OT - Off Topic

Helgen 14-16/10,

2016-10-14 18:23 #0 av: Jetaime

Vad händer i helgen? :)

Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Besök gärna min hemsida: www.lillarod.weebly.com 

Anmäl
2016-10-14 18:33 #1 av: Jetaime

Vi åker till Kalmar imorgon. Ag2 på lördagkväll och Ho3 på söndagen! Ska försöka att inte tänka så mycket, inte tänka på pinnen, och bara gå all in och göra vårt bästa! (Hoppas hon KF blir jag dock väldigt besviken.. )

Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Besök gärna min hemsida: www.lillarod.weebly.com 

Anmäl
2016-10-14 19:15 #2 av: LinDajSon

Vallat i dag, kan bli en tur till i helgen. Ska ut och köra lite upplet i morgon med Kaiju, samt köra igenom lite lydnad med Jinson. Feng ska få en cykeltur.

Anmäl
2016-10-14 19:20 #3 av: Fisherling

Jag har utbildning hela helgen. Hoppas huvudvärken gett med sig till imorgon.

Anmäl
2016-10-15 06:53 #4 av: Kazince

Lördagen blir det sökträning samt lydnad. På söndagen är det utställning. Jag ska inte ställa mina utan de är bortlovade till andra som tycker utställning är mer spännande än vad jag tycker. Så det blir en söndag i miljöträningens tecken. :)

Anmäl
2016-10-15 08:33 #5 av: Fisherling

Huvudvärken har inte gett med sig. Typiskt hösthuvudvärk. Snart kommer det regn Nörd

Anmäl
2016-10-15 11:36 #6 av: Fialialej

Ska till Stockholm och se cirkusoperaföreställning. Alva är på semester/bootcamp hos mina svärföräldrar. Nu när jag är så off med hundaktiverandet uppskattar jag verkligen att hon kan vara där i tre dagar och bli helt slutkörd. Vilar inte en sekund i det där hemmet. 😂

Anmäl
2016-10-16 07:20 #7 av: Ellen89

Gick till min forsta agility tavling och tiken fick 1a plats! Sa himla stolt! Ace vart duktig han med sa bada hundar var super bra!

Anmäl
2016-10-16 20:04 #8 av: LinDajSon

Känns inte som att jag gjort annat än träna hund i helgen... Alla fyra har fåtta jobba ordentligt, om.än med lite olika uppgifter.

Anmäl
2016-10-16 21:16 #9 av: Stormvindh

Den här helgen har vi inte gjort så mycket direkt. Var hos min mamma fredag till lördag och sen idag hjälpte jag till på valpkursen på klubben och efteråt tränade vi lite agility. Tyckte hon var väldigt ofokuserad dock så hoppas det bättrar sig innan tävlingen nästa helg.. Kontaktfälten kändes riktigt bra iallafall! :)

Anmäl
2016-10-16 21:42 #10 av: Fisherling

Tinja har fått agera lärohund på utbildningen, skjutsats runt i olika grupper och till olika människor som fick leka 'hundägare på kurs'. Så duktig så, ifrågasätter inte alls att det är någon annan som håller i kopplet utan jobbar glatt på med vem som hon än hamnat hos.

De på utbildningen tycker att hon ska bli 'diplomathund' eftersom hon har sånt fint kroppsspråk och anpassar sig så bra till andra hundar, även de blygaste hundarna vågar sig fram och leka med henne. Alltid roligt att höra fina saker om min lilla pil Kär

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.