Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 441 ggr
Jetaime
1/13/17, 3:08 PM

Fredag den 13 / Helgen 13-15/1.

Vad händer i helgen? :)

Annons:
Jetaime
1/13/17, 3:40 PM
#1

Vi började dagen med lite kontaktfältsträninge på klubben. Kändes som att vi kom lite framåt i träningen (även om vi har så sjukt långt kvar och har ständigt motgånger med dom där jäkla kf…). Men iallafall, så upptäckte jag något väldigt märkligt, hon använder inte höger bak vid avspamp på kf.. ungefär 8/10 gånger så "hänger" det liksom bara med (i galopp). Märker inget utanför balansen, om man säger så..  Klippte ihop en liten video, ifall någon vill se. 

https://www.instagram.com/p/BPNUNhFjDtD/?taken-by=drnraraa 

Efter det blev det en standpromis.. och sen har vi inte så mycket mer planer idag.

Imorgon vet jag inte än vad som händer och söndag blir det agilityträning på Nutrolin Arena ✨

Fialialej
1/13/17, 5:24 PM
#2

Imorgon ska vi till klubben och ställa upp en rallybana och träna ute, om vädret är med på det. 
På söndag har jag bokat en timmes träning i hallen - då tänkte jag dra igenom alla svängar i rallyn.. plus köra lite agility.
Förutom det ska vi försöka komma ut i skogen och verkligen bara vara och lufsa runt….

"På natten är alla katter svarta"

LinDajSon
1/13/17, 5:30 PM
#3

Fanns planer på vallning… haft uppehåll i över en månad pga underlaget i träningshagen (is). Verkade som att det var OK men så kom vintern igen. Hemma hos oss är det snö, men där vi skylle vallat är det typ… slask. Och is. Känner mig lite grinig, vi hittade nyss drömgården där det fanns färdigt fårstall och jättefina hagar, men så såldes den innan visning. Ringde och pratade med mäklaren men det är ju som det är. Får jag inte tag i en (får-)gård nu i år så lägger jag ner vallningen. Är ju ingen vits att hålla på när det blir så fruktansvärt oregelbundet, och med så stora begränsningar när det väl blir av… Jaja. Vi får väl se. I morgon fyller sambon år, och vi ska åka en sväng till mina föräldrar. Bjuds på lite tårta och köra lite skoter med vovvarna. :)

Jetaime
1/13/17, 5:51 PM
#4

#3 Tråkigt :( känner dock samma med vallningen. Känns ovärt stt lägga ner tid och pengar på det när bi inte kommer kunna valla regelbundet ändå. Får väl ha hopp om att det finns bättre möjligheter i framtiden. Sucks.

Fisherling
1/13/17, 6:03 PM
#5

#3 Ge inte upp! Du älskar ju vallning ❤️

Vi ska träna sök på söndag, med sökgruppen! Ska bli spännande. Blir ju inte så regelbundet, men det är roligt och lärorikt att vara med.

Jetaime
1/14/17, 1:04 PM
#6

Har bara varit ute på en promenad idag och ligger och kollar på serie nu.. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu resten av dagen. Åka iväg och gå långpromenad, åka till klubben och träna, träna någon annanstans.. Eller ingenting alls. 

Blir iallafall agilityträning imorgon!

Annons:
Jetaime
1/15/17, 2:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Zuki tillsammans med sina träningskompisar! :D

Blev en väldigt bra träning idag med en liten promenad som uppvärmning och sen en promenad efteråt så busarna fick springa av sig (Zuki var bra trött då, men sprang ändå, haha!) Nu har jag en väldigt nöjd hund :)))

LinDajSon
1/15/17, 3:38 PM
#8

Varit på hundklubben. Årsförsta! Det var en liten temadag med fokus på nya lydnadsreglerna, det kommer anordnas fler temadagar med lydnad/brukstema under våren och det ser jag fram emot.

Fisherling
1/15/17, 4:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Blev inget sök. Skittrist. 

Men vi hade det rätt bra på landet ändå. Vi tränade lite allt möjligt. Ställande under marsch, sättande under gång, framförgående, till och med lite skall och kryp.

Det finns bara en leksak hon skäller flera gånger i rad för. Och det är bitstocken 😂

Jetaime
1/15/17, 7:19 PM
#10

Vi gjorde om banan lite för att undvika balansen (eftersom vi inte är redo för en hel balans i fullhöjd än) så det blev en massa repetitioner på A:et :p (som hon ändå skötte ganska ok, med tanke på att jag för första gången bara släppte henne på A:et.. Lite höga träffar dock och några missar, så lite att jobba på där också).

https://www.instagram.com/p/BPSp5d3jNUr/?taken-by=drnraraa

Upp till toppen
Annons: