Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1044 ggr
Jetaime
1/5/17, 5:36 PM

Positiva tråden Januari 2017.

Positiva tråden för Januari 2017 :)

Annons:
Fialialej
1/5/17, 11:48 PM
#1

Har stjärnmarkerat massa tävlingar och ser fram emot tävlingssäsongen! Första starterna blir i Linköping och Motala 21-22/1. Ska bara hinna komma igång med träningen efter det lååååånga vinteruppehållet, men hunn är taggad så det kommer bli kul oavsett hur det går.  Heja heja! :)

"På natten är alla katter svarta"

Jetaime
1/6/17, 10:13 AM
#2

#1 Kul! 😁 är det rallylydnad?

Fialialej
1/6/17, 10:47 AM
#3

#2 ja det är det. Funderar på att tävla lite agility i år också, men det får bli till sommaren. :)

"På natten är alla katter svarta"

Jetaime
1/8/17, 2:20 PM
#4

Precis skickat in Zukis resultat för årets aussie 2016. Har längtat så mycket efter att formuläret skulle komma upp 😂 Så nu är det gjort iallafall. Lite hade vi iallafall att skicka in i år.

Jojsan
1/8/17, 9:23 PM
#5

Varit på freestyle läger hela helgen, jag hade  yngsta hunden (5,5 månader) och ledaren var mycket imponerad över hur fort han lärde sig nya saker. Jag är själv imponerad över honom, allt går så himla bra och vår kommunikation känns jättebra👍 Mentalt sätt är han verkligen allt jag drömt om i en hund, i alla fall hittills 😉

Jetaime
1/9/17, 5:35 PM
#6

Varit och klippt håret för första gången på typ.. mer än 1,5 år (bortsätt från när jag klippte bort en tuss som trasslat ihop sig på ena sidan.. så det hacket har varit så sen i somras iallafall…heh..) blev faktiskt ganska nöjd för en gång skull. Lite kortare än jag planerat från början (blir det alltid, men jag hade planerat att låta det växa ut lite.. haha.. ja nån annan gång kanske.) Lite kortare än axellångt fram nu och kortare i nacken. Välbehövligt!

Annons:
LinDajSon
1/10/17, 9:47 PM
#7

Kört positionsträning/ff och platsliggning/platssittande med grabbarna grus…. och höglöpande Feng som störning. Gick över förväntan, låååångt över förväntan så jag är skitnöjd.

Fisherling
1/12/17, 10:33 AM
#8

Körde lite uppletande idag, för det är något jag kan göra även när jag har feber och ont i ryggen.

Körde med en 5x50 korridor den här gången (brukar köra 3x50) , och det gick galant! Hon har haft en tendens att byta när hon ska hämta "underliga föremål". Idag körde jag med en halvfull vattenflaska, en skoborste och en sån där såpbubble-leksaksburk. Alltså en sak som beter sig lite hur som när det bärs (vatten som åker runt), en som känns himla kul i munnen (borsten) och en som låter lite lustigt (en liten labyrint med en metallkula i locket). Hon gjorde några omtag på vattenflaskan men den är väldigt hal så det gör inget. Men inget bytande!

Förutom på sista skicket haha, men då var hon trött. Fanns bara såpbubble-grejen kvar där ute, hon hade hämtat både vattenflaskan och borsten, men vi hade nog kört liiiite för länge (dumma matte, lär dig att sluta på topp!). När hon plockat upp föremålet irrade hon omkring lite innan jag fick kalla in henne.

Men superduktig tös! För att ha en matte som inte har en aning om hur man gör typ, någonting, så gör hon väldigt bra ifrån sig 😍

Sugar Mist
1/12/17, 7:47 PM
#9

Bozita hade en tävling i sin monter på mydog, och tydligen var jag en av vinnarna så vi får 4 säckar foder hemskickat! 😅 Vi hatar även mejlat en klubb som arrangerar MT dagen innan hans 4 årsdag så håller alla tummar nu!!

-

Jetaime
1/12/17, 8:51 PM
#10

#9 Håller tummarna! Men brukar dom inte prioritera hundar som har lite "ont om tid", åldersmässigt? :)

LinDajSon
1/12/17, 9:24 PM
#11

Jag blev bortlottad från alla MT jag anmält till förra året. Rätt så besviken. :P

Sugar Mist
1/12/17, 9:26 PM
#12

Bara 3 hundar anmälda hittills så håller alla tummar och tår, var inte fasligt långt hemifrån heller!

-

Jetaime
1/12/17, 9:27 PM
#13

#11 Jag blev bortlottad från ett par stycken innan vi kom med som reserv.. Och då ringde dom typ ett par dagar innan och bara "Hej, vill du vara med på MT't på lördag?" typ :p

Lite därför jag började anmäla och gjorde det med Zuki så pass tidigt, var så rädd att jag inte skulle hinna med innan det var för sent 🤪

Annons:
Fisherling
1/13/17, 7:13 PM
#14

Vi har hittat lösningen på Tinjas problem med klossen (vilket oftast är en bok, för jag äger varken pall eller kloss). Hon glider av, eller så glider den iväg.

Lösningen blev en liten psalmbok med fyra gummisnoddar runt. Fungerar utmärkt! Nu har vi till och med lyckats få till rätt snygga stå-ligg-skiften!

Körde även lite godissök i nose work-anda här hemma med lite av hennes middag. Alltså jag blir så lycklig när jag ser hundar som använder nosen, och hon är så duktig 😃Kommer inte på tal att hon ska be mig om hjälp, nej, hon söker självständigt och inget hindrar henne. Jag vänder mig åt fel håll, råkar strama i kopplet, går åt andra hållet, står i vägen… Hon kör på som om jag inte fanns. 

Hon är även en naturbegåvning på att skanna av områden. Sniff sniff, nej, inget där, då gå vi vidare. Sniff sniff, där var det något! Och så börjar hon närsöket med det där härliga, snabba kluckandet i nosen 😍

Nä, får nog ta och boka in en till Nose Work kurs ✨

Jetaime
1/13/17, 7:43 PM
#15

#14 Vi ska också gå Nose work-kurs, i Februari :)

Fisherling
1/13/17, 8:07 PM
#16

#15 Det är faktiskt riktigt roligt, man ser hunden med helt andra ögon 👍

Jetaime
1/15/17, 9:52 PM
#17

Positivt idag…Bra agilityträning och så himla glad hund 💕 varit väldigt sparsamt med agilityn senaste tiden, så himla kul att springa agility med zuki. Bästa 💓

Jetaime
1/18/17, 4:29 PM
#18

Fick ett glädjande brev i brevlådan idag. Mitt förslag på kennelnamn blev godkänt av FCI och så länge ingen skickar in klagomål efter att det publicerats i Hundsport så är det bara mitt.. 😃

LinDajSon
1/18/17, 4:31 PM
#19

Men hallå, du måste ju säga vad det blev också… ;)

LinDajSon
1/18/17, 4:31 PM
#20

Och grattis!

Annons:
Jetaime
1/18/17, 4:40 PM
#21

#19 Haha, ops. 

Lilla Röd's Australian Shepherds 

Jättesvårt att komma på något för det finns något för alla ord i princip. Så valde att inte gå internationellt även om Little Red var min favorit (upptaget). Och Zuki ofta kallas för lilla röd, fröken röd, lillan osv och ordinarieplan på hane, röd, så första kullen skulle då även bilvit helröd (röd, röd/vit, röd trf, red merle..). Inte så flashigt men speglar väl "oss" ganska bra och det är ganska gulligt :D

Stormvindh
1/18/17, 5:15 PM
#22

#21 Vad kul, grattis! :) Och lycka till med kenneln :D

Medarbetare på Vallhundar

LinDajSon
1/18/17, 6:06 PM
#23

Det är väl trevligt med lite variation, alla behöver inte ha flashiga engelska kennelnamn. Det fanns en aussiekennel som hette Tomtemors, tror inte de hade så många kullar men sett det namnet här och där… sen har vi ju kenneln som Kai kommer ifrån, Ärteplättens. Det är ju lite roligt med avvikande saker, ingen risk att folk missförstår vilken kennel man pratar om när de sticker ut lite. Tycker Lilla Röd's var gulligt. :) Och, alltid fin gest med en liten hyllning till sin stamtik i min mening… :)

Jetaime
1/18/17, 6:10 PM
#24

#23 Jag känner mig väldigt nöjd och hoppas ingen skickar in protester bara ;)(skickade bara in ett namn trots att det fanns flera rader och det stod tom att man kunde bifoga en extra sidan om man hade fler.. Men när jag har bestämt mig så är det liksom oftast så det blir även om det tog långt tid att komma dit) Jag gillar när det finns en historia bakom namn.

Fisherling
1/23/17, 9:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Wheeeee! Fick mitt diplom med kennelnamn idag! 😃✨

Jetaime
1/23/17, 9:47 PM
#26

#28 Wie! :D Grattis!

Fisherling
1/23/17, 9:49 PM
#27

#26 Tack! Lite ironiskt att det tog längre tid att få diplomet än att få namnet godkänt och publicerat i Hundsport 😂

Men det här ska ramas in! 😍

Fick även en massa bra broschyrer!

Annons:
LinDajSon
1/23/17, 10:20 PM
#28

Haft en intensiv helg med långresa tillsammans med Kaiju och Athos, flyttstäd, sociala aktiviteter och… smög in två turer i olika fårhagar med lillsnoddas. Jag skulle inte meeeeen så blev det. Fick chansen att testa Kaiju på större flock och han gicke precis som jag trodde, jag gillar att ha rätt så jag är nöjd. Om vi nu bara kan få tag på en liten gård så att jag och de yngre förmågorna kan få börja jobba lite på riktigt med de där ulliga gulliga små…

LinDajSon
1/25/17, 8:55 PM
#29

Börjat på nytt jobb nu i veckan, kommer ge en del möjligheter på hundfronten om allt går som det ska så nu kan man äntligen smida lite planer inför 2017…

Jetaime
1/25/17, 9:45 PM
#30

#29 Vad kul, grattis! :) Vad är det för jobb?

LinDajSon
1/26/17, 8:32 AM
#31

#30 Inget hundrelaterat men bra arbetstider, hyfsad lön och trivsamt ställe. :)

Fisherling
1/31/17, 1:29 PM
#32

Hade ett sånt himla roligt träningspass med Tinja på lunchen! Tänk att en kvart med varierade övningar kan ge så mycket.

Fisherling
2/1/17, 6:07 PM
#33

Nu behöver jag inte undra längre, Tinja har börjat löpa! Har varit rätt nervös eftersom hon inte löpt sen hennes första löp, vilket började i Mars förra året.

Sheesh, hon drog verkligen ut på tiden. Men skönt att hon börjat nu!

Sugar Mist
2/1/17, 8:17 PM
#34

Vi har siktat in oss på apellklass i spår nu i maj 🙊

-

Annons:
Jetaime
2/1/17, 8:25 PM
#35

#33 #34 Det är februari nu 🤪

Upp till toppen
Annons: