OT - Off Topic

Andra advent/helgen 2-4/12.

2016-12-02 09:14 #0 av: Jetaime

Vad hĂ€nder i helgen? 😊

SajtvÀrd för Australian Shepherd.ifokus!
Besök gĂ€rna min hemsida: www.lillaröd.weebly.com 

AnmÀl
2016-12-02 09:18 #1 av: LinDajSon

Ska Äka och valla om nÄgra minuter, sen ska Athos till veterinÀren för att titta pÄ en knöl han fÄtt pÄ tassen. Blir vÀl operation nÀsta vecka. I helgen tÀnker jag ta det lugnt, blir nÄgra lÄngpromenader med hundarna och upplet för nu var det ett tag sedan (igen). Behöver mÄla lite ocksÄ.

AnmÀl
2016-12-02 10:02 #2 av: Turast

stockholm hundmĂ€ssa pĂ„ söndag (om jag kommer dit nu nĂ€r pendlarna Ă€r instĂ€llda...) 

hÀlsa pÄ pappa pÄ lördag och packa inför flytt

Medarbetare pÄ Valp och Unghund ifokus!
 Peace out~    - Turast
Blogg: Unidogs

AnmÀl
2016-12-02 10:40 #3 av: Jetaime

Jobb idag, sen ska jag hem till mina förĂ€ldrar igen och förhoppningsvis bli klar med det sista pĂ„ nerfarten (för trĂ€ning av kf)... 

Imorgon Ă€r det "Tomtehoppet" i Marsvineholm (inoff. agilitytĂ€vling). Vi var med förra Ă„ret ocksĂ„, jĂ€ttetrevlig och mysig tĂ€vling :) (Förra Ă„ret kom vi 5:a i bĂ„da klasserna sĂ„ vi har lite att slĂ„ i Ă„r Skrattar Vi har utvecklats en heeel del pĂ„ ett Ă„r, men sen gĂ€ller det ju att ta sig igenom ocksĂ„, hahah..)

Söndag har jag ingen aning.. 

AnmÀl
2016-12-02 19:55 #4 av: Fisherling

Ledig imorgon! Kanske Ă„ker ivĂ€g med kameran och lĂ„ter hundarna rusa pĂ„ golfbanan. Åh, eller kanske till mina gamla hemtrakter för att rusa dĂ€r :D Uppe pĂ„ tippen (en kulle, inte en tipp), dĂ€r skulle vi kunna fĂ„ till riktigt fina bilder!

PÄ söndag drar vi till Stockholms HundmÀssa!

AnmÀl
2016-12-03 17:35 #5 av: Jetaime

Det gick inte alls vĂ€gen pĂ„ dagens tĂ€vling. Försöker lĂ€gga in lite saker, tĂ€vlingsmĂ€ssigt som vi trĂ€nat pĂ„ osv, men alltid lĂ€ttare pĂ„ trĂ€ning Ă€n tĂ€vling, plus att hunden Ă€r liiiite mer taggad pĂ„ tĂ€vling Ă€n trĂ€ning. 

I agilityloppet kom vi 7 av ca 30 stycken, med fem fel. (hon hoppade balansen ... ) DÀremot hade vi bÀst tid av alla som gick igenom.. alltid nÄtt. (Konkurrensen var kanske inte superstor, men Ä andra sidan var det vÀldigt enkla banor, och vi har alltid sÀmre förutsÀttningar dÄ eftersom Zuki inte Àr den snabbaste.. Vi har större fördel av svÄra och tajta banor).

I hopploppet sĂ„ gick hon vĂ€ldigt fint fram till 3:e sista hindret (som hon rev...) vilket blev en stor störning för mig som inte fixar nĂ€r hon inte lyfter pĂ„ tassarna.. (var dessutom bara 50 cm idag) och efter det blev det bĂ„de ett hinder frĂ„n fel hĂ„ll och.. ja, mest katastrof liksom. 

Det Ă€r lite synd att vi liksom inte klarar av att hĂ„lla ihop ett helt lopp.. Inga svĂ„ra banor ens. Men jag Ă€r vĂ€l lite hopplös ocksĂ„ som Ă€ndĂ„ gĂ„r all in med vinnarskalle och dĂ„ kĂ€nns ett "misslyckande" hundra gĂ„nger vĂ€rre. Men bara slĂ€ppa det och gĂ„ vidare.. 

AnmÀl
2016-12-03 18:02 #6 av: LinDajSon

Men alltsÄ, Àr det inte sÄdÀr det Àr dÄ i agility? Man diskar/fÄr fel typ 9,9 ggr av 10 (ja men typ), sen vinner man nÄn gÄng dÄ och dÄ. Du har ju tagit dig lÄngt i bÄda klasserna och nÀr det sitter sÄ gÄr det alltid riiiktigt bra... sÄ du kanske bara ska sluta ha sÄ orealistiska krav?

AnmÀl

Det finns en till kommentar till den hÀr diskussionen. Den Àr bara synlig för medlemmar pÄ iFokus. För att lÀsa kommentaren, logga in eller registrera dig pÄ iFokus.