Annons:
Etikettaussieprat
Läst 584 ggr
Jetaime
2016-12-23 17:05

Är era hundar rädda för raketer?

Hur reagerar era hundar på när det smäller? Både nu flera dagar innan när det kommer enstaka då och då, och på nyårsafton när det smäller som mest?

Annons:
Jetaime
2016-12-23 17:10
#1

Ärligt talat så är nog jag mer rädd än Zuki, jag avskyr det och är jag oförberedd hoppar jag till. Visst kan Zuki reagera hon också, men hon mer uppmärksammar att det händer något och sen är det liksom inte mer med det. 

Hon har aldrig varit rädd/stressad vid 12-slaget på nyår heller.

VildaVittra
2016-12-23 17:12
#2

Inte alls då jag varit noga med att inte reagera själv det minsta under smällarna.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fisherling
2016-12-23 18:12
#3

Varken Tinja eller Benji viker ett öra åt raketer. Men vi åker ändå ut på landet med dem under nyår :)

LinDajSon
2016-12-23 19:31
#4

#2 Fast hundar kan ju vara rädda utan att det beror på vad matte och husse gör eller inte gör :) * Jag har haft en väldigt rädd hund, blandrasen jag hade innan aussiesarna. Jag är glad att jag inte har det problemet i dag för man lider verkligen med dem… Jag gillar inte höga smällar och definitivt inte raketljudet, är glad över att vi bor på landet numera där i princip alla har djur (och vett).

reverse
2016-12-24 01:05
#5

JAG hatar fyrverkerier och andra höga smällar. Rädd för åska är jag också (eller ja, jag är rädd att få en blixt i huvudet, men åskan hänger ju med). Men hundarna kunde inte bry sig mindre ungefär… Jag har varit bergis på att jag kommer lära mina hundar att vara rädda för dessa saker pga mina reaktioner, men de bara mentalt skakar på huvudet åt mina knäppheter. Numera bor vi på landet, så mycket slipper man tack och lov. Dock finns det en skjutbana i närheten, hahaha. =P

 //Lina

Upp till toppen
Annons: