Annons:
Etikettagility-klicker-freestyle-rallylydnad
Läst 1354 ggr
Jetaime
1/13/17, 9:47 PM

Träningar, tävlingar och kurser!

Dags för en ny planeringstråd! :D

Vad har ni för tävlingar (var och i vad?), träningar och kurser inplanerade i år?

Annons:
Jetaime
1/13/17, 9:53 PM
#1

Vi har inte så mycket inplanerat under våren.. 

Har anmält mig till en agilitytävling, men bara en hopp3. Men det är ganska nära så.. Vi jobbar ju med KF för tillfället så tänkte vänta med agilityn tills vidare. Dock tar det emot lite att inte anmäla till dom andra två klasserna (ag3) när man ändå ska dit liksom. Balansen är ju inte med alltid.. Vi behöver ju fortfarande träna på annat.. och A:et och vippen är det samma regler som innan, så.. Anmälan går ut på söndag… (Kävlinge, nutrolin arena 29/1). Plus att jag avskyr förändringar och har jättemycket ångest över dom nya klasserna.. Så det känns liksom inget bra.

Sen ska vi gå nybörjarkurs i Nosework i börjar på Februari. Vår klubb bjuder in en instruktör.

LinDajSon
1/13/17, 10:22 PM
#2

Tävlingar inplanerade i lydnad, bruks, rally och agility. Kurser får vi se, utbudet här är inget vidare. Troligtvis ingen. God man reder sig själv antar jag…

Jetaime
1/14/17, 12:17 AM
#3

#2 Vad kul att du har planer på att ut och tävla! Vem ska tävla i vad? 😊

LinDajSon
1/14/17, 10:06 AM
#4

Jin ska tävla rally och lydnad, Feng ska tävla spår och agility, Kaiju ska tävla sök, rally och lydnad. Hade velat starta någon freestyletävling med Athos men är inte så mycket för att åka runt så det skulle väl vara om det anordnas något i närheten… vet inte hur vanligt det är här uppe.

Fisherling
1/14/17, 10:16 AM
#5

Har en balansbollskurs inbokad och en sökkurs! Äntligen! Den här gången kommer den bli av också! OCH jag får rabatt för att jag varit funktionär! 😍

Försökte även boka in en kurs i Freestyle men den blev inte av. Försöker även boka in en fortsättningskurs i Nose Work, men vi får se om chefen tycker det är värt att lägga mitt schema så att jag kan gå på den. (Det är även chefen som håller i kursen.)
Privatkurs i agility lär det bli också. Har halkat in i en jättebra träningsgrupp som bjuder in mig på kurstillfällen 😃

Sedan tävlingar. Har skrivit in datumen för massvis med tävlingar. Lydnad, Agility och Rally. 

Vill ju så gärna tävla sök… Men det får nog bli nästa år. Vet inte riktigt hur svårt det är, lägsta klassen i brukssök.. Vår träning blir ju inte så regelbunden. Men förhoppningsvis kan det bli ändring på det iochmed sökkursen!

Jetaime
1/14/17, 10:35 AM
#6

#4 Oj mycket tävlingar då! Så kul :)

Annons:
Fisherling
1/14/17, 11:01 AM
#7

#6 Ja, ska bli ett riktigt tävlingsår! 20 tävlingar är inskrivna i kalendern till och med Juni 😃

Jetaime
1/14/17, 12:10 PM
#8

#7 Oh, så spännande! Ska bli kul att följa alla under året! Jag hoppas att ni kommer uppdatera! 😃

LinDajSon
1/14/17, 12:55 PM
#9

#6 Mjeh, inte jättemånga men ska försöka fixa några per hund. Kommer inte åka land och rike runt utan det blir mest i närområdet.

Jetaime
1/14/17, 1:02 PM
#10

#9 Många grenar så så länge dom inte krockar så blir det ju ändå ett par stycken :)

LinDajSon
2/25/17, 5:40 PM
#11

Ska gå som åhörare när Maria Brandel kommer hit upp nu i vår, blir kul.

Jetaime
2/25/17, 5:52 PM
#12

Vi har inte så mycket mer planer nu under vår och sommar, men jag hoppas på att hinna med att tävla i Halmstad den 14/3, 3xHo3. :)

Sugar Mist
2/26/17, 4:55 AM
#13

Har väl inte så mycket planerat, blir nog vallning under helger nu på våren beroende på hur mitt jobbschema kommer se ut och när vallningstillfällena hålls, sen vill jag till guldtackan antingen som kursare, tävla eller bara åhörare på en kurs.

Apellen i spår ska vi försöka sikta in oss på också och sen får vi se hur sommaren/hösten blir också, ifall det trillar in någon liten här, men vill ut på ett par spårtävlingar om vi vågar oss ut i apellen.

Sen någon lydnadstävling vill jag också försöka mig på :)

-

Annons:
Jetaime
3/17/17, 12:56 PM
#14

Jag har anmält oss till tävling i Nutrolin Arena den 26/3 nu också. Eftersom lilla fröken röd bestämt sig för att dra ut på löpet så tror jag att vi ska kunna hinna med den också faktiskt…

Stormvindh
3/17/17, 5:17 PM
#15

I träningsväg så var vi precis med på en endagskurs i viltspår hos Storms uppfödare. Har även anmält till en freestylehelgkurs i juli med Storm, det ser vi fram emot! :) Lava hade jag tänkt att försöka gå en kurs i tävlingslydnad med, men har inte kommit ut någon info än så vet inte om det blir något nu i vår.. Annars ska jag hjälpa till på en nybörjarkurs i rally i vår så då får vi väl träna mer på rallyn isåfall! Tävlingar har jag inte så många inplanerade än. Har precis anmält Storm till en rallytävling i början av april, sen ska jag försöka få in nån mer rally men framför allt agility. Tråkigt nog så tyckte jag inte det var så många agilitytävlingar nära oss förrän 1 maj.. Var ett tag sen jag kollade nu så får väl dubbelkolla, men känns tråkigt om det ska bli så sent bara..

Medarbetare på Vallhundar

Tina
3/19/17, 3:55 PM
#16

Vi har startat tävlingsåret för ett par veckor sedan när vi gjorde två starter i rallylydnad fortsättningsklass. Hoppas att vi ska hinna starta en gång till i vår så vi får vår titel RLDF. Känner mig kluven över när vi ska hinna tävla lägreklass spår, kikar på tävlingar som går i slutet av april. Jag gissar på att Ellie bara kommer löpa 1 gång/år och att hon därmed kommer löpa i maj. I så fall kan det bli valpar mitt i tävlingssäsongen och då känner jag mig osäker på om vi hinner med lägre i höst. Därför känner jag mig pushad att starta lägre i vår, men skogarna är knappt snöfria här ännu och vi har inte spårat sen i höstas. 🤔 När ev valpar har flyttat ska vi träna för start i högre och tävla nya lydnadsklass 1 i vinter. Har anmält mig som åhörare till en del kurser, lydnad för Pia Albinsson bland annat. Om Ellie ska gå kurs blir det nog i höst/vinter.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Jetaime
3/29/17, 12:37 PM
#17

Just nu har jag absolut inga träningar, tävlingar eller kurser inplanerade! Vi hann iallafall med agilitytävlingen som var i helgen (avslutade med att ta en SM-pinne i hopp, ganska skönt avslut inför en längre paus!)

Jetaime
4/30/17, 10:51 PM
#18

Allright. Har faktiskt anmält oss till ett par agilitytävlingar nu. Zuki är helt återställd och vi har kunnat träna sen ett litet tag tillbaka. Blev lite nojig efter jag anmält till Nutrolin (kävlinge) den 9/5, men kan vi träna som vanligt och allt känns bra.. Hon är kanske inte i riktigt samma form som hon var innan, men annars så.

Jetaime
5/20/17, 9:51 PM
#19

*Varberg 25-26 maj.
*Forsakar 28 maj.
*Hässlaholm (int) 4 juni.
*Råådalen 6 juni.
*Falkenberg 14 juni.

Har även Saxnäs 8-9 juli  i kundkorgen, men har inte bestämt om jag ska anmäla eller inte, får se om jag kan få med mig någon så jag slipper åka själv isåfall :) Sen är det ganska tomt fram tom augusti… Eller Ulricehamn har någon kvällstävling också i slutet på juli, men så lågt att åka och bara två lopp så vi får se. Sen är det Nybro också i slutet av juli..

Jetaime
7/31/17, 4:17 PM
#20

Agility:
*Ystad 6/8 - enkel ag3 dubbel ho3
*Ulricehamn 8/8 - dubbel ag3
*Katrineholm 12/8 - Aussie-SM + off klass 3
*Lund 26-27/8 - enkel kl3 båda dagarna.

Sen har jag två saker på en gång som jag vill göra den 9/9 men har inte bestämt mig för vilket jag ska göra.. Blah. Har lite tid till på mig att fundera i alla fall..

Annons:
Jetaime
10/15/17, 1:23 PM
#21

Jag har Ulricehamn Ag3 x3 nästa helg, 21/10. Sen är jag sugen på Novemberrusket den 18-19/11…inte anmäld än dock. Måste bestämma mig. Sen är det Ulricehamn Ho3 x3 ELLER tomtehoppet (tradition) den 2 december…

Jetaime
10/15/17, 1:25 PM
#22

Ska även gå kurs för Jouni Orenius den 24/10 (Agility). Fick ett tillfälle av en kompis som inte kunde vara med den dagen:)

LinDajSon
10/15/17, 2:03 PM
#23

Jag har påbörjat utbildning till SBK-instruktör. Går grundmodulen, ska gå L1 i november, sen är min tanke att välja tävlingslydnad som inriktning i nästa steg. Vår tävlingssäsong avrundades för några veckor sedan.

Jetaime
10/15/17, 2:26 PM
#24

#23 Vad kul med instruktörsutbildningen :)

Jetaime
11/6/17, 10:11 AM
#25

Hade tyvärr inte möjlighet att gå kurstillfället för Jouni den 24/10 eftersom Zuki inte var helt i form då. Skittrist, blah. Men efter behandling så verkar det ha släppt och var (tack och lov) inget allvarligt :) Vi hr fått ett nytt kurstillfälle för Jouni den 4/12 så jag hoppas verkligen att inget oväntat händer till dess :P

Har Novemberrusket kvar (anmäld och har troligtvis fixat boende) den 18-19/11 (så inte denna helgen, men nästa). Detta blev EV sista tävlingen för i år.. Har fortfarande inte bestämt mig ang. Ulricehamn den 2/12 (blir det inte Ulricehamn kör vi nog Tomtehoppet (inoff) istället.. ) Men vi ska även få in lite agilityvila också är det tänkt.

Zuki kommer förhoppningsvis även att kunna simma lite mer regelbundet under vintern och våren då vi (tillsammans med två andra) är reserver för en grupp som hyr simbassäng i Malmö + att där är en ledig plats varje vecka from denna veckan :)

Jetaime
11/14/17, 1:00 PM
#26

Så nu har jag bokat in årets sista tävlingar. Novemberrusket i helgen och Nutrolin den 9 december + en inoff den 2 december (tomtehoppet). Sen blir det lite agilityvila för oss.

Jetaime
11/20/17, 5:47 PM
#27

Jag är så himla sugen på att anmäla oss till kurs för Jouni i januari-februari. Men har så dåligt med pengar just nu så vet inte om jag kommer att ha råd med det :(( Har inte kunnat gå kurs på länge och jag vill gärna kunna utvecklas och komma vidare med agilityn… Gahhh… Så ja.. Får fundera lite helt enkelt.

Annons:
Fisherling
11/20/17, 10:19 PM
#28

Vi blev bortlottade från Rallytävlingen den 2:a… Så då anmälde jag oss till en ännu längre bort den 10:e. Sista chansen!

Sugar Mist
11/20/17, 11:16 PM
#29

#13 Ja ingenting utav dedär hände ju :P 

Jack sätter inte sin fot i vallning då han slår över för mycket, han tycker apellspår är görtråkigt och han lallar mest hemma och går promenader/lekislydnad/snor ben. 
Han trivs :) 

Lillan är anmäld till en vallningsclinic för billie richardson i vår, det är spännande!!

-

Upp till toppen
Annons: