Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 552 ggr
Jetaime
2/24/17, 9:44 PM

Helgen 24-26/2.

Vad händer i helgen? :)

Annons:
Fisherling
2/24/17, 10:06 PM
#1

Sökkurs! Teoripass idag och så praktisk träning lördag och söndag. 

Ska bli himla roligt! Är sjukt taggad. Köpt en del nya leksaker, de ska få göra sin debut. Men har med mig de trogna tvillingbitstockarna om det skulle krisa.

Tinjas godis har jag gjort iordning också inför imorgon. Två burkar med tärningar av vällagrad herrgårdsost, rökt kalkon och korv med 98% kötthalt. Gottis till gottan 😍

Jetaime
2/24/17, 10:08 PM
#2

#1 Gud så kul :) Hoppas ni får superroligt!

Fisherling
2/24/17, 10:30 PM
#3

#2 Ja, hoppas jag med! Haft kursen bokad i typ två månader 😂 Äntligen är det dags!

LinDajSon
2/24/17, 10:40 PM
#4

Kul med sökkurs! Kul med kurs överhuvudtaget. På söndag blir det växthusträning för oss igen. I morgon vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på… tror jag tar en eller två hundar och går in till byn. Kanske.

Jetaime
2/24/17, 10:43 PM
#5

Vi körde lite agility idag, och det blir nog lite agility imorgon också. Har bokat träningsdate, haha. Men vi planerade in detta i onsdags innan snön kom… Så ingen aning om hur planerna ser ut, men vi får väl se. Värst om det är helt geggigt eller isigt… Hm. Resten av dagen har jag ingen aning, och mer än att jag MÅSTE verkligen tvätta när jag har tvättid på söndag morgon.. så vet jag inte.

Stormvindh
2/24/17, 10:58 PM
#6

Fullt upp denna helgen! Imorgon ska jag på valputställning i Hässleholm med Lava. Där ska även två syskon och ett halvsyskon ställas, så det ska bli roligt! Idag har då alltså bestått av bad och föning… och plugg! Har massa plugg att komma ikapp med, haha. Sen på söndag ska vi träna med klubben i Halmstad Hundarena. Agility för Storms del, Lava får nog mest träna lite lydnad och allmän miljöträning. Hoppas på att köra första agilitytävlingen snart, så träningen behövs verkligen!

Medarbetare på Vallhundar

Annons:
Fisherling
2/25/17, 4:30 PM
#7

Kuuul med kuuuurs! Svinkallt men ändå.

Vi hade riktigt roligt idag! Pop-up-metoden var inte Tinjas grej. Hon fattade inte vad människan höll på med när den hoppade fram, stod och glodde på figgen, skällde lite. Sen när figgen väl hade vett att ligga still, då for hon fram för att leka. Knashund 😂

På eftermiddagen var det som att någon tänt lyset i huvudet på henne. "Just det, det HÄR vet jag hur man gör!" Hon behövde ingen retning och ingen vittring, utan jag skickade henne med rivstarter rätt ut och hon letade snabbt upp figgen för att få storbelöning. Vi kunde snabbt låta henne gå på fullt djup.

Ska bli spännande att se hur hon löser det imorgon på ett nytt ställe!

Hon hade så himla roligt idag. Älskar att träna saker hon är så taggad på 😍

Jetaime
2/25/17, 5:59 PM
#8

Vi hade en rolig agilityträning som avslutades med promenad på stranden. Zuki hade väldigt kul med sin nya mudi-kompis:) strandröj, dom sprang som små galningar båda två, Zuki tyckte den skällde lite mycket och sprang lite lite bara 😂

Jetaime
2/25/17, 6:02 PM
#9

Det var lite lerigt, så svårt att springa på ordentligt (och fulhunden hoppade A:et båda gångerna i denna filmen.. Så ja, det är nog dags att börja lägga lite energi på det också, nu när balansen börjar gå nååågot framåt)… 

https://www.instagram.com/p/BQ7-ylTjpWg/?taken-by=drnraraa

LinDajSon
2/25/17, 6:17 PM
#10

I dag har jag åkt mer skidor med Feng och Athos samt shoppat lite roliga hundprylar. I morgon lydnad med J och K.

Jetaime
2/26/17, 12:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Zuki och Qlura :) (Foto: Sara Jansson)

LinDajSon
2/26/17, 10:19 PM
#12

Blev bra träning i dag med grabbarna grus. I dag tog jag in båda i hallen och växlade mellan dem, den ena låg lös och väntade medan den andra tränade och så fick de byta. Mot slutet körde jag båda samtidigt, lite platsliggning och följsamhet. Körde annars lite allt möjligt, apportering och rutgrunder samt ff och lite annat däremellan. Skitnöjd med att Kaiju mognat på sig över vintervilan, jag vill kunna ha det som hemma med lösa hundar och fokus på arbete och mig, samt att jag ska kunna vända ryggen till även om andra härjar runtomkring den väntande hunden… med Jimpan och Feng är det inga problem men Kaiju har ju haft lite unghundshuvud fram tills typ nu så jag har gått och väntat på att han ska landa lite. Sist kändes det bra, så i dag var det av med stödhjulen. Tror man att det går, så går det oftast… :P

Jetaime
2/26/17, 10:36 PM
#13

Jag har haft en väldigt dålig dag idag, så idag har det bara blivit fyra små promenader, annars har vi mest kollat serier och vilat. Men ett litet nosework-ryck såhär på kvällskvisten. Alltså jag är så djup imponerad över vilken näsa den där lilla röda har! Så häftigt att se. Hon har lite svårt när det kommer till kartonger dock.. Hon är van vid att göra andra saker med kartonger/lådor liksom :P Typ.. slakta, bära runt på eller gå upp och trampa på osv. Är så sugen på att anmäla henne till doftprov inför NW1 i början på april.. Vet inte riktigt varför jag velar..

Annons:
Upp till toppen
Annons: