

-apportering

-tandvisning

-snabba lägganden

Rallylydnad

-random skyltar

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

LinDajSon
2016-08-31 21:43
#2

Feng… nu har det blivit lite uppehåll inom vallningen och sista gångerna var det rent praktiska saker som att hålla fåren på rätt ställe i hagen så att annan hund kunde valla (grön hund utan full koll på fåren). Annars är det väl fösning… Kaijus grunder börjar väl närma sig moment i lydnadsbiten. I söket så ska vi byta till fast rulle i morgon och se hur det går. Han tog påvisflärpen och använde som markering förrförra gången så jag tänkte att vi kan ta och testa. :) Jin ska få rutanfokus i veckan.

Jetaime
2016-08-31 21:52
#3

Agility: 
*Handling.
*Att behärska och komma ihåg och klara av klass 3-banor.
*Kontaktfälten.

Lydnad:
*Momenten inför klass 2.
 - Fjärren, platsliggning, rutan, hoppet, fritt följ, läggande under gång. 
*Att få snabba uppsittande/läggande. 
*Nosduttar (som hjälpmedel).

Fisherling
2016-08-31 22:23
#4

Agility: 
- Handling. 
- Kontaktfält.

Lydnad:
- Platsliggning.
- Inkallning. (hon har SÅ dålig fart)
- Fritt följ/linförighet.
- Apport.

Bruks:
- Uppletande.

Jag var såååå taggad på att gå på kurs i sök men den ställdes in! 😭Varför ska det vara så svårt att få träna söööök

Jetaime
2016-10-07 21:06
#5

Agility:
*Kontaktfälten framförallt (surprice! Har så svårt för att bestämma mig för om jag ska träna om eller inte i vinter, problemet är bara att jag inte har någonstans att träna.. och svårt att veta om det kommer gå att träna utomhus i vinter.. beror ju helt på vädret.)
*Haft lite fokus på att hon inte får slarv-riva också, men det är så stor skillnad på träning och tävling (tusen gånger mer taggad hund på tävling, ska komma fram så fort som möjligt liksom.. då behöver man tydligen inte alltid lyfta på tassarna ordentligt).

LinDajSon
2016-10-08 08:47
#6

Kaiju - Upplet har fått mycket fokus på sistone. I söket har vi gått över till fast rulle, nu är fokus på säkerhet i skicken. Vallningen har vi (wihooo) kommit igång med nu i veckan och där är det bara grundträning förstås. Feng - Fösning, fösning, fösning. Visslan ska säkras också.

Annons:
Fisherling
2016-10-08 12:05
#7

Jag - Ska lära mig att jag har en kanadensisk kalender med söndag som första dag i veckan, inte sista. Skrev in tävlingen på lördag, men den är egentligen imorgon… Gick upp 05:30 för att åka till Eskilstuna, och så är det ingen tävling idag. Kul.

Jetaime
2016-10-08 12:09
#8

#7 Åh nej… Men tur det inte var tvärt om, så du kom imorgon när tävlingen var idag 😏

Fisherling
2016-10-08 12:28
#9

#8 Ja haha, efter att jag gråtit lite (blev så sjukt stressad, var fan omöjligt att hitta dit, alla kart-appar sa att det låg åt helt olika håll) så var jag ändå glad att jag inte missat tävlingen :P

Jetaime
2016-10-19 13:22
#10

Jag har börjat lägga in matta/target som jag tänkte försöka lägga in till Zukis running contacts-träning efter sista tävlingen i år. Funkar det inte så gör det inget eftersom jag teknikt sett inte förlorat något på det i agilityväg. Kör det just nu utanför agilityn, så får vi se om det kan passa Zuki :)

LinDajSon
2016-10-24 23:43
#11

Kaiju - automatiska och snabba sättanden (för jag plockade bort det automatiska sättandet när vi körde rally nu för ett tag sedan), platsliggning, ff. Fortsatt transportsträcka i fårhagen, dvs bara fortsätta körs runt honom tills han är redo för nästa steg Feng - frånfösning. Apportmoment, fjärren, rutan. Jin - fjärr, inkallning, rutan. Athos - nya "tricket" ff-position bakom (med sidan mot baksidan av mina ben). Eller ja. Han satte det på typ 30 sekunder så nu ska jag bara sätta kommando på det och sedan byter vi till motsvarande position framför benen…

LinDajSon
2016-10-25 19:54
#12

Började lägga på come by/away i dag när jag vallade med Kai.

Jetaime
2016-11-03 11:13
#13

Vi har börjat ta upp spårträningen igen.

I agilityn är det handligen, hur jag ska kunna handla bättre och tajma bättre för att Zuki inte ska behöva anpassa hastigheten efter mig (vi kämpar trots allt mot tiden när vi väl nollar eftersom det finns så otroligt många bra ekipage här nere i skåne, vi har inte ens chans i klass 3, tidsmässigt, som det ser ut just nu).

Sen tränar vi också lite trix.. balansboll osv :)

Annons:
Fialialej
2016-11-08 01:00
#14

Vi gör INGENTING. Men jag funderar på att anmäla oss till en rallytävling i december, så vi kommer igång lite. Har fixat skidor också och får dragsele på söndag. Sen tänkte jag sätta igång med det litegrann..

"På natten är alla katter svarta"

Turast
2016-11-10 12:32
#15

Vi shejpar mest just nu, min motivation är inte jättehög, men snön är jättehög däremot…

Marcie får gå med dragsele på promenaderna så det blir ju lite fysisk träning  där :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jetaime
2016-12-26 19:17
#16

Vi har lite agilityvila nu, med undantag från kontakftälten, men det tränar vi ju inne i längenheten nu bara.. :)

Ett litet klipp från idag: 

https://www.instagram.com/p/BOfWcw7jbi9/?taken-by=drnraraa

Fokus ligger just nu på att hon ska ha fokus neråt och såklart trampa på KF ;)

Fisherling
2016-12-27 05:53
#17

Igår fick Tinja för första gången köra uppletande i en ruta INTE trampad av mig. Märktes att hon måste öva på det mer, hon gick snett i sök efter min lukt. Men i tredje omskicket satte hon på hjärnan och gjorde rätt. :D Ska hyra in träningskompisarna så de får trampa rutor :P

LinDajSon
2016-12-27 08:22
#18

Håller på att lära Feng sitta fint. Hon är så söööööööööööööööööööööööööt! xD

Jetaime
2017-01-14 13:15
#19

#18 Zuki är så himla ful när hon sitter fint.. :P

Jetaime
2017-01-14 13:18
#20

Fokus i agilityn just nu är kontaktfälten på balansen. 

Sen håller vi på med ligg, sitt och stå (blir mest ligg för det är roligast, typ 50% av gångerna slänger hon sig ner.. Men jag måste vara ungefär lika aktiv som Zuki i läggandet då.. om man säger så.. Men hon tycker det är skitkul iallafall 😃 sättandena har jag i princip gett upp, Zuki kommer aldrig bli någon lydnadschampion ändå, men att inte få avdrag för såna saker i lydnaden hade ju såklart varit trevligt)

Sen har vi börjat träna hakan i backen också. Just nu sitter jag bara på golvet med henne och gör olika rörselser utan att hon ska resa huvet.

Annons:
Upp till toppen
Annons: