Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1014 ggr
Jetaime
2016-12-01 17:57

Positiva tråden December 2016.

Sista positiva tråden för i år! :) Här går det bra att skriva om allt positivt som händer!

Annons:
LinDajSon
2016-12-01 22:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Yngsta börjar bli lite vuxen. Eller öh, se lite vuxen ut… han är fortfarande en lustigkurre till förvuxen valp… men kolla här, överst 20 månader, nedre 10 månader (vänster) och 13 månader (höger) om jag inte minns fel. Med tanke på linjerna kommer han inte vara hyfsat färdig förrän runt 3 år.

Fisherling
2016-12-02 08:13
#2

#1 Han ser riktigt manlig ut! Har dina satt vinterpäls? Jag bara väntar på att förra årets fluff ska komma tillbaka :P

LinDajSon
2016-12-02 08:30
#3

De håller på, tror det hjälper att jag har dem mycket i hundgården. :)

Fisherling
2016-12-02 09:03
#4

Önskar jag bodde i hus och hade hundgård :P

Jetaime
2016-12-02 12:35
#5

Zuki har fortfarande inte fått speciellt mycket päls än heller, trots att hon fällde allt i somras… Men det kommer väl.. Lagom tills det ät dags att fälla igen 😅

Ellen89
2016-12-02 13:25
#6

#1 Sa vacker!!!

Annons:
Jetaime
2016-12-05 19:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Nu är min nerfart äntligen klar! 😃

Jetaime
2016-12-05 22:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Blev en bock också som man kan höja upp den på sen efter hand. Jag är jättenöjd 😃😃

LinDajSon
2016-12-05 22:38
#9

Vilken pappa du har!

Jetaime
2016-12-05 22:49
#10

#9 Jag har ju också byggt! Han har bara hjälpt till 😃 han står för att få ihop min plan och hjälpa mig fatta beslut (för hade jag gjort allt det där själv hade det tagit 100 år..plus att han vet liksom vad som är bra och inte, vad som håller och inte.. ja allt sånt ) Men jag har gjort det mesta själv annars :) Hantera sågar med stora träskivor och skära matta är kanske inte min starkaste sida, så det fick han göra.. Och ja.. bocken kan jag inte ta så mycket credit för.. Jag höll lite och hjälpte till att mäta 🤪

LinDajSon
2016-12-05 22:51
#11

Okej, men vilket TEAM isåfall :D

Jetaime
2016-12-05 23:02
#12

#11 Haha, det lät bättre! Jag har ju kämpat jättemycket!!!

Turast
2016-12-07 12:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Anmält till MH och nu var vi första hunden anmälda så nu kan vi inte bli bortlottade 😈

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Jetaime
2016-12-07 22:15
#14

Fantastiskt träning med lillan idag ⭐ både börjar och avslutar med ett nollat 'lopp' trots en ganska klurig bana (med 28 hinder dessutom)! Däremellan blev det lite finslip (och förvirringar från mattes sida..ibland är jag bra hopplös liksom.. 😏🙈) och jag är ganska säker på att sista rundan var en stor förbättring mot första. Sista gången nästa gång, jag har varit så himla nöjd med denna kursen och har lärt mig så himla mycket.

Jetaime
2016-12-09 21:51
#15

Fick precis sålt lite hundsaker för 350:- 😃 (så jag kan köpa nya… lalala.. har precis beställt en treat and train.. som visserligen var restad på senaste leveransen, men hoppas den kommer nästa vecka!)

TiaAce
2016-12-11 10:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Ivy ar sa sot 😍

Jetaime
2016-12-14 22:21
#17

Perfekt avslutning på säsongens sista agilityträning idag! ✨
Vi både började och slutade med att nolla veckans bana (med parentes på balansen, hon hoppade nog ett par gånger, men eftersom vi ska träna om den så har jag bara låtit henne springa dom senaste träningarna efter sista tävlingen för året). Och jag klarade att komma ihåg en (svår!) bana på första försöket på 28 hinder! Hejjjjaaaaa miiig!!! 😂

Zuki fixade dessutom alla wrap:ar idag och det visade sig att när hon fick till dom så var inte S-svängarna (med längre väg) snabbare längre, utan nu finns det ännu mer att tänka på när man ska välja vilken väg man ska ta för att tjäna mest tid!

Har varit jättenöjd med denna kursen och hade gärna gått den som drar igång i januari igen, men jag har bestämt mig för att vi ska ha åtminstone några veckors vila från agilityn nu :) 

Vi var bara två stycken idag också så vi fick köra 3 x 7 minuter istället, intensivt. 

Här kommer en liten film också.

https://www.instagram.com/p/BOAxoI1DDJW/?taken-by=drnraraa

Jetaime
2016-12-22 19:43
#18

Så glad jag blev när jag fick reda på att pappa pratat med min faster så hundarna får följa med på julafton! Annars hade jag inte stannat så länge.

Fick dessutom en Treat and Train i julklapp av min chef :D
Den har ju varit restad hos leverantören fleeeera veckor, men hon lyckades ta hem den från en annan leverantör så vi fick den i julklapp 😃

Jetaime
2016-12-22 20:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

:)))

Sugar Mist
2016-12-28 14:13
#20

Imorgon så åker jag 5 timmar för att hälsa på en aussie jag spanat in i ett par veckor och om allt känns bra blir jag aussieägare igen nästa vecka! :)

-

Annons:
Jetaime
2016-12-30 12:07
#21

Ögonlysnining u.a för lilla fröken! Ok på veterinärbesiktningen till försäkringsbolaget 😚

LinDajSon
2016-12-30 15:12
#22

Mötte granntanten med löptik i dag, stod och pratade ett bra tag, tror det är andra gången på ett år vi mött varandra på en promenad. Hon var så imponerad över att jag har sån ordning på hundarna, och även om jag vet att jag har hygglig ordning på dem (hade ju inte gett dem de friheter de får annars) så är det skönt att höra av folk i närheten att de kan SE det och känner sig trygga att möta mig/oss även fast jag har hundarna lösa. Det är ju inte "bara" när man har fyra stollar… En och en är nog alla mina väldigt lätta och ställer inte direkt till med något men ju fler man ska ha koll på, desto mer får man ha tummen i ögat på dem… :P

Jetaime
2017-01-05 17:35
#23

Jag har börjat få in en ganska bra rutin för våra morgon/förmiddagspromenader nu, som jag känner mig ganska nöjd över. Tidigare så blev det ungefär, på morgonen, ett varv runt kvarteret så Zuki hade chans att kissa och bajs liksom.. Men nu brukar vi gå en lite längre promenader på mellan ca 3-5 km istället (fortfarande inte så lång sträcka) med lite aktiviteter på vägen, ibland kör vi lite uppletande, ibland lite godissök och ibland lite träning osv. Även dom dagarna jag ska jobba.. Självklart går vi ju promenader senare på dagen också och kvällspromenader, men det är just rutinen på första rundan för dagen som jag känner mig väldigt nöjd med. :P

Upp till toppen
Annons: