Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1156 ggr
Jetaime
2017-02-01 18:09

Positiva tråden Februari 2017.

Ny månad, så dags för en ny positiv tråd! :)

Annons:
Jetaime
2017-02-01 20:28
#1

Jag har anmält mig och Zuki till Biathlon med hund. 8,5km med hinderbana i Helsingborg i september 🤐 Jag antar att det bör gå i "positiva tråden". Har även kollat lite på vårens tävlingar också (agility). Har dock inte bestämt hur jag ska göra.. Men behöver lite att se fram emot nu!

Fisherling
2017-02-05 18:12
#2

Alltså det blir ju så bra när jag bara kör korta små pass med blandade övningar. Varför ska jag någonsin envisas med att bara traggla en sak?

Sen jag fick hem Tinja från landet har vi kört tre små träningspass.
Först lite freeshaping i typ tre minuter, och sen lite positionsträning. In i fotposition, backa ett steg, helt om, helt om åt andra hållet, lite växlande sådär för att hon ska få in känslan att hålla sig när och följa utan att tveka, och det körde vi i typ två tre minuter.

Senare körde vi ett lite fån-pass med en boll, lite hoppa upp och balansera på mina ben, lite tricks, hoppa upp på min rygg och vidare upp på sängen.

Nyss körde vi ett pass med motståndsträning, där jag ger henne en position, hon ska titta på min hand med godiset och hålla positionen oavsett vad jag gör. Jag typ puttar lätt på henne, petar på öronen, lyfter tassarna, stryker handen över ryggen ect. Det körde vi med växlande positioner i typ 5 minuter, och sen typ en minuts positionsträning efter det.

Jag blir så glad över den här hunden. Hon är så himla rolig att träna med 😍

Sugar Mist
2017-02-08 22:42
#3

Jag är så sjukt lycklig över min skrutt, han bara ger och ger ❤️ Igår körde vi 2 lydnadspass och han utvecklas hela tiden till det bättre med massa härlig och bubblig attityd, och på eftermiddagen så gick jag och en vän upp i skogarna och la spår. Han har bara kört godisspår innan och nu var han så fullkomligt taggad på att spåra att han spårade över godiset och spårade människa istället, var riktigt häftigt att se! Nu är vi bara meeeeer taggade på appellen i vår, tjoho!!!

-

Fisherling
2017-02-09 22:08
#4

Jag och Tinja har kört lite tricksträning, och hon gör mig så glad, lilla skiträven 😍

Jetaime
2017-02-13 18:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

I hundsport idag !

Jetaime
2017-02-15 23:04
#6

Testade lite nosework i köket för första gången sen kursen i helgen… Jag är djupt imponerad över att Zuki verkligen fattar så fort vad det är hon ska leta efter (i köket har vi liksom tränat det mesta och letat efter det mesta tidigare..) testade både synliga och glömda, både på marknivå och högre ställen hon inte kunde nå, och hennes frysmarkering tar sig den också! Hennes förväntan är så hög och hon tycker det är så himla roligt. Häftigt! Noseworkkursen var väl spenderade pengar!

Annons:
Fisherling
2017-02-16 08:18
#7

Körde agilitykurs igår. Det är jag och Tinja som aldrig tävlat, sen är det folk i klass 3 som tävlat SM i lag :P Kan ju säga att vi tränar väldigt svåra saker, mycket svårare än vad jag och Tinja har erfarenhet för. Men det går hyfsat! Hunden gör ju allt rätt egentligen, det är ju jag som varken kommer ihåg banorna eller fattar hur man handlar på ett vettigt sätt. Var så i vägen en gång att hon studsade mot mitt ben och kraschade in i ett hinderstöd. Men hon for upp igen och över samma hinder igen bara sekunder efter <3 Vilket tryck hon hade igår! Herregud, jag hängde inte alls med. Hon var så SJUKT taggad. Men utan att ljuda, olikt de andra ;) Inte illa för en liten pil i höglöp :P

LinDajSon
2017-02-18 19:20
#8

Kaijus sättande är väl typ lika rappt som de andras nu. Gott mos. Ska testa av det i annan miljö i morgon. :)

Jetaime
2017-02-18 19:24
#9

#8 Zuki kan få gå kurs hos dig då..😂 Zuki är snart fem år och kan fortfarande inte sitta. (eller sitta kan hon ju men… )

LinDajSon
2017-02-18 23:48
#10

Det var ingen särskilt avancerad lösning egentligen för just honom. Tre delar i kombination - 1: Fullkomligt ignorera sättandet, låtsas som att jag inte ens såg det utan var helt ointresserad. 2: Motivationshöjande träningspaus. 3: Träning innan frukost med överraskningssuperbelöning (tjocka faluskivor). Så två motivationshöjare och så noll fokus på sättandet. Upptäckte att om jag försökte punktträna så blev han nästan bara långsammare för då försökte han t ä n k a på det. Mindre tanke mer aktion.

LinDajSon
2017-02-19 08:02
#11

Jag belönade alltså attityd och energi i själva ff… belönad inte sättandet. :P

LinDajSon
2017-02-19 19:10
#12

Bra träning på plantskolan i dag, nöjd med både Jin och Kaiju. Sen årsmöte på klubben, Jin blev rally-klubbmästare och Kaiju kom tvåa i Sommarcupen (som var tre rallybanor med blandade skyltar från de olika klasserna) så han fick också en fin rosett. Skulle tro att han kom tvåa efter Jin på KM:et också men där meddelas bara vinnarna i de olika grenarna och klasserna. Alltid kul med rosetter, haha.

Jetaime
2017-02-22 16:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Hon är ju så himla fin 🙈

Annons:
Jetaime
2017-02-23 23:30
#14

Zukis resultat för CMR1-testet kom idag. N/N (fri). 🎉

Jetaime
2017-02-28 20:10
#15

Devi (Zukis hane) blev ögonlyst idag med u.a som resultat 👍

Fisherling
2017-03-01 10:03
#16

Grattis till alla fria resultat!

Jag är magsjuk. Har varit det hela veckan. Så idag var första gången hundarna fick springa av sig ordentligt. Släpade mig ner till ängen med en boll. De härjade, de lekte, vi tränade lite runda kon runt en metallpinne som sticker upp ur marken. Tror hundarna är rätt nöjda nu, och jag mår lite bättre av att ha sett mina fina galningar rusa runt som lyckliga små monster 😍

Sugar Mist
2017-03-01 12:55
#17

Ska äntligen få måla om mitt rum, från den förskräckligt skrikiga blå färgen ska jag få vitt och ljust, ska spackla igen hål som min lillebror orsakat och sätta upp lampa och gardiner.

Ska bli så skönt att få iordning mitt rum så som jag vill ha det!

Väntar på att en tik ska börja löpa, hon ska löpa nu i mars så håller alla tummar att hon inte blir sen😊

-

LinDajSon
2017-03-01 17:07
#18

#17 Ska du ha en till?

Sugar Mist
2017-03-01 17:18
#19

#18 Vi får se, inget hugget i sten men blir nog sista kullen på den tiken och velat ha en valp ifrån henne sen 3-4 år tillbaka 🙂

-

LinDajSon
2017-03-01 18:06
#20

Är det Opsis syster?

Annons:
Upp till toppen
Annons: