Agility/klicker/Freestyle/Rallylydnad

Träningar, tävlingar och kurser!

2017-01-13 21:47 #0 av: Jetaime

Dags för en ny planeringstråd! :D

Vad har ni för tävlingar (var och i vad?), träningar och kurser inplanerade i år?

Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Besök gärna min hemsida: www.denraraa.weebly.com 

Anmäl
2017-01-13 21:53 #1 av: Jetaime

Vi har inte så mycket inplanerat under våren.. 

Har anmält mig till en agilitytävling, men bara en hopp3. Men det är ganska nära så.. Vi jobbar ju med KF för tillfället så tänkte vänta med agilityn tills vidare. Dock tar det emot lite att inte anmäla till dom andra två klasserna (ag3) när man ändå ska dit liksom. Balansen är ju inte med alltid.. Vi behöver ju fortfarande träna på annat.. och A:et och vippen är det samma regler som innan, så.. Anmälan går ut på söndag... (Kävlinge, nutrolin arena 29/1). Plus att jag avskyr förändringar och har jättemycket ångest över dom nya klasserna.. Så det känns liksom inget bra.

Sen ska vi gå nybörjarkurs i Nosework i börjar på Februari. Vår klubb bjuder in en instruktör.

Anmäl
2017-01-13 22:22 #2 av: LinDajSon

Tävlingar inplanerade i lydnad, bruks, rally och agility. Kurser får vi se, utbudet här är inget vidare. Troligtvis ingen. God man reder sig själv antar jag...

Anmäl
2017-01-14 00:17 #3 av: Jetaime

#2 Vad kul att du har planer på att ut och tävla! Vem ska tävla i vad? 😊

Anmäl
2017-01-14 10:06 #4 av: LinDajSon

Jin ska tävla rally och lydnad, Feng ska tävla spår och agility, Kaiju ska tävla sök, rally och lydnad. Hade velat starta någon freestyletävling med Athos men är inte så mycket för att åka runt så det skulle väl vara om det anordnas något i närheten... vet inte hur vanligt det är här uppe.

Anmäl
2017-01-14 10:16 #5 av: Fisherling

Har en balansbollskurs inbokad och en sökkurs! Äntligen! Den här gången kommer den bli av också! OCH jag får rabatt för att jag varit funktionär! Kär

Försökte även boka in en kurs i Freestyle men den blev inte av. Försöker även boka in en fortsättningskurs i Nose Work, men vi får se om chefen tycker det är värt att lägga mitt schema så att jag kan gå på den. (Det är även chefen som håller i kursen.)
Privatkurs i agility lär det bli också. Har halkat in i en jättebra träningsgrupp som bjuder in mig på kurstillfällen Skrattar

Sedan tävlingar. Har skrivit in datumen för massvis med tävlingar. Lydnad, Agility och Rally. 

Vill ju så gärna tävla sök... Men det får nog bli nästa år. Vet inte riktigt hur svårt det är, lägsta klassen i brukssök.. Vår träning blir ju inte så regelbunden. Men förhoppningsvis kan det bli ändring på det iochmed sökkursen!

Anmäl
2017-01-14 10:35 #6 av: Jetaime

#4 Oj mycket tävlingar då! Så kul :)

Anmäl
2017-01-14 11:01 #7 av: Fisherling

#6 Ja, ska bli ett riktigt tävlingsår! 20 tävlingar är inskrivna i kalendern till och med Juni Skrattar

Anmäl
2017-01-14 12:10 #8 av: Jetaime

#7 Oh, så spännande! Ska bli kul att följa alla under året! Jag hoppas att ni kommer uppdatera! Skrattar 

Anmäl
2017-01-14 12:55 #9 av: LinDajSon

#6 Mjeh, inte jättemånga men ska försöka fixa några per hund. Kommer inte åka land och rike runt utan det blir mest i närområdet.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.