Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 3169 ggr
Jetaime
10/20/16, 11:40 AM

Vad ska ni göra/har ni gjort idag? #2

Dags för en ny sån här tråd, den gamla började bli så himla lång :)..

Vad ska ni göra/vad har ni gjort idag?

Annons:
Jetaime
10/20/16, 11:43 AM
#1

Jag jobbar idag.. Hela dagen. Så Zuki är med mig på jobb. Dock är hon dålig i magen idag, vilket är lite sådär-kul.. Men har i alla fall hunnit att ta ut henne på gräsplätten utanför när hon behövt.. Svårt att gå ifrån när man står själv och har kunder. Det enda jag kan tänka mig att det skulle kunna vara är denta-stixen hon fick igår (vi fick nått sånt gratisprov med hundsport?..) Hon brukar inte vara speciellt känslig annars, men bajset var liksom samma färg som den. 😟

LinDajSon
10/20/16, 2:42 PM
#2

Vallat med ungdomarna. Ska fixa lite mat och sedan ska jag bort en sväng med Jinson för ett litet lydnadspass inne i byn.

Fisherling
10/20/16, 4:21 PM
#3

Varit på jaktträning med Benji och Tinja. Förstår inte att han ska sitta och tjuta så fort han blir uppbunden och det vankas apportering, han står och låter som ett himla billarm. Aja. Han gör ju det han ska och tycker det är roligt.

Tinja har börjat förstå grejen med att är vi ute i skogen och tränar, då är det grejer runt omkring man ska vara uppmärksam på, inte matte.

LinDajSon
10/20/16, 8:30 PM
#4

Fick till ett riktigt bra pass med Jinson, blev kommenderade och la fokus på momenten inkallning, ff, apport. Ungdomarna skötte sig bra i fårhagen, Feng fick göra lit esvårare saker och så la jag mer press på henne i och med det. Kaiju kör sin grej, han… är lite av ett original. I allt. Haha. ^^

LinDajSon
10/21/16, 5:07 PM
#5

Först en promenad med grannen + Jin och Feng, sen fick samma hundar åka med till fåren medans de andra två fick sitt kvar i hundgården. Efter att mina och de andra 2 i gruppen vallat, vilket tog ett bra tag (inklusive kaffe och halmbalsvändning) så åkte vi hem och sedan har jag varit ute och gått med först Kai och Athos, sen de andra två. Andra dagen i rad som verkligen heeeeela dagen handlat helt och hållet om hundarna. I morgon ska de inte få göra ett jota…

Fisherling
10/21/16, 5:40 PM
#6

Idag har vi både tränat Agility och sök, väntar på att Tinja ska däcka. 

Det är så otroligt mycket jag har att lära inom sök, men som tur är består min träningsgrupp av tävlingsledare, domare och instruktörer 😃 De är mer än villiga att hjälpa mig och Tinja. 

Idag fortsatte vi med vindövningarna, fast idag hade de på sig kamouflagefiltar som de hade över sig, och dessutom låg figgarna på 50 meters djup. (De låg på ungefär 20 meters djup förra gången.) Hon har verkligen ett bra intresse utåt, hon jobbar sig ut själv på djupet, och trots att det var helskumt med filtarna så tar hon sig ändå hela vägen fram för att sedan bli superlycklig över att det faktiskt var människor 😂Min fina, försiktiga tös. De andra sa att det var riktigt roligt att se hur hon går med hög nos redan från början. Men det som värmde mest var att de var imponerade över hur hon själv tog sig över sin egen lilla rädsla för dessa skumma figurer under filtar i skogen. Det är det inte alla som kan ❤️

Vi ska fortsätta jobba upp figurantintresset. Hon gillar ju människor, min lilla räv. Gäller bara att hon ska ÄLSKA människor i skogen 😃

Annons:
Jetaime
10/26/16, 11:24 AM
#7

Tanken var att tvätta nu på förmiddagen, men lyckades inte ens komma upp ur sängen.. Så får se om jag kan hitta nån ny tvättid snart… Brukar inte finnas så gott om dom :/ Ska iallafall försöka byta sängkläder och städa lite idag. Ikväll blir det agilityträning för Jouni orenius. Har tidigare sett fram emot att det ska börja så himla mycket. Men just nu är jag ganska less på all hundträning för allt går så himla dåligt :(

Fisherling
10/26/16, 11:36 AM
#8

Har varit ute på långpromenad nu på morgonen med marodörerna. De lekte flismaskiner med en rotvälta😂

Ska ringa om ett jobb när jag käkat lite, och sen vid halv fem bär det ner till klubben för lite träning. Ska fortsätta jobba på min handling, Tinja behöver vänja sig vid dessa nya fånerier jag håller på med 😃

LinDajSon
10/26/16, 11:40 AM
#9

Ska bara dricka klart kaffet så blir det en tur till fåren och lite fårklippning. #7 Vet du vad jag brukar göra när jag hamnar i det där tråkträsket? Jag brukar testa en ny gren. Bara göra något annat ett tag. 😊 Hundarna gillar det också. Man behöver inte gå in för något på dödligt allvar, bara byta spelplan så att säga.

Jetaime
10/26/16, 1:38 PM
#10

#9 Jag har funderat på det, och tror absolut det skulle vara en bra idé. Men jag vet inte riktigt vad.. Ska helst vara något som jag kan göra 'själv' utan att vara beroende av någon annan… Eller kanske nått annat. Jag vet inte.

Fisherling
10/26/16, 1:42 PM
#11

#10 Ni kanske kan slipa på ett freestyle-program, bara för kuls skull? 😃

Jetaime
10/26/16, 1:45 PM
#12

#11 Show/dans/koordination/sätta ihop program är inte riktigt min grej.. 🙄

Fisherling
10/26/16, 1:51 PM
#13

#Äh, behöver inte vara någon dans, sätt bara på lite musik och länka ihop lite tricks :D Precis som att länka ihop ett lydnadsprogram, fast ingen som dömer och det är mycket roligare grejer man gör 😃

Annons:
LinDajSon
10/26/16, 2:07 PM
#14

Skulle rekommendera något där det är lite mer chill och lite mindre sakpåsakpåsak som ska stämma (större chans att något blir fel och även om 10 saker blev bra så låser man sig på den elfte som sket sig, har man redan en taskig känsla så är det kanske inte idealiskt). Ta någon skogsgren, eller nosework, eller bara specialsök enligt enkla principen ..något där hunden egentligen får jobba rätt frikopplat så att du kan chilla lite, men där man ändå kan utveckla saker.

Jetaime
10/26/16, 2:14 PM
#15

#14 Har så svårt att 'chilla' med något för när jag väl börjar, även om jag går in med inställningen 'för skoj skull' så vaknar tävlingsmänniskan i mig. Får väl fundera lite..

LinDajSon
10/26/16, 4:48 PM
#16

Ja det är den bild jag fått av dig men om du väljer en gren där du får stå tillbaks lite så blir det lite mer chill i alla fall. Eller ja det är min övertygelse. Hur går vallningen?

Jetaime
10/26/16, 5:18 PM
#17

Ja..jag är lite hopplöst på det viset. Vallning rann tyvärr lite ut i sanden där jag varit nu i höst. Annars hade det varit något jag skulle kunna tänka mig hålla på lite mer med om det fanns bättre möjligheter. Vi hade en del framsteg som kändes väldigt bra, men ja.. Tråkigt att det ska vara så svårt :(

Jetaime
10/27/16, 11:33 AM
#18

Mitt i allt dåliga så hade vi faktiskt en väldigt bra agilityträning på nutrolin arena igår för Jouni orenius. En bana i ungefär klass 3 (kanske lite svårare och fler hinder än man har på tävling). Zuki skötte sig så himla bra och jag är jättenöjd med henne och med mig själv också som kunde hantera antalet hinder i banan och komma ihåg den någerlunda. Att dessutom sluta passet med att sätta en nolla på en sån svår bana kändes fantastiskt, yaj.

Fisherling
10/27/16, 2:08 PM
#19

Har varit nere på klubben och tränat lite lydnad. Vart mest lek, skoj och hundbus, men så får det vara ibland 😃 Lär in rutan på nytt och tar det lite som det kommer.

Lydnadsinkallningen behöver jag få mer fart i, men vet inte riktigt hur jag ska få det. Kör redan på alla tips jag redan fått 🤔

Ellen89
10/28/16, 2:31 PM
#20

Varit pa klubben och tranat agility. Hade det kul och det vart lite som mini tavling. Hundarna var jatte duktiga. Bara matte som inte vet sa mycket….

Annons:
LinDajSon
10/28/16, 11:10 PM
#21

Vallat med gänget i dag. Körde bara Feng. Påbörjat ett nytt projekt och är mycket nöjd med vad vi åstadkommit hittills.

Jetaime
10/28/16, 11:38 PM
#22

Läkaren, agility och serier.. Pretty much it. Agilityn gick ok, får se hur det går imorgon..

LinDajSon
10/30/16, 6:59 PM
#23

Vallat för min favoritinstruktör. Gick inget vidare men kan inte förvänta mig mer med tanke på… allt… men! Nya tag i morgon. I dag var bara uppvärmning. Två dagar kvar.

Fisherling
10/30/16, 8:15 PM
#24

Avslutat Rasspecialen på utbildningen. Är helt mör i skallen och Tinja har rejält med spring i benen som vill ut, ut, ut!

Jetaime
10/30/16, 11:39 PM
#25

Testade viltspår med Zuki för första gången idag… Mest för skoj skull, dock var det ett spår som legat sen igår och Zuki fattade inte alls vad hon höll på med, men vi testade bara och kändes inte som ett misslyckande för Zuki förstod inte vad vi gjorde ens, haha.. 

Men blev ett vanligt spår också som legat ca 1,5 timme. Först gången hon går ett spår som någon annan lagt, och hon tog upp det jättefint och hittade burkarna i spåret och fixade vinkeln och lyckades hitta tillbaka till spåret trots att efter vinkeln skjuter det upp en fasan mitt framför nosen på henne (jag blev nog mest rädd dock). Hon blev lite störd men hittade tillbaka till spåret och vi fick ett bra avslut. Längesen vi spårade nu, kanske detta vi ska ta upp i vinter när vi har agilityvila?

Jetaime
10/30/16, 11:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

:)

Jetaime
10/31/16, 11:36 AM
#27

Skickade ett, för mig, viktigt mail igår, som jag dragit mig för att skicka ett tag nu. Fick väldigt snabbt svar, redan nu i förmiddags.. Med både positiva och negativa "nyheter" och inget definitivt "nej" iallafall. Har svarat igen och väntar spänt på nytt svar.

Annons:
Fisherling
10/31/16, 4:47 PM
#28

Har gått och dragit på mig något virus. Alltid lika kul.

Hundarna fick iallafall rusa av sig i skogen. Vi hittade en get- eller fårskalle i skogen!

Jetaime
10/31/16, 10:33 PM
#29

Idag har det inte blivit mycket gjort. Postat lite brev och handlat.. Men på hundfronten ganska dåligt. Lite balansbollsövningar för Zuki. Nu ska vi snart gå och posta ett brev till som vi glömde ta med oss.. och gå sista kvällspromisen innan vi ska nanna.

LinDajSon
10/31/16, 11:09 PM
#30

Blev ännu en sväng till fårhagen. I dag har vi jobbat på delning och fållning. I morgon ska jag tydligen göra en hel rad småjobb, flytta får mellan hagar och dela upp en ny träningsgrupp. Det kan ju bli intressant. Roligt att kunna jobba på stora ytor och ännu roligare med instruktör som styr upp och ger en uppgifter.

Fisherling
11/1/16, 10:37 AM
#31

Sjukdom till trots (har dragit på mig något i luftvägarna som går ända ut i öronen, men är pigg i övrigt) så tog jag mig till inomhushallen för att träna med en träningskompis, som råkar vara bruks- och lydnadsinstruktör 😃

Himla kul. Jag får massvis med bra tips, pepp och saker att tänka på, och hon får två olika sorters störningar. En lugn störning hos Tinja, som inte bryr sig om hennes hund men denna vill gärna ta Tinjas leksaker, och så en vild och galen störning hos Benji. Säga vad man vill om den gossen, men vill man träna sin hund på att inte bli störd av hundar som flänger omkring och kommer fram, då är han perfekt 😂

Jetaime
11/1/16, 11:26 AM
#32

Ska jobba idag, så det blir tyvärr inte så mycket gjort idag heller. Imorgon blir det dock agilityträning igen, då blir lillan glad! :)

LinDajSon
11/1/16, 7:53 PM
#33

Vallning för tredje dagen i rad hos instruktören. Vi har haft fokus på fösning, infållning och delning alla tre dagarna. Första dagen var både jag och hunden märkbart påverkade av miljöombytet och viss prestationsångest för min del (vilket är meningslöst när man vet att man inte haft möjligheter att träna på det sätt man skulle ha gjort). Inte gällande uppgifterna utan vallningen överlag. Andra dagen kom jag lite mer in i skallen på hunden och gick väl själv in lite mer fokuserad på rätt saker. Saker föll på bättre plats men överlag känner jag att vi varit ovanligt osynkade, jag och Feng. Hon har inte haft huvudet öppet, vilket gjort att jag fått ta i och när jag tagit i så har hon blivit lite spak… på vissa bitar, men inte alls på andra. Ugh. Första dagen gick som sagt rätt blaha. Inte dåligt egentligen men kändes mjeh. Andra dagen gick det lite bättre, lite för högt tryck men inga större missar på infållning eller delning, fick avsluta med att flytta upp gruppen vi tränat på till den andra hagen. I dag fick jag först plocka ner den gruppen igen och det var nog enda gången jag blev lite grinig för helt plötsligt skulle hon inte hålla ut alls i hämtet… att hon inte är lika vid som när vi hade möjlighet att träna regelbundet på stora ytor köper jag men hon håller ändå alltid UT så jag vet inte vad hon tänkte med (rättade till och sedan gick det bra), sen träna fösning, fålla (tror inte vi misslyckades en enda gång, alla får in och inga tapp) och delning med den gruppen, sen flytta upp alla fåren igen och ställa in i tjugofemman. Sen ner, in i en annan hage, hämta en bunt flyktigare lamm/tackor, dela av fem och se till att inte få med ett specifikt får, fösa bort den gruppen genom en grind till andra hagen och lämna dem där. Det var ju rätt så intressant och nyttigt, gick riktigt bra vilket är ett fint kvitto på att de senaste dagarna gett resultat gällande de uppgifter vi pysslat med. Hem och träna vidare nu bara. Måste försöka få komma bort och träna hos andra också för samspelet vi brukar ha kändes ansträngt nu, och jag är rätt säker på att vi behöver just bortaträning. Jag fick lite skäll för att jag inte är stolt över min hund och inte förmedlar det. Jag Ä R stolt över henne, oftast, men jag gillar inte när den rätta känslan lyser med sin frånvaro för även om hon kanske egentligen går bra även då så går hon inte så bra som jag vet att hon kan göra… och jag är inte en människa som nöjer mig med halvdant. Inte när jag vet att det finns potential för mer. Men men. Det känns i alla fall sommar de här tre dagarna gav precis vad jag hoppats få ut av dem. Bra träning för bra instruktör.

LinDajSon
11/1/16, 7:55 PM
#34

Sen körde jag Kaiju ett kort pass också, ja herreminje vad den hunden kan springa. Men som instruktören påpekade, han är väldigt arbetsvillig och lätt att jobba med, och han är schysst med fåren. Det var skönt att få jobba med honom i stor hage, träningshagen hemöver känns för liten för honom i och med att han är så vid…

Annons:
Jetaime
11/2/16, 5:16 PM
#35

Spår idag ute i blåsten! Inte jättelångt, men två vinklar och sex dosor/burkar. Spårade jättefint och fixade vinklarna jättebra idag idag. Alla dosor in :) Duktig liten.

Om en stund blir det agilityträning för Jouni Orenius!

Jetaime
11/7/16, 2:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Blev ett litet spår idag också, visserligen på bara ca 300 m (fanns inte så mycket plats där jag la spåret, det andra stället jag brukar lägga höll dom på att plöja nu) med två vinklar och sex dosor. Blåste en hel del, liggtid på en timme ungefär. Alla dosor in, yaj! Fröken var taggad och jobbade fint :)

Fisherling
11/7/16, 3:21 PM
#37

Jag är fotfarande sjuk så hundarna har bara fått springa av sig på ängen. Börjar bli riktigt trött på det här. 

Plus att jag typ känner mig själv gå upp i vikt för att jag inte kan vara ute och röra på mig 😭

LinDajSon
11/7/16, 3:28 PM
#38

Hundarna har fått en långpromenad i snön. Just nu har jag stoppat in någon form av kött i ugnen, lite osäker på om det är älg eller vildsvin (troligen det senare, luktade inte älg) men det blir säkert bra. Har lite hullerombullersortering i frysen. Får, kanin, vildsvin, älg, rådjur. Rena fiskdammen varje gång man ska dit och gräva… I kväll blir det rallykurs för Kaiju, nybörjarklass tyvärr men man tager vad man haver. Hade föredragit fortsättning eller avancerad eftersom vi redan behärskar nybörjarklassen… men huvudsaken att vi får kursa lite. :)

LinDajSon
11/7/16, 10:40 PM
#39

Blev lite less när jag kom till första kurstillfället och insåg att det var 16 anmälda ekipage. Man kan inte hålla en kvalitetskurs i något ämne överhuvudtaget med 16 anmälda deltagare (varav de flesta är helt gröna på hundträning överlag). Jag avanmälde mig från en agilitykurs med 13 i våras… Har ingen lust att lägga tid och pengar på något sånthär.

Jetaime
11/7/16, 10:46 PM
#40

#39 Vad tråkigt… Inte så kul att hålla en sån kurs heller ju :/ Hur ska någon kunna få ut nått av det?..

LinDajSon
11/8/16, 8:21 AM
#41

Alla skulle dessutom köra samtidigt… på en typ 25x10 meter halvt upplyst yta med 5 "stationer". Fast vi började med en "kontaktövning" där alla skulle gå/springa/stanna/vända i en liten ring med typ nån meter mellan hundarna. I mörker och en decimeter snö. Med en höglöpande tik mitt i (det var ingen som sa något om att vi hade den bonusen men jag hittade henne rätt snabbt, host harkel). En sammanfattning av gårdagen. Om vi säger såhär… jag spenderade rätt mycket tid en bit bort där vi bara tog det lite chill och tittade på spektaklet. Sen på slutet fick vi visa lite position och högerhandling för de övriga. Efteråt pratade jag med instruktören om vad jag tycker om antalet deltagare, upplägget osv. Jag har en stark känsla av att jag kanske inte gjorde mig själv jättepopulär i och med det men jag tyckte att det behövde sägas. Jag betalar inte för att få någon form av extrem störningsträning. Jag betalar för att gå kurs i ett utpekat ämne och få hjälp av en kompetent instruktör att bli bättre. Att det här "bara" är en rallynybörjarkurs betyder inte att man inte behöver ha ett vettigt kursupplägg som för ekipagen framåt, oavsett kunskapsnivå. Påminner väldigt mycket om den gången jag blev ombedd att vara medhjälpare på en valpkurs med 14 deltagare. Jag hade sån ångest efter första gången, jag var inte överens med vare sig upplägg eller utförande och kände rätt ofta att det bara var jag som slet för att alla ekipage skulle känna sig sedda och få både tid, hjälp och fokus… Jag gillar små grupper där men tränar en hund i taget (på 6-8 personer kan man bilda 2 smågrupper). Ofta har jag känt att folk bara vill "köra så mycket som möjligt" (som i går, typ 1,5 timme utan paus?) medans det är korta och planerade pass man lär sig mest på. Det brukar folk förstå om man går igenom inlärning osv lite snabbt på första kurstillfället. Och kanske låter folk presentera sig och sina hundar… osv… Egentligen borde alla förstagångstillfällen på en kurs vara utan hund och handla om inlärning osv.

Annons:
Fisherling
11/8/16, 9:15 AM
#42

#41 Usch, det där låter inte kul alls!

Känns bra iallafall att vi här på utbildningen faktiskt får lära oss om hur man gör ett passande upplägg och hur många deltagare som är vettigt. 6-8 personer är rätt lagom. 1,5 timme brukar kurstillfällena ligga på, men att ha det utan paus låter ju helt vansinnigt.

Jetaime
11/9/16, 4:04 PM
#43

Inte hänt nått speciellt idag. Börjar känna mig lite krasslig och är så sjukt trött helstiden :( mest legat hemma idag, men ska iväg på agilityträning senare iallafall!

Fisherling
11/9/16, 4:17 PM
#44

Vi har över en halvmeter snö här. Blir inte så mycket hundträning.

LinDajSon
11/9/16, 7:47 PM
#45

Varit hund/kattvakt i två dagar åt mina föräldrar, de har också en aussie.

Jetaime
11/9/16, 10:21 PM
#46

Ganska bra träning idag ändå, trots allt. Jag var helt värdelös på att komma ihåg banan bara… Men tillslut så. Min kropp, framförallt inte mina lungor och bihålor… Höll inte alls med. Men men, hoppas jag mår bättre imorgon..

Jetaime
11/9/16, 11:12 PM
Turast
11/10/16, 12:15 PM
#48

Vi ska åka så hundarna kan springa lösa i snön idag!

Blir att möblera om lite hemma också (allt står hullerombuller nu) och då shejpa lite när vi får plats igen.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Jetaime
11/10/16, 12:18 PM
#49

Varit hos läkaren nu på förmiddagen.. Mår inte så bra idag heller så ska försöka vila en timme nu innan vi åker till jobb. Så himla typiskt att det är just denna veckan jag jobbar dubbelt så mycket som vanligt när jag mår bajs.

LinDajSon
11/10/16, 12:45 PM
#50

Blir en Kaidag i dag. Han, jag och grannen gick en promenad förut. Nu ska jag packa in honom i bilen och åka och valla.

LinDajSon
11/10/16, 7:46 PM
#51

Upplet och vallning, bra dag för Kai. Han orkade inte hoppa ur bilen efteråt, så trött var han.

Fisherling
11/10/16, 8:35 PM
#52

Eftersom jag har en sådan enveten himla hosta och snuva så fortsätter jag med bara en timmes promenad på morgonen och sen korta rastningar.

För att göra dagen lite roligare för Tinja så tränar jag med hennes middag. Det märks att jag inte tränat på ett tag, hon är så SJUKT taggad 😂Just nu tränar vi lite på ingångar och fotposition, samt att växla sitt-ligg-stå i olika kombinationer. 

Har även börjat fila lite på ingångar till höger sida 😃

Fisherling
11/11/16, 12:00 PM
#53

Idag blev det en lite längre promenad. Hundarna fick vara lösa nästan hela tiden, mycket uppskattat. De pulsar fram genom snön.

Blev även lite godissök för Tinja i NoseWork-anda här hemma. Vi har inte gjort det på evigheternas evighet, men hon kom ihåg! Så fort scarfen åkte på satte nosen igång. Söker högt och lågt utan problem och skiter fullständigt i vart jag går och kollar, eller om det råkar strama i kopplet. 

Blev sugen på att gå en NoseWork-kurs igen.

Turast
11/11/16, 12:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Det blir favorit från igår och åka på löspromenad :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jetaime
11/11/16, 12:45 PM
#55

Inte mycket idag. Sovit länge, men lyckats ta mig upp, duscha och gå en liten promenad med Zuki iallafall. Måste åka till jobb om en stund… Känner mig ännu sämre idag :( Blöää..

Annons:
LinDajSon
11/12/16, 6:44 PM
#56

Blev lite upplet i dag igen. Andra gången i snö. Jag är så, så nöjd med framstegen vi gjort sedan vi började med det här i somras/höstas. Kaiju har blivit väldigt duktig. Sista föremålet släppte jag ut Feng ur bilen och lät dem konkurrera lite… Feng "vann". Avslutade med att ta med Kaiju ca 100 meter, lägga ett föremål och ta med honom tillbaks, sedan direktskick. :)

LinDajSon
11/13/16, 5:35 PM
#57

Vallat i dag. Kommit fram till hur jag ska gå vidare med Kaiju. Testat lite olika varianter för att se vad han svarar bäst på. Jag gillar honom mer och mer, det är inte en oäven hund…

Fisherling
11/13/16, 6:35 PM
#58

Plugg idag med. Nu är klickerblocket på utbildningen avklarad och Tinja har fått träna tills hon knappt vet ut eller in ❤️ Hon var så trött på tunnelbanan att hon klämde sig upp mellan mig och en man, till hans stora förtjusning. Han blev så glad när hon gav honom en puss, finaste tösen 😍

Det är så skönt att ha en hund som bara hänger på och finner sig i allt. Glider igenom folkmassorna på T-centralen, chillar i famnen när jag bär henne up och ner för rulltrappor, nosar gärna på folk som bjuder in till det (och vissa i förbifarten 😂).

Jetaime
11/15/16, 4:49 PM
#59

Läkaren för mig på förmiddagen sen hann jag hem och vila en timme innan jag skulle åka till jobb.. Är fortfarande förkyld och krasslig.. :( Sen jobb idag då.. Inte så mycket Zuki-aktiviteter idag..

Fisherling
11/16/16, 4:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Idag har vi varit ute med två labbar jag passat och herregud vad roligt de haft 😃

Här är en video på varför Tinja gör skäl för sitt smeknamn "lilla räv" 😂
https://www.facebook.com/frida.rendert/videos/10207132563180512/

Jetaime
11/21/16, 1:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Spår idag! Spår i gräs som typ mer än ens (zuki) dubbla höjd var kanske inte den bästa idéen, men det var nemas problemas sa Zuki. Lite väl ivrig i början och hade lite svårt att samla sig, vilket resulterade i en missad dosa, men efter det skötte hon sig jättefint, det var som sagt inte det lättaste spåret varken att lägga eller ta upp 😅 duktig liten röd 🍁 blev liggtid på ungefär en timme idag och den tiden spenderade vi på stranden.

Jetaime
11/24/16, 12:55 PM
#62

Inte mycket hundaktivitet idag eftersom jag jobbar, men blir nog lite balansbollsträning ivkäll eller/och lite trick kanske :) Vi hade agilitykurs igårkväll så hon ska nog vara ganska nöjd ändå ;)

Annons:
LinDajSon
11/25/16, 9:10 AM
#63

#60 Äpplet föll inte så långt ifrån trädet… :) https://www.instagram.com/p/BNMEIuVgGWk/

Fisherling
11/25/16, 11:29 AM
#64

#63 Haha nej, tydligen inte! 😂 Bra sak att ärva ner. ❤️

Jetaime
11/28/16, 8:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Har inte hänt så mycket idag.. Varit hos mina föräldrar och målat lite så Zuki har mest legat och hållt mig sällskap på avstånd. Sen en liten promenad i Höllviken innan vi åkte hem (saknar verkligen promenadmöjligheterna i Höllviken i jämförelse med Trelleborg…!)

Och en liten motivationsbild, så här en måndagkväll..

Jetaime
11/30/16, 2:47 PM
#66

Onsdag = Agilitydag! Träning för Jouni ikväll :)

LinDajSon
12/2/16, 5:27 PM
#67

Vallat med Kaiju i dag. Gick fint men det blir mer och mer påtsoligt att vi hade behövt mer utrymme och gärna lite rörligare får. Efter det åkte jag in till stan med honom och Athos, vi gick en liten runda längs med ett populärt promenadstråk runt en sjö vilket inte händer så ofta (en gång om året i bästa fall). Sen så hade vi veterinärtid för att kolla en knöl på Athos tass. Blir op nästa vecka. Hem och ut med Jin och Feng, nu har jag börjat städa och röja hemma så i kväll blir det lite sent adventspyntande…

Jetaime
12/5/16, 11:31 AM
#68

Var uppe på vinden innan och hämtade ner mina julsaker… lite sent, men ja.. Ena ljusstaken funkade inte ens.. #less jag som var och handlade innan.

Annars blir det mest lite tvätt och städ. Vi var ute på en lite längre promenad i morse.. Eller ja, längre än en vanlig morgonpromis iallafall. 

Vet inte riktigt vad vi ska göra annars idag. Jag måste iallafall vila sen när tvätten är klar, inte sovit så mycket inatt :(

LinDajSon
12/5/16, 12:12 PM
#69

Började dagen med 3x upplet. Sitter och virkar lite nu, funderar på om jag ska ta mig till BK i kväll eller inte… blir en väldigt lång dag oavsett.

Annons:
Fisherling
12/5/16, 7:16 PM
#70

Hundarna fick lite roligt på lunchen. Jag får ju göra det bästa av en timmes paus i jobbet.. Blev lite söka leksaker i skogen, väldigt uppskattat!

Jetaime
12/7/16, 12:53 PM
#71

Agilityträning ikväll, annars händer det nog inte så mycket.

LinDajSon
12/7/16, 4:35 PM
#72

Upplet i mörkret (på fält… skaderisken lite för stor annars). Effektivt sätt att minska risken att de går på syn. :P Körde lite lydnad med Kai och Jin direkt efter, varvade dem på den upplysta parkeringen bakom hembygdsgården. Den som inte jobbade låg plats, sen 2 minuter platsliggning tillsammans som avslut. Feng fick ett lekpass när grabbarna var klara.

Fisherling
12/7/16, 5:35 PM
#73

Jobbat idag, men vid 8 ska det tränas Agility! :D

Jetaime
12/10/16, 11:08 AM
#74

Jobb idag, sen har jag nog inte så mycket planer. Har sån fruktansvärd huvudvärk som inte vill försvinna (haft det ett par veckor nu, framförallt på förmiddagarna, så att stiga upp och jobba var inte superkul..)..

LinDajSon
12/10/16, 2:58 PM
#75

Det blev en lydnadssväng med Jin, Feng och Kaiju, sen långpromenad/bergsklättring med Kaiju i dag… I morgon får det bli någon form av mer avancerad träning. Vad vette tusan.

Tina
12/10/16, 7:38 PM
#76

Har tränat hund hela dagen i inomhushall tillsammans med 9 andra, bästa sättet att spendera en lördag! 😃

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Annons:
Jetaime
12/12/16, 1:00 PM
#77

Varit ute på en foto-promenad under förmiddagen.. sen typ bara fixat lite med bilderna och så.. Ska snart köra till jobb.. Brukar inte jobba måndagar vanligtvis, men det är Lucia på min chefs barns förskola, så fick hoppa in idag.

Jetaime
12/14/16, 11:30 AM
#78

Varit ute på en kortare morgonpromenad idag, men vi stannade till på en gräsplätt och tränade lite.. typ små saker.. runda ett träd på olika vis, svårt att förklara (detta kommer ju in på agilityns handlning sen och innehåller fart så Zuki tycker det är skitroligt! Hon blev till och med så taggad att hon skällde till ett par gånger, haha.)

Gick genom lite olika trick som hon redan kan.. Försökte få till lite snygga ligg-stå-ligg (vilket tydligen är mycket lättare och bättre än att sitta.. jag KAN verkligen inte få Zuki att sätta sig upp eller ner snabbt.. oavsett var jag gör.. Upp kanske lite bättre än ner.. Men ändå.. Väldigt frustrerande.. (Vi har jobbat jättemycket på det typ.. hela året.. 😂😟)

So, anyway… sista tillfället på agilityträningen för Jouni ikväll också.

LinDajSon
12/14/16, 12:54 PM
#79

Åh, du med??? Jag avskyr sättande-träning, det är så jäkla svårt att få till om de inte har det i sig…. det GÅR såklart för inget är omöjligt men öööörk. Jag har bara haft en hund med extremt snabba sättanden, sådär som man vill ha det (ser ut som att benen bara försvinner och rumpan slår i backen) och det är Athos, av någon anledning. Suck. Han som är så stor… helt ologiskt. De andra sätter sig väl dugligt men jag vill ha SMACK i backen… ;_; I dag har jag motionerat ungdomarna och sedan tagit en ensamtur med Feng. Premiärtestat vinterdäck en på cykeln, aldrig cyklat i vinterväglag förut men med rejäla dubbdäck så gick det som en dans! Ska börja cykla ett par gånger i veckan nu tänkte jag…

Fisherling
12/14/16, 2:29 PM
#80

Räkna in mig och Tinja med de som har problem med sega sättande! 😂

Jetaime
12/14/16, 3:57 PM
#81

#79 Zuki är ganska långsam och tänker mycker i det mesta, men sättsndena är hemska! Läggandena går liksom ändå lite framåt 😅

LinDajSon
12/15/16, 4:26 PM
#82

Blev en cykeltur i går och 1,5-milsrunda löspromenad upp på berget med lillan i dag… dags att börja bygga kondition och muskler igen. Varit lite slött med fysbiten (och allt annat) på sistone men förhoppningsvis blir det väl skidföre snart… så slipper man gå så förbenat långt.

Jetaime
12/15/16, 4:42 PM
#83

Långpromis i förmiddags med lite aktiviteter.. Sen jobb.. sen blir det nog inte så mycket mer gjort idag. Lite träning inomhus kanske…

Hade hoppats på att min "treat and train" skulle ha kommit tills idag… Men den var restad sist och den andra leverantören som har den kommer inte först på tisdag, så hoppas, hoppas på tisdag!!

Annons:
Fisherling
12/19/16, 3:47 PM
#84

Vi fortsätter öva på det nya sättet att träna fotgående. Det går framåt, känns som att vi har ett flyt nu! Jag backar fortfarande och hon hänger på bra mycket kvickare än förut, och hon har till och med börjat titta uppåt på mig. Utan att jag försökt få till det, och utan att jag tittar på henne! Känns rätt magiskt. Vi ska fortsätta köra såhär. Har precis börjat öva lite svängar. Skynda långsamt. Ska vara lika noggrann och tålmodig som när jag lärde henne slalom 😁 :P

Fisherling
12/20/16, 2:26 PM
#85

Idag har vi tränat lite uppletande. Vi skyndar långsamt. Kör fortfarande på en ca 3 meter bred och 50 meter djup korridor, men nu har jag slutat att låta henne gå med när jag lämnar saken. Istället visar jag inte saken, går ut själv, kastar upp den i luften och sen lägger den. 

Det märktes att det var svårt med helt främmande föremål. En ridborste, en bilskrapa, en handske. Hittills har vi kört med saker hon känner igen, så som leksaker, dummys ect. Men hon jobbade på bra! När hon väl fattat att "jaha, det ÄR den här saken som ska in" så slutade hon springa runt och leta. 

Hon har riktigt bra fart ut och in! Jobbar självständigt, inget tugg, dock ett enstaka omtag men det tror jag bara var för att hon var ovan med konstiga föremål.

LinDajSon
12/21/16, 8:36 AM
#86

I dag ska jag duscha de kvarvarande hundarna. Dushade Athos innan operationen så han är avklarad. Fått tag på BÄSTA schampot, pälsen blir superfräsch och blank samtidigt som man slipper blöt hund-doften (fast utan att dölja den med någon vidrig parfymering).

Jetaime
12/21/16, 11:40 AM
#87

#86 Vilket schampo?

LinDajSon
12/21/16, 12:39 PM
#88

#87  Det här! http://www.naturliganorrland.se/store/p/p%C3%A4lsv%C3%A5rd-228517/hundschampo-f%C3%B6r-m%C3%B6rk-p%C3%A4ls-494829

Naturliga Norrland ligger i Övik där jag bor, jag brukar köpa MSM och diverse andra produkter där också. Jag är ju ingen pälsvårdsentusiast men det här schampot var verkligen suveränt, finns för olika pälsfärger och så vidare. :)

Jetaime
12/21/16, 12:42 PM
#89

#88 Ah, inget jag hört om innan. Jag använder alltid K9's :)

Jetaime
12/22/16, 8:35 PM
#90

Sovit så himla dåligt inatt så varit tufft att ta sig genom dagen, men den har förvånansvärt flutit på ganska bra ändå. Mycket kunder på jobb osv.

Imorgon hoppas jag att det stämmer att det ska bli sol och inte molnigt och regnigt och så fruktansvärt grått, för då ska jag försöka fota lite till årets julkort.. Japp, sent ute, haha. Måste ju ha ett nytt julkort i år..

Annons:
Jetaime
12/26/16, 2:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Efter att ha varit iväg två långa dagar och träffat släkten osv så blev det ordentlig sovmorgon.. Svårt att komma upp, så en sen morgonpromenad (förmiddagspromenad snarare) så har vi mest diskat, städat och slängt lite skit :) håller på att avfrosta frysen nu också, väldigt intressant tydligen ;)

LinDajSon
12/26/16, 6:39 PM
#92

Skulle ta en liten ensampromenad med Kaiju. 4 timmar, ett berg och en solnedgång senare kom jag hem. Sista timmen gick vi i mörker. Hade som tur var den lilla gröna lampan på Kaijus halsband så jag kunde se honom…

Jetaime
12/27/16, 12:53 PM
#93

Idag har jag ringt lite samtal.. Bokat tid för att vaccinera katten och ta lite prover på honom. Zuki har fått en tid för ögonlysning och jag har gjort lite ändringar i Zukis försäkring. 

Ska snart iväg och posta ett paket och köpa nånting att äta, sen blir det jobb för min del:) Får nog handla efteråt också för jag har i princip ingen mat hemma..

Fisherling
12/27/16, 2:30 PM
#94

Mamma drog en fuling. Hon fick ha kvar Tinja tills idag på landet… Och så ger hon bort Tinja till min syrra som åker ut till sin sambos landställe, så jag får inte tillbaka henne förrän imorgon kväll! "När det ändå passar så bra"… Pyttsan. Sista gången jag låter henne ha Tinja out of the goodness of my heart 🤓

Jetaime
12/29/16, 10:52 AM
#95

Jobb för mig hela dagen. Sovit jättedåligt inatt.. Så himla störd av allting och kudden kasade upp på väggen, sen frossa oavsett vad jag tog på mig och hur många lager täcke och filtar.. Sen helt plötsligt helt genomsvettig.. Upp på toa.. Kunde in andas, täppt i näsan.. törstig.. ja osv.. Så jag är helt slut och jag har nog stört Zuki också en hel del. Hon är ganska söt för när jag sover oroligt eller osv.. så kommer hon gärna upp och lägger sig vääääldigt nära (vill dock fortfarande inte bli petad på. haha..)

Zukis jobb är att vara maskot idag, men det är hon ganska bra på. Vet precis hur man ska göra!

LinDajSon
12/29/16, 8:21 PM
#96

Grannens tik löper, Feng löper, en av tikarna nån kilometer bort löper. Skönt att alla gör bort det samtidigt. Mötte en dam utanför gården i dag, samma dam som jag mötte i skogen för några dagar sedan. Pratade lite, hon var väldigt imponerad över att jag kan ha hundarna lösa och att de lyssnar, haha… sen trodde hon (som tydligen alla andra i byn) att jag har kennel. Hon tyckte (baserat på… ingen aning) att jag borde ha det för jag ser ut att "ha anlag för det" (??? ser jag ut som en crazy dog lady eller ???). Antar att det är en kombination av galenskapen att ha fyra hundar, och att jag verkar hyfsat engagerad eftersom det är viss pli på dem, som får folk att anta töckene tokigheter…

Fisherling
12/29/16, 9:11 PM
#97

Idag fick jag tillbaka Tinja och vi har tränat järnet!

Sändande runt kon, fotgående och framåtsändande var fokuset idag. Så himla rolig träning!

Och #96 ja, du är en crazy dog lady ;)

Annons:
Jetaime
1/2/17, 2:12 PM
#98

Man hinner med mycket när man stiger upp tidigt. Idag blev det upp 5.30 för att inventera på ICA Maxi i Trelleborg (dom är en av brukshundklubbens huvudsponsorer och vi hjälper till att inventera ett par timmar varje år.. dock var det kort med folk idag så det tog extra långttid idag). Läkaren och sen långpromis med Zuki. Nu ska jag vila lite, jag är helt slut.. Ikväll får det nog lite lite kontaktfältsträning tror jag :)

Jetaime
1/4/17, 2:54 PM
#99

Veterinären med katten i förmiddags, vaccination och kontroll samt blodprover. Sen spenderade zuki och jag en liten stund hemma hos mina föräldrar en stund innan vi åkte vidare. Stannade till för en promenad på stranden påvägen hem :) https://www.instagram.com/p/BO2DSZpjLse/ 😂

Jetaime
1/16/17, 10:55 PM
#100

Långpromis i förmiddags sen hade jag ett möte och efter det blev det promenad.. Tänkte egentligen åkt ut till klubben för lite kf-träning, hade först glömt mötet, så det blev tyvärr inget idag, får ta det på onsdag istället :) Imorgon blir det jobb på eftermiddagen, så förmiddagen blir det nog långpromis kanske med lite inflätad träning..

Jetaime
1/18/17, 2:23 PM
#101

Så, fokus på kontaktfälten idag. Lika mycket ångest varje gång och jag håller på att bryta ihop lika mycket varje gång. Tusen steg tillbaka idag, men mer fart.. blev högre träffar och fler missar, men det känns nog oftast sämre än det är (speciellt om man, som jag, är lite..lite perfektionist, men jag vill ju att det ska bli bra liksom). Här är en liten film från hennes bästa träffar idag.. iallafall några av dom. 

Höger bakben hängde med idag också.. Måste varit för att hon tänkte för mycket eller nått sist som hon inte fick ihop det med alla benen.. :P 

https://www.instagram.com/p/BPZ_4P9jOPX/?taken-by=drnraraa

Jetaime
1/18/17, 2:24 PM
#102

Blev lite för mycket för lilla aussie-hjärnan imellanåt… 🤪

https://www.instagram.com/p/BPaCVxRD07m/?taken-by=drnraraa

LinDajSon
1/18/17, 2:52 PM
#103

Var på föreläsning om rehab och friskvård på bk i går, blev lite inspirerad och skrittränade alla fyra en halvtimme i dag i uppförsbacke. Blir ju sällan skritträning eftersom de går lösa och jag är lat, lat, lat… men jag veeeheeeet ju att man borde. Ska lägga upp ett var tredje dag-schema med varierande övningar samt boka in ungdomarna på friskvårdskontroll… snart är ju säsongen igång (önsketänkande, 40 cm snö håller inte med). Sen körde jag lite inkallning med Kaiju också. Ska sätta mig ner om en liten stund och göra en träningsplan för de tre fläckiga…

Jetaime
1/23/17, 9:51 AM
#104

Tandläkaren för mig imorse, fina tänder som vanligt, dyrt, som vanligt. Och sen fick jag en ny remiss till att dra ut den andra visdomstanden (igen). Fick lite kalla fötter förra gången och har skjutit på det snart ett år till. Jag blev så hemskt dålig och att dra ut den andra tanden är något av det värsta jag gjort i hela mitt liv.. Men efter flera år med tandvärk (tror det började för ca 5-6 år sen) så känns det som att det är dags för nummer två att komma ut också… 😓 sen har jag tvättid så håller på att tvätta nu, bäddat på nya sängkläder, ja lite sånt. Hunnit gå en promenad med Zuki. Vi la in lite uppletande, vi körde nått nytt idag, Zuki tyckte det var skitkul. Vi har typ såna gånger vid kolonierna där vi brukar gå vår morgonprmomis, där är väl 3-4 meter sen är där staket, buskar eller ja, liknande på sidorna. Zuki hade hittat ett kokosnötskal som jag sen gömde, gick zick-zack ungefär 100 meter kanske sen skickade jag henne på att leta upp den.. Gömde den uppe i en häck nån gång, hängde den på ett av staketen och gömde den på marken 😃  man får vara lite uppfinningsrik när man inte har så bra förutsättningar liksom :p Svårast för henne är att vara så självständig på avstånd för hon vill gärna fråga mig om hon gör rätt, men hon fixad det ganska bra tyckte jag.

Annons:
Jetaime
1/27/17, 10:18 AM
#105

Tänkte åka och träna kontaktfält idag.. är snart två veckor sen sist. Det kan liksom inte gå så långt emellan, speciellt inte nu under inlärningsfasen.. Men har helt enkelt inte haft ork eller lust till det. Har iofs inte haft lust till speciellt mycket senaste tiden och bara varit så sjukt stressad. Är inte direkt bättre idag.

Jetaime
2/6/17, 10:57 PM
#106

Tvättat, varit hos läkaren och tränat lite kontaktfält med Zuki.

Jetaime
2/8/17, 5:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Vi trotsade snön och åkte ut till klubben för att träna lite kontaktfält!

Jetaime
2/13/17, 9:23 AM
#108

Har en kennelkonsulent som ska komma hit kl 10, så om en liten stund bara…jättenervös. bläää.. sen blir det nog en tur till klubben för lite kontaktfältsträning. Tänkte öka ssvårigheten idag,..har kört samma ett tag nu och det känns ganska stabilt..så lite svårare iallafall tänkte jag .

Fisherling
2/13/17, 5:51 PM
#109

Gick till och från jobbet idag för Tinjas skull. JAG behöver minsann ingen mer motion, mitt jobb är att gå ut med en satans massa hundar.. Men lilla tjockisräven behöver sin motion.

Körde lite träning på lunchen. Framåtsändande, ställande, lite fotgående, lite skall.. En kort men roligt pass!

Kanske kör ett klickerpass senare, efter att hon käkat sitt ben.

Jetaime
2/13/17, 6:57 PM
#110

Ökad svårighet idag, satte till uppfarten också och har ca 65cm högt nu… (mer fart för fröken röd…) eftersom jag upplever att hon börjar förstå lite vad jag vill ha ut av henne och när det faktiskt blir fel. Så hjärnkontoret jobbade bra idag, kroppskontrollen, not so much. Kolla som hon springer 😂.. Lite som i början när vi började med detta och jag var rädd att det var något fel på höger bakben..

Lite höga träffar och ibland bara frambensträffar ibland, men känns som att hon verkligen tänker efter.. så vi jobbar vidare på detta! 

Ifall någon vill se min fula hund springa, hehe… 
https://www.instagram.com/p/BQdc41kDILU/?taken-by=drnraraa

Jetaime
2/16/17, 3:09 PM
#111

Idag blir det inte jättemycket gjort eftersom jag jobbar, Zuki ska även få behandling ikväll, Niels (M-touch Scandinavia) kommer till klubben :)

Och imorgon har jag bokat nutrolin arena för agilityträning på förmiddagen. Sen är tanken att få in ett pass med kontaktfälten också. (Funderar lite på om jag skulle ta det på nutrolin arena när jag ändå är där. Plus att det blir nytt ställe och ny balans att träna på. Men osäker på om det finns något att lägga upp balasnefarten på, och om/hur man tar av den. Så jag får se både tidsmässigt och om det går att lösa rent praktiskt. Annars får jag ta en sväng till klubben också)

Annons:
LinDajSon
2/16/17, 6:53 PM
#112

Slutade en timme tidigare i dag så jag tog ut alla hundarna på en skidtur. Finns fortfarande lite snö/is lite högre upp. Hundarna hade bra fäste men oooohohohooho vad skidorna gled!! Livsfarligt. Jag fick lämna stavarna efter en bit och bara åka med, flög fram som en vante efter hundarna och hade full sjå med att hålla balansen. :P Feng och Athos fick dra första sträckan, de går KANON som par trots storleksskillnaden..väldigt fokuserade och samlade. Sen fick Jin ta över Fengs plats… men det slutade med att jag fick koppla loss Athos och bara köra med Jin. Kaiju väljer alltid att springa precis bakom mig oavsett om jag åker fyrhjuling, skoter eller cyklar och det gjorde han nu mer skidorna också så jag testade inte ens spänna honom framför. Funderar på att göra en extra fästlina och sätta honom som tredje hund med Athos och Feng nån gång.

Jetaime
2/20/17, 10:04 PM
#113

I princip nada. Förutom långpromis i förmiddags. Och med tanke på vilket skitväder det varit idag, jade jag en skithund med mig in. Skulle egentligen bara spola av henne lite snabbt när vi kom in, men det slutade i heltkroppsrengöring med både shampoo och balsam 😂 mindre nöjd hund hehe. 

Har även klippt lite örontussar och tassar idag :) Hon är så fiiiiin just nu. Hoppas det är bra väder imorgon så ska jag fota henne lite.. men gissar på att det kommer vara skitväder imorgon också..

Jetaime
2/24/17, 9:48 PM
#114

Bokade nutrolin arena mellan 10-11 idag så det blev agility-förmiddag ✨
Hon var så duktig idag , min lilla fjomp.
https://www.instagram.com/p/BQ5ccOHjl2x/?taken-by=drnraraa

Blev lite kontaktfältsträning också, hade tyvärr ingen möjlighet att använda en hel balans/fullhöjd idag. Visste inte att det skulle vara en hopp-bana när jag bokade så liiite besviken på att vi inte fick köra hel balans idag som planerat, men men. Kul med hoppbana också!

100% träffar, lite olika resultat dock och några för höga träffar, men känns som vi är lite på rätt väg iallafall.. Men inte jätteförtjust i att hon skuttar med bakbena, men fortfarande tydliga frambensträffar.
https://www.instagram.com/p/BQ5_zKADpnC/?taken-by=drnraraa 
https://www.instagram.com/p/BQ6GRY0j_z6/?taken-by=drnraraa

Jetaime
2/24/17, 9:54 PM
#115

Efter det var det hem och duscha sen till läkaren.. 

Denna dagen har blivit lite f*cked up pga extrem mensvärk. Låg ner på marken inne i nutrolinhallen och grät vid något tillfälle för att jag hade så ont.. (samma sak hände i onsdags när jag var ute och sprang.. Slutade på samma vis). Efter läkaren bäddade jag ner mig i sängen ett tag med Zuki och bara försökte stå ut. Sen middag hemma hos min syster. 

Även om jag inte är speciellt nära med min familj så uppskattar jag ändå att dom tycker om Zuki och står ut henne ;) Zuki är faktiskt väldigt omtyckt av min familj.

LinDajSon
2/24/17, 10:37 PM
#116

Två timmars skidtur i dag, hundarna fick mest springa lösa för det var tjock lössnö där vi åkte. Jag körde upp ett spår och så fick de dra en bit på tillbakavägen

Jetaime
2/27/17, 3:55 PM
#117

Lite nosework, markeringsövningar i förmiddags och nu har vi precis kommit in från en liten sprintur! :)

Jetaime
2/27/17, 3:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#118

:))

Annons:
Jetaime
3/1/17, 10:33 AM
#119

Jobbade eftermiddag igår, jobbar heldag idag och eftermiddag imorgon så blir inte så mycket gjort på hundfronten dessa dagarna. Vi har kört lite nosework, balansbollsträning och lite trick igår och idag har jag inte så mycket planer. Blir en lite länge promenad efter jobb. Men jag är ledig fredag-söndag sen :)

Jetaime
3/6/17, 10:01 PM
#120

Lugn förmiddag. Läst lite om valpning och hundförlossningar osv.. Vill veta så mycket jag bara kan, om typ allting.  

Sen blev det lite träning med Zuki innan nybörjarkursen drog igång. Min första egna kurs som jag håller i, första tillfället idag. Kändes ganska bra ändå :)

Jetaime
3/8/17, 5:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Kallt, blåsigt och noll motivation idag. Väldigt tungt, uh, men vi gjorde det! 5km idag :)

Jetaime
3/13/17, 1:01 PM
#122

Långpromis i förmiddags och ikväll blir det lite kontaktfältsträning och lite agilityträning inför tävlingen imorgon hopp3 x 3 i Halmstad imorgon! :)) Och nybörjarkurs ivkäll också. Idag ska vi fortsätta med slalom och introducera balansen (kf) och en övning med tunnel och hopp.

LinDajSon
3/14/17, 10:19 PM
#123

Varit på styrelse- och upptaktsmöten. Kajjan var med på styrelsemötet, tänkte att det kunde vara bra med lite passivitetsträning och socialisering. Sen fick han ligga i bilen. Bra det med, inte alltid träning på klubben.

Tina
3/22/17, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Gick årets första spår idag - i strålande vårsol dessutom! Är riktigt nöjd med Ellies spårarbete med tanke på att vi spårade på öppet fält och det var riktigt blåsigt.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Jetaime
3/23/17, 10:32 AM
#125

Dags för progesteronprov på lillan idag. Hon är på löpdag 6 idag så förhoppningsvis går det att få fram lite vettig info :) (Kunde hon inte antingen börjat löpa en vecka tidigare än hon gjorde eller väntat en vecka längre. Var hon liksom tvungen att pricka in sämsta möjliga tidpunkt.. Uh. Hur som helst, oavsett när jag måste åka så har jag inte så mycket val, bara väldigt typiskt…)

Sen jobb efter det.

Annons:
Jetaime
3/29/17, 12:34 PM
#126

Löpdag 11 för Zuki idag, så nytt prov igen (väntar på att veterinären ska ringa)… Har börjat packa lite smått och räknar med att vi kommer åka antingen imorgon eller fredag, så det börjar närma sig! Får planera lite mer sen när jag vet.. Nervöst! Ihh.

Fisherling
3/30/17, 12:57 PM
#127

Idag har Tinja varit hos veterinären för att få tandintyg. Passade på att vaccinera mot kennelhosta, få en ordentlig genomgång på kroppen och rådfråga om hennes sår i örat.

Tinja tycker det är riktigt trevligt hos veterinären! Hon får känna och klämma och kolla i munnen bäst hon vill, Tinja bara står där och blir glad över att få bli kliad av veterinären när undersökningen är över 😃

Saxbett har hon, preciiiiiis så att det inte är ett ytterst litet överbett. Hellre saxbett på gränsen det än tångbett 👍

Jetaime
4/19/17, 9:18 AM
#128

Fortfarande endast lugnare aktiviteter som gäller för oss, så det blir nog någon noseworkövning och nått lättare "lydnadspass" typ nått moment eller så. Får se vad vi känner för (Zuki har nog lust med allt..)

Fisherling
4/19/17, 10:36 AM
#129

Masat mig ut trots förkylning för att träna lite lydnad, för hoppsan, vi ska ju visst tävla på söndag.

Ruta, varva kon, fritt följ och läggande under marsch, plus lite småövningar med att sätta sig upp från ligg, och sitta i halterna. 

Några tips för ett snabbare sättande, både upp och ner..?

LinDajSon
4/19/17, 11:38 AM
#130

Sättande i ff eller fjärr? Jag har fått till ett kvickt sättande vid halterna genom att inte bry mig om själva sättandet utan lagt all fokus på att dra upp energinivå och använt jättepeppiga och värdefulla belöningar. Det har sedan smittat över till fjärren även om de sättandena kanske inte riktigt är lika kvicka varje gång.

Fisherling
4/19/17, 12:32 PM
#131

#130 Hon är mycket snabbare i fjärren än i halterna och sitt från ligg. 

Jag måste lära mig att inte vara lika intensiv med belöningen hela tiden. Jag tycker det är alldeles för roligt att belöna.. Men börjar bli bättre på att inte leka lika intensivt, inte lika länge, inte kasta så långt ect. 

Superbelöningen blir att jag jagar henne 😂

Jetaime
5/2/17, 11:27 AM
#132

Kom precis in från en promis. Ska bara ta det lugnt nu fram tills det är dags för att åka till jobb. Efter jobb har vi ett möte med agilitysektorn, och Zuki ska få behandlning och blir ordentligt genomkänd för första gången på ett tag, sen är vi förhoppningsvis redo för agilitysäsongen.

Annons:
Jetaime
5/17/17, 8:18 PM
#133

Inte så mycket, körde ner till klubben och körde ett kort kontaktfältspass. Tanken var att vi skulle haft träning i eftermiddag/kväll, men camilla blev tyvärr sjuk och jag orkade inte bygga upp en hel bana själv. Är även klubbmöte nu i kväll som jag tänkt gå på, men somnade istället och kom aldrig iväg. 

Ska jobba sen torsdag-lördag.. Är fortfarande lite halvkrasslig så jag tror inte jag kommer orka träna så mycket med Zuki. Blir nog lite nosework någon av dagarna i butiken efter stängning. Sen kommer Indi på söndag och ska bo här ett par dagar.

LinDajSon
5/17/17, 8:25 PM
#134

Ska bara köra lite ingångar i kväll, annars har det förutom jobb bara blivit korta turer med vovvarna. I går var Kai och Feng med hela dagen, efter jobb så åkte vi direkt till klubben där Kai fick ett pass lydnad innan, och ett efter, kursupptakten. Sen fick Feng köra agility också, faktiskt, skojigt. :)

Jetaime
5/18/17, 9:38 AM
#135

Jobb heela dagen idag. Så kommer inte orka så mycket mer, försöka ta mig genom dagen bara. Blir nog lite nosework med Zuki efter stängning och en lite längre promenade sen när jag har slutat.

Sugar Mist
5/18/17, 10:50 PM
#136

Jack har lullat i trädgården, varit på toook för varmt för att göra något ansträngande idag.

Nu under kvällen innan hästen skulle in i boxen gick vi in i den lilla paddocken/sjukhagen och jag testade lite löslongering med henne.
Fasen vad bra hon ääär 😍

-

Jetaime
6/1/17, 11:11 AM
#137

Jobb idag och vila för lillan! Kört lite balansboll och sen blir det kortare promenader bara ..

Fisherling
6/1/17, 11:34 AM
#138

Varit ute på långpromenad med hundarna. Stretchat Tinja. Nu blir det vila resten av dagen, kanske lite shaping ikväll.

Jetaime
6/15/17, 10:21 AM
#139

Kom upp lite senare än tänkt, men kom hem så sent igår efter tävlingen och var helt uppe i varv, svårt att komma ner igen. Så gick väl slutligen och la mig vid halv 2, sen vaknade jag heeela tiden och har nog inte sovit mer än kanske 2 timmar samanlagt inatt.. inte ens i streck. Så känner mig bra sleten idag.. Blir bara jobb och vilodag för Zuki idag.

Annons:
Jetaime
6/20/17, 4:01 PM
#140

Jag var på möte i morse och hade sovit så dålig inatt att jag var tvungen att vila en stund även när jag kom hem från mötet. Så vilo-förmiddag för oss, och jobb nu på eftermiddagen. Blir ev. en springtur senare ikväll när det är lite svalare :)

Jetaime
6/22/17, 4:13 PM
#141

Inte så mycket i förmiddags, och jobb nu! Ska se om jag orkar springa en tur ikväll, Zuki är säkert på ;) Imorgon blir det lite agility :)

Jetaime
8/2/17, 4:12 PM
#142

Puttar upp denna :)

Sugar Mist
8/2/17, 9:37 PM
#143

Apporten, mostly.
Lekträning, byta mellan leksaker och öka intresset för att leka och tycka det är kul, sluta på topp innan han går ner sig.

Det går framåt, något i alla fall.

-

Jetaime
8/7/17, 4:38 PM
#144

Riktigt seg förmiddag idag, har inte mått så bra.. Jobb nu på eftermiddagen.. Sen möte med agilitysektorn ikväll.. Har inte så stor lust faktiskt.

Lugn dag för Zuki med andra ord, men hon klagar inte. Tävlade igår och kommer få följa med på möte ikväll. Kanske ska någon av hennes kompisar också på möte ikväll ;)

Fisherling
8/7/17, 5:53 PM
#145

Idag har vi tränat lydnad. Det känns bra! Lite saker att fixa med, men det kan nog bli riktigt bra. Bara lite mer fart och attityd så blir allt super!

Var även på efterkontroll hos fysion. Hon var väldigt glad över hur bra det gått, det är nästan helt färdigt! Vi ska fortsätta med backträningen och har fått mer specifika stretching-övningar för att få bukt med det här sista lilla. Men vi är helt fria att få träna och tävla precis som förut! Bara viktigt att fortsätta värma och varva ner ordentligt.

Jetaime
8/8/17, 11:20 AM
#146

Tävling i Ulricehamn idag! Dubbel ag3! Hoppas på mer tur med banorna idag 😉 Ska strax hämta upp Zoe sen ska jag möte upp en agilitykompis och gå en långpromenad innan tävlingen och sen köra tillsammans upp :)

Annons:
TiaAce
8/10/17, 6:30 AM
#147

Ska prova canine disc igen ikvall. Har tranat mycket agility pa senaste tiden.

Fisherling
8/10/17, 9:02 AM
#148

Vi ska på jaktträning snart, och så blir det agility och rally i eftermiddag. Mitt emellan dessa ska jag försöka köpa en klänning till min storasysters bröllop..

Sugar Mist
8/10/17, 11:39 AM
#149

Valparna blir 8v idag och smärtar lite att jag inte kan hämta henne förrns om en vecka. Blir jobb idag istället 😴

-

Jetaime
8/10/17, 12:49 PM
#150

Jag är ledig idag, så vi har varit och tränat lite rc och agility i förmiddags! Sen ska jag handla och packa lite inför imorgon. Kör upp till Katrineholm redan imorgon och tältar över natten..aussie-SM i agility i helgen.

Upp till toppen
Annons: