Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1010 ggr
Jetaime
2016-10-14 18:23

Helgen 14-16/10,

Vad händer i helgen? :)

Annons:
Jetaime
2016-10-14 18:33
#1

Vi åker till Kalmar imorgon. Ag2 på lördagkväll och Ho3 på söndagen! Ska försöka att inte tänka så mycket, inte tänka på pinnen, och bara gå all in och göra vårt bästa! (Hoppas hon KF blir jag dock väldigt besviken.. )

LinDajSon
2016-10-14 19:15
#2

Vallat i dag, kan bli en tur till i helgen. Ska ut och köra lite upplet i morgon med Kaiju, samt köra igenom lite lydnad med Jinson. Feng ska få en cykeltur.

Fisherling
2016-10-14 19:20
#3

Jag har utbildning hela helgen. Hoppas huvudvärken gett med sig till imorgon.

Kazince
2016-10-15 06:53
#4

Lördagen blir det sökträning samt lydnad. På söndagen är det utställning. Jag ska inte ställa mina utan de är bortlovade till andra som tycker utställning är mer spännande än vad jag tycker. Så det blir en söndag i miljöträningens tecken. :)

Fisherling
2016-10-15 08:33
#5

Huvudvärken har inte gett med sig. Typiskt hösthuvudvärk. Snart kommer det regn 🤓

Fialialej
2016-10-15 11:36
#6

Ska till Stockholm och se cirkusoperaföreställning. Alva är på semester/bootcamp hos mina svärföräldrar. Nu när jag är så off med hundaktiverandet uppskattar jag verkligen att hon kan vara där i tre dagar och bli helt slutkörd. Vilar inte en sekund i det där hemmet. 😂

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
Ellen89
2016-10-16 07:20
#7

Gick till min forsta agility tavling och tiken fick 1a plats! Sa himla stolt! Ace vart duktig han med sa bada hundar var super bra!

LinDajSon
2016-10-16 20:04
#8

Känns inte som att jag gjort annat än träna hund i helgen… Alla fyra har fåtta jobba ordentligt, om.än med lite olika uppgifter.

Stormvindh
2016-10-16 21:16
#9

Den här helgen har vi inte gjort så mycket direkt. Var hos min mamma fredag till lördag och sen idag hjälpte jag till på valpkursen på klubben och efteråt tränade vi lite agility. Tyckte hon var väldigt ofokuserad dock så hoppas det bättrar sig innan tävlingen nästa helg.. Kontaktfälten kändes riktigt bra iallafall! :)

Medarbetare på Vallhundar

Fisherling
2016-10-16 21:42
#10

Tinja har fått agera lärohund på utbildningen, skjutsats runt i olika grupper och till olika människor som fick leka 'hundägare på kurs'. Så duktig så, ifrågasätter inte alls att det är någon annan som håller i kopplet utan jobbar glatt på med vem som hon än hamnat hos.

De på utbildningen tycker att hon ska bli 'diplomathund' eftersom hon har sånt fint kroppsspråk och anpassar sig så bra till andra hundar, även de blygaste hundarna vågar sig fram och leka med henne. Alltid roligt att höra fina saker om min lilla pil 😍

Jetaime
2016-10-17 18:06
#11

Det blev disk i ag2 på lördagen (av någon anledning så kan vet inte sätta ett agilitylopp öht). 

I ho3 så blev det ett diskat lopp först (tänkte ta henne på ett håll om ett hinder men hon tog andra och efter det blev det lite kaos, och tillslut blev det ett hinder från fel håll eftersom jag var felplacerad helatiden, men körde på ändå och är väldigt nöjd! Förutom att hon tjuvstartade ;).. 
https://www.instagram.com/p/BLqxCWcjUD-/?taken-by=drnraraa

I andra loppet rev hon första hindret, annars hade tiden räckt till certet.. Gah! Så himla störigt, men väldigt fint lopp annars
 https://www.instagram.com/p/BLowppkDkfG/?taken-by=drnraraa 

Så nära, men ändå så himla långt ifrån!

Upp till toppen
Annons: