Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 717 ggr
Jetaime
1/23/17, 10:17 AM

Sele eller halsband?

Vad brukar ni använda, och varför? (Tänker främst på vanliga promenader här)

Använder ni olika halsband/selar till olika aktiviteter också?

Annons:
Jetaime
1/23/17, 11:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

På promenad har vi alltid sele. I princip enda gången vi har halsband är när vi tränar lydnad (om jag ens kommer ihåg det 😟), annars är det nog sele i olika form för alla aktiviteter vi gör (eller inget alls ibland). Jag föredrar alltid sele över halsband då det känns mer skonsamt för hunden.

Zuki har en Julius K9-sele för tillfället, som jag är väldigt nöjd med!

Sugar Mist
1/23/17, 8:02 PM
#2

Halsband. Han har lite olater i hundmöten och vill gärna fram till folk och fä, får bättre kontroll med halsband. På långisar har han sele dock.

-

Fisherling
1/23/17, 8:34 PM
#3

Tinja går typ… Alltid lös. Antingen kör jag retrieverkoppel eller halsband, för det är enklast att dra av och på.

LinDajSon
1/23/17, 10:22 PM
#4

Blir oftast halsband när de inte går lösa, men egentligen föredrar jag sele. Lite drygt att krångla av och gå och bära på, bara, när man har fyra hundar. Nog så drygt att bära fyra läderkoppel och fyra läderhalsband. Väger en del och är otympligt.

Jetaime
1/23/17, 10:31 PM
#5

#4 Ja det är nackdelen med Zukis sele, vet jag att jag ska släppa henne om jag tex. går på stranden eller så får det bli halsband som man lätta kan stoppa undan :p Men annars har hon i princip alltid selen på sig när hon är lös.

reverse
1/28/17, 10:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Använder gärna sele till hundarna, men halsbanden åker fram ibland när det är mest praktiskt så helt enkelt. 😛

 //Lina

Annons:
Upp till toppen
Annons: