Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 797 ggr
Jetaime
2016-10-02 19:04

Negativa Tråden Oktober 2016.

Negativa  tråden för Oktober.

Annons:
Jetaime
2016-10-02 19:13
#1

Jag tänkte ta och inviga denna tråden direkt och få skriva av mig.

Agility-ångest igen. Kontaktfälts-ångest igen… Idag hade vi inoff. tävling på klubben för att examinera TL, och Zuki vann agilityklassen men jag hade aldrig haft så mycket ångest över en vinst som jag hade idag.

Jag skulle tagit tillbaka henne när hon tjuvstartade, jag skulle tagit tillbaka henne när hon inte stannade på balansen, jag skulle tagit tillbaka henne när hon inte stannade på A:et, men för första gången på hela säsongen tog jag inte tillbaka henne när hon gjorde allt det som jag kämpat med hela (förlåt) j*vla säsongen. Hade det varit en officell tävling och jag inte tog tillbaka henne och vann, hade jag inte haft ångest, utan varit så sjukt lättad. För då hade vi fått vår sista pinne i agilityklassen för titeln och för att flytta upp, jag hade kunnat släppa pressen och jag hade kunnat fundera ordentligt på hur jag ska göra i fortsättningen (Ska jag använda vintermånaderna till att träna om KF? Eller fortsätta kämpa med någon som känns så sjukt osäkert och som jag inte vet kommer hålla? Eller börjar om med något som jag inte kan något om???) Jag kan hur som helst inte avsluta en tävlingssäsong utan att få ett avslut. (Med tanke på att vi inte kommer hinna kvala till SM nästa år så är inte pressen i klass 3 lika stor - än…)

Innan idag så kändes det så himla bra inför nästa helg när vi har tre agilityklass2 starter. Men efter idag är bara den där sjuka ångesten över att vi aldrig kommer lyckas tillbaka. Och jag lyckas inte bli av med den. Vi kommer aldrig klara det, vi kommer aldrig bli tillräckligt bra (JAG kommer aldrig bli tillräckligt bra) och framförallt att jag suger på allting jag gör. Great feeling.

LinDajSon
2016-10-05 20:03
#2

Budgivning på gården vi ville köpa i dag. Drog iväg, så vi avstod. För mycket att göra och för långt från stan för att vara värt såpass mycket. Nu fortsätter jakten på den perfekta gården… hade hoppats på flytt innan vintern, men det börjar se mörkt ut. :P

Jetaime
2016-10-05 23:47
#3

Väldigt besviken över folks attityd idag på agilityträning (tävlingsträningsgrupp så är mestadels i klass 2-3 nivå) och jag och en annan (som inte kunde komma idag) håller i klass 3 övningarna så får dom som inte vill träna så svårt ha med sig någon egen övning om dom vill eller om dom vill träna på nått särskilt (självklart är tanken att alla ska hjälpas åt ändå). Jag kom dit lite tidigare och började bygga och allt som allt blev vi sex stycken idag, inga problem att bygga upp två banor övningar då eftersom ingen av dom behövde plockas in idag.. Där stod en lättare övning på andra sidan som alla andra gick över och började träna på, trots att jag bad om hjälp.. Så det tog lite drygt 1,5 timme för mig att göra klart hela själv, ungefär samtidigt som folk åkte hem…kan säga att jag kände mig väldigt utanför. Kunde lika bra åkt ut tidigare idag när det var ljust och sol..om jag ändå skulle släpa fram allting själv. Lite hela grejen med träningsgruppen är liksom att man hjälps åt. Folk som inte tävlar verkar ha lite svårt för att förstå att man behöver träna för att kunna komma någonstans… Haft en väldigt dålig dag öht idag, den blev inte direkt bättre av detta.

Fisherling
2016-10-06 22:09
#4

Uppfödaren jag hörde av mig till angående en kull den kommande våren sa att jag bör leta vidare eftersom jag söker en tik. Lät som att halva Sverige ställt sig i kö för en tik :( Det tråkiga är ju att det där är den enda kullen som fått hjärtat att slå lite snabbare. Var verkligen fruktansvärt sugen på valp därifrån. :'(

Jetaime
2016-10-06 22:18
#5

#4 Blää..  Vilken kull var det? :(

Så kände jag för en kull förra vintern också där det inte blev någon till mig. Sjukt besviken.

Fisherling
2016-10-06 22:28
#6

#5 Tillyhills kommande kull. Den tilltänkta tiken och hennes syskonskara imponerar rätt bra på mig. Tre korade med en som ska få GK exteriör innan korning, hundarna tävlar en massa och deras MH'n är riktigt fina. Men ingen valp till mig därifrån ;A; Har svårt att något annat kommer kunna locka lika mycket :(

Annons:
Jetaime
2016-10-06 22:36
#7

#6 Ja, den kullen (Sheenas kull) gillade jag också väldigt mycket. Har träffat ett par av dom, väldigt trevliga hundar (lite extra intressant eftersom det är kusiner till Zuki 😃).

Jag förstår verkligen din känsla.. :(

Fisherling
2016-10-06 22:50
#8

Usch, vill bara sjunka genom golvet just nu. Känns som att det här kommer vara story of my life när jag letar valp. Som när jag letar jobb. "Tack, men nej tack". Det finns bedrövligt många utställningsinriktade uppfödare av Aussie. Etter svårare är att hitta arbetsinriktade med bra kombinationer…

Jetaime
2016-10-06 22:54
#9

#8 Ja, och framförallt, känner jag, där man har en chans att "få" en valp också.

Jetaime
2016-10-24 23:24
#10

Det var avslutning på lydnadsträningen för säsongen idag, så bestämde mig för att komma ändå, även om det var typ fem veckor sen vi tränade lydnad. Vi började med en platsliggning.. Och där är en allmänlydnadakurs som kommer lite efter vi har börjat som ska försöka 'smyga' in och det är mörkt, ett okänt gäng som kommer in genom grinden och Zuki flyger upp och rusar dit för att skälla ut dom.. Mitt i platsliggningen. I såna lägen går det inte ens att stoppa henne. Alla i vår grupp blev väldigt förvånade att Zuki av alla reste sig för hon är en av dom få hundarna som verkligen ALLTID ligger kvar och aldrig har rest sig eller så.. Jag var bara sjukt besviken. Hon har generellt inga problem med störning, så sett, men hon tyckte helt enkelt inte att dom var välkomna. I vanliga fall stör inte mig vakthunden i henne, utan det känns ganska tryggt, men i såna här lägen.. Som sagt, bara sjukt besviken.

Jetaime
2016-10-24 23:26
#11

Agilityträning i förmiddags gick också jättedåligt. Allting jag gör blir bara bajs för tillfället.

LinDajSon
2016-10-24 23:43
#12

Äh, vissa dagar är bara skit men sen vänder det!

Jetaime
2016-10-25 15:09
#13

#12 Vi får väl hoppas det, det har varit alldeles för många skit-dagar senaste tiden..

Annons:
Fisherling
2016-10-26 09:49
#14

Ugh, blir så jäkla trött på alla dessa Aussies jag ser på facebook som ser ut som björnar. Berner Sennens med Sheltieöron och Colliepäls. De är så extremt fula.

TiaAce
2016-10-26 12:19
#15

#14 Jag med, jatte jobbigt att se.

Jag hade en harlig dag men kanner att jag blir frustrerad med nagra saker nu i em, tiken tyckte inte om att en annan tik kom (kompis tik) da hon blir valdigt avis om en annan hund kommer fram till mig eller hanen. Undrar hur det gar med valpen som kommer snart?. Kanner mig allmant irriterad ocksa men vet ej varfor. Hoppas det blir battre snart - jag borde ju vara glad, valp kommer ju antligen!

Jetaime
2016-10-31 22:07
#16

Väldigt mycket onödig ångest över saker som antagligen kommer att lösa sig så småningom. Önskar bara att jag haft någon som kunde hjälpa mig, eller någon att prata med :(

Stormvindh
2016-10-31 22:38
#17

Haft världens kaosdag. Sambon sålde sin bil igår så tog min bil till jobbet. Självklart blir lillan dålig och svullnar i ansiktet. Har oroat mig hela dagen fram och tillbaka, blev bättre under dagen men svullnaden över nosen är inte borta ännu. Pratat med veterinär tre gånger. Till slut tog vi en tripp till veterinären på kvällen ändå eftersom det inte la sig helt och fick ge kortisonspruta. Troligen ett getingstick, som jag också trodde. Som tur väl var har hon varit relativt pigg ändå i övrigt och ätit, druckit och busat. Glad att det förhoppningsvis är bättre nu iallafall, äntligen känns det som jag kan slappna av lite. Hoppas på lite mer sömn inatt!

Medarbetare på Vallhundar

Jetaime
2016-11-03 16:53
#18

Sover så himla dåligt just nu och är så himla stressad och kan liksom inte "stänga av".. Jättejobbigt :/

Jetaime
2016-11-03 16:53
#19

Oj, insåg ju precis att det faktiskt är november nu.. dags för ny tråd..

Upp till toppen
Annons: