Annons:
Etikettaussieprat
Läst 754 ggr
[Ellenw90]
11/13/16, 8:40 PM

Hur ser en vecka hos er ut?

Skulle behöva lite ny inspiration och är sååå nyfiken på hur era dagar ser ut med era vovvisar!

Min tjej är 11 månader nu och är en ganska så lätt-stressad individ så jag försöker hitta bra rutiner som fungerar för oss, så dela gärna med er utav hur mycket ni motionerar varje dag samt hur mycket/ofta ni aktiverar dem på annat sätt..

Annons:
Jetaime
11/15/16, 4:45 PM
#1

En vecka här kan variera väääldigt mycket beroende på bla årstid och vad vi tränar eller tävlar för tillfället, hur jag mår osv… Så det är svårt att säga. Just nu är det tex inte så mycket tävlingar längre (sista officiella agilitytävlingen i helgen för detta året) och efter vi har avslutat vår kurs för Jouni så kommer vi ha lite agilityvila) så blir det inte så mycket agilityträning, utan vi har fokuserat lite på annat, vi har spårat en del och kört lite lydnad… En del inomhus aktiviteter så som balansboll och trick och stadga till moment i lydnaden tex.

Zuki är väldigt anpassningsbar och är bra på att stänga av när det inte händer något och vet att inomhus är det lugn och vila, klart vi kan göra saker inne också, men då är det på mitt initiativ liksom :)

[Ellenw90]
11/15/16, 8:59 PM
#2

#1 Ja för några veckor sedan damp det ner ca 30 cm snö här så då var vi tvungna att lägga om tänket helt!

Skönt med lite tävlings-vila ändå :) Så som vårt "schema" ser ut nu så kör jag spår 2 ggr/veckan (viltspåren går sådär då hon är extremt reserverad mot klöven) sedan så får hon åtminstone en lite längre runda per dag(förutom på en vilodag:)) och spring ute på gården+ att  jag precis avslutat nybörjar-kurs i rally så tänkte fortsätta lite på det här hemma.

Vi tränar just nu även en hel del på apportering, sjukt traggligt då hon har ett extremt stort "ha-begär" :)

Fialialej
11/17/16, 11:17 PM
#3

Ca 20min promenad på morgonen, ca 20min promenad innan jobbet, ca 20 min promenad efter jobbet. Eventuellt nån långpromenad eller liten utflykt på förmiddagen ett par gånger i veckan, några femminutersträningspass i vardagsrummet.. Sen är hon med mig all ledig tid. Vi har en väldigt lågaktiv period just nu och kommer nog fortsätta så ett tag, förutsatt att det funkar med hundens behov av att göra av med energi. Typ så. När vi är igång har det vart 1-2 tävlingar, vallning en gång i veckan, långpromenad varje dag, rallyträning en eller två dagar i veckan, agility/Nosework/balansträning/annat skoj någon/ett par gånger i veckan. Spår och annat kul.. Händer grejer varje dag. Det varierar jättemycket med andra ord. Gör dock vad hunden kräver - märker jag att hon blir rastlös för att vi tar det för lugnt ser jag till att hon får ett träningspass eller en rejäl promenad med aktivering. Är hon otaggad på träning tar jag en veckas paus eller så.

"På natten är alla katter svarta"

Upp till toppen
Annons: