Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 712 ggr
Jetaime
2016-11-04 11:08

Helgen 4-6/11

Vad händer i helgen? :)

Annons:
Fisherling
2016-11-04 11:21
#1

Inflyttningsbonanza hos en kompis, men jag är fortfarande rejält sjuk, så kanske inte blir något. 

På söndag ska vi iallafall tävla, oavsett hur sjuk jag är. Tycker dock det inte känns helkul med en platsliggning på snö/is..

TiaAce
2016-11-04 11:30
#2

Ska tavla pa lordag (imorgon). 😃

Jetaime
2016-11-04 11:38
#3

Jag ska också tävla imorgon, måste upp typ kl 3 på natten för att det blev för dyrt med boende.. Large startar först, agilityklasserna först.. kl 8 har vi banvandring.. och jag har 36 mil upp 😴 Förhoppningen är att det blir vår sista klass 2-tävling, men med tanke på hur dåååligt agilityklassen gått senaste tiden så.. kommer det säkert inte gå vägen imorgon heller.. 

Idag ska vi träna lite senare.. Söndag har jag inga planer.

LinDajSon
2016-11-04 13:54
#4

Skulle tävlat jag med, lördag och söndag, men har avbokat. Får bli nästa år. Haft lite tråkveckor på sistone och vill inte gå ut med fel känsla. Kommer fler tävlingar.

Jetaime
2016-11-05 17:20
#5

#4 Tråkigt att du känner så.. Men ja det kommer fler tävlingar :) Vad skulle du tävlat i?

#1 Lycka till imorgon!

#2 Hur gick det? :)

Jetaime
2016-11-05 17:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Well, men kan väl säga att vi hade en lyckad dag och tävling iallafall! Ä-n-t-l-i-g-e-n!

"Vi slutar klass 2 på topp med en vinst och en andra placering, därmed sista pinnen till titeln, AgD II (och en bonus-pinne… Liksom, varför ta en när man kan ta två, när man inte längre behöver fler) det var fasiken på tiden #skamdensomgersig

Lätt värt att stiga upp kl 3 inatt för, utan att ha sovit inatt."

Nu blir det till att träna om kontaktfälten i vinter och förhoppningsvis bygga upp något lite mer hållbart.

Annons:
Jetaime
2016-11-05 17:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Nöjdast av alla var dock Zuki som fick välja pris på prisbordet. Inte för att vi behövde fler leksaker, men hur säger man nej till det där fejset 😂…

Jetaime
2016-11-05 17:31
#8

Första loppet där vi vann :)
https://www.instagram.com/p/BMbxWK3j3_P/?taken-by=drnraraa

Andra loppet där vi kom 2:a, tyvärr förlorade vi en del tid innan vippen där det blev lite tokigt, men hon löser det fint ändå. 
https://www.instagram.com/p/BMbwwz1jFGo/?taken-by=drnraraa

Hon hade dock lite dåligt tryck idag, vilket kanske var till min fördel så jag kunde stoppa henne lite på KF 🤪

LinDajSon
2016-11-05 17:43
#9

Grattis! Jag skulle tävlat lydnadstvåan med Jin. :)

Jetaime
2016-11-05 17:48
#10

#9 Tack :)

Aha, det var det tanken att Zuki och jag också skulle gjort, men jag anmälde aldrig ens.. Får se hur det blir nästa år istället. Och så måste man ju bestämma sig för vilken klass man vill starta i :p

TiaAce
2016-11-06 06:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#6 Det blev en pinne med tiken i hoppningen(?), men annars gick det inte med Ace i agility eller hoppning. Ar glad over bada hundarna, det vart 34 grader ett tag och ganska jobbigt. Sen vann vi ett pris ocksa, fullt med leksaker. Passar bra till valpen med 

GRATTIS till dig! Sa kul att det gick bra. Sag himla fint ut 😃

Fisherling
2016-11-06 16:41
#12

Gick inte så bra på tävlingen idag. Så fort vi kom nära planen för platsliggnignen var det som om att någon blåst ur hjärnan på henne. Hon skulle BARA till mamma och var jättedistraherad hela tiden. Ville inte ens sätta sig rakt bredvid mig, utan skulle vara riktad mot mamma. Har aldrig sett henne så störd!

Platsliggningen sket sig totalt. Hon satte sig, jag la henne, hon satte sig, jag la henne. Hon såg ut som att hon skulle kunna springa av planen till mamma närsomhelst. Jag är ju sjuk och extra känslig, så jag bröt nästan ihop efter platsliggningen och villa bara åka hem. Men tävlingsledaren och domaren kom fram och peppade mig, och jag bestämde mig för att vi ändå borde köra hela programmet, för att avsluta på en positiv not.

Förutom att hon åter igen inte la sig i läggande under gång (nu gäller det att träna på det, uppenbarligen var det inte en engångsföreteelse) så fick vi fina poäng, två personbästa! 7,5 på linförigheten som också verkligen kändes som vår bästa hittills. 10 på apporten, vår första 10:a på något som vi haft jättesvårt med! Så det är roligt.

Nu hade hon även jättebra fart i inkallningen, men då kunde hon ju inte bromsa och hamnade då en bit bakom mig innan hon kom upp och satte sig bredvid. 8 poäng. Jag tar hellre en 9:a med dålig fart än en 8:a med slarvig ingång. 

Så vi avslutade iallafall dagen med att det kändes bra och vi hade kul på planen.

LinDajSon
2016-11-06 19:56
#13

Jag och Feng vallade i fredags, hade vilodag i går och i dag har vi vallat igen. Kaiju har vilat. Jin har fått lite lydnadsträning. Just nu ligger Kaiju som en boa runt min nacke här i soffan, tuggar lite på min näsa till och från. Han är som en förvuxen kattunge…. oerhört söt och tillgiven, men samtidigt ett litet vilddjur. :P

Annons:
Jetaime
2016-11-06 20:02
#14

#11 Grattis! 

#12 Synd med platsliggningen, men skönt att ni fick en bra känsla och att resten gick så bra! :)

Upp till toppen
Annons: