Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 887 ggr
Jetaime
3/1/17, 10:26 AM

Negativa Tråden Mars 2017.

Negativa tråden för mars-månad.

Annons:
Sugar Mist
3/1/17, 12:57 PM
#1

Men näe nu gjorde jag det igen, skrev i februaritråden likt förbannat.

Negativt för månaden är väl att jag upptäckt att Jack verkar ha emaljskada på båda sina hörntänder :(

-

Fisherling
3/4/17, 9:43 AM
#2

Tydligen har det blivit något knas med min anmälan till en agilitytävling i Fagersta den 19:e. Verkar inte som att den gått igenom. Vilket är urdumt, för jag minns att jag anmälde mig och betalade. Jag betalade två andra tävlingar samtidigt, och de är fortfarande där. 

Så himla förvirrande. Har skickat iväg ett mejl igår för att fråga om jag kan få efteranmäla mig, eftersom anmälningstiden gick ut den 1:a..

Jetaime
3/4/17, 12:12 PM
#3

Riktigt bajspass på balansen idag…Urgh! Men nu var det över en vecka sen sist och då körde vi bara lite snabbt, så klart det påverkar också. Plus att vi för tillfället inte har någon hel balans att träna på på klubben… Omöjligt att bära in och ut tävlingsbommen varje gång :(

LinDajSon
3/4/17, 1:38 PM
#4

Nån hade kräkts inne på kohudsmattan i natt. Man får se det positiva i saken; kohud är väldigt tåligt OCH det är ju inte fy skam att vädra lite på morgonen.

Sugar Mist
3/8/17, 1:54 PM
#5

Jack lyckats skära sönder trampdynan helt under promenaden så nu är han hos veterinären och ska sövas och sys om jag fattar det rätt, ska hämta honom om ett par timmar… Så nu sket ju sig det mesta som vi har planerat under månaden 😔

-

Sugar Mist
3/8/17, 10:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Så som det ser ut just nu är det minimal till ingen chans att han kommer kunna valla, köra bruks eller köra drag då dom inte kunde sy eftersom han slitit bort delar av dynan och det inte går att operera/transplanetera, vilket för att det blir skört om det växer tillbaka och kommer kunna gå upp och bli sår lättare. Spår kommer han kunna gå med sko på om jag förstått det rätt. Nu väntar ett par månader med laser 2ggr/veckan, koppelpromenader med bara rastning och en hund med myror i benen. Ber till högre makter att veterinärerna har fel…

-

Annons:
Jetaime
3/13/17, 12:42 PM
#7

Gud vilken ångest jag har haft senaste tiden över att Zukis inte börjat löpa än. Antingen så får hon ta och börja löpa nu (typ idag!) eller så får hon vänta typ två veckor annars vet jag inte hur jag ska få ihop det *Ångest*. Det är inte ofta jag liksom har saker som jag verkligen måste göra eller som jag inte kan boka om. Men den 27:e har jag både läkarbesök och ett extremt viktigt möte som jag i princip inte kan missa… Plus att helgen där den 29-31 är min chef i Prag och jag står själv i butiken.. Så kan inte jag jobba så blir det total katastrof eftersom vi inte har någon annan som kan hoppa in för mig. 

Det finns ju inte så mycket att göra än att vänta och se hur det blir helt enkelt och försöka lösa det utifrån hur det blir. Men gud vad jobbigt det är när det känns som att allt kommer att krocka, och jag inte kan göra något åt det. Så himla stressande och sjukt jobbigt… Tar så himla mycket onödig energi, speciellt när jag ändå inte kan göra något, eller behöver oroa mig först när det är dags och sen då försöka lösa det till det bästa..

Jetaime
3/13/17, 10:55 PM
#8

Tävling imorgon. Antagligen sista agilitytävlingen innan valpar.. Redigt nervös! (och lite jobbigt att inte kunna tävla på länge sen.. nackdelen med att bara ha en hund.. behöver fler hundar helt enkelt!) Känner så stor press att prestera just nu. Zuki går så jäkla fint för tillfället och jag kommer bli så besviken på mig själv om jag glömmer banan igen.. Jag vet inte vad jag ska göra för att förbättra mig där.. Jag är helt hopplös. Jag vet att vi kan egentligen.. Jag vill sååå gärna. (även om det inte spelar så stor roll om vi får SM-pinne nu när vi ändå inte tänkt åka till SM oavsett om vi kvalat eller inte)

Fisherling
3/18/17, 6:28 PM
#9

MAS ska bli en ras.

Så jäkla less.

Jetaime
3/18/17, 6:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#9 Punkt 4 är det som jag tycker är nest skrämmande.

Fisherling
3/18/17, 7:56 PM
#11

Men kan man korsa dem ÄR det ju en storleksvariant. Och storleksvarianter ska ju inte godkännas som raser! 🤔 Hur tänkte de där?

Sugar Mist
3/18/17, 8:01 PM
#12

#10 Fast jag förstår inte, SASK måste väl kunna sätta dig helt på tvären för korsningsparningar, eller kan SKK besluta detta utan att kontakta och höra med rasklubben? Om det går igenom, skulle man inte kunna lösa det genom att registrera valpar(och vuxna- osäker om man kan registrera vuxna?) i ASCA och SKK för att säkerställa enbart renrasiga aussies? Aussies med MAS inblandat för väl så vitt jag vet inte registreras i ASCA? Tråkigt att man ens kan behöva göra sånt dock, tråkigt att SKK snuvar oss på vår renras.

-

Jetaime
3/18/17, 8:06 PM
#13

#12 Jag hoppas verkligen det.. Har ingen aning om hur det fungerar.

Problemet är väl även också om det går genom i andra länder också när man ska importera/par utomlands tänker jag.

Annons:
Jetaime
3/18/17, 8:08 PM
#14

Lite meningen, som jag förstod det från början, att dom skulle bli godkända var för att det faktiskt var en "helt egen ras" som egentligen "inte" hade något med australian shepherd att göra (förutom samma sak som andra raser inom grupp ett.. tex. sheltie osv. och lite likheter i utseende, färger osv.)

Sugar Mist
3/18/17, 8:12 PM
#15

#13 Vi får helt enkelt starta ett MAS-fritt register för icke-MASaussiekorsningar 😂

-

Jetaime
3/20/17, 10:27 PM
#16

Får tydligen inte tillbaka nått på skatten i år utan ska istället betala nästan 5000 spänn 😭

Upp till toppen
Annons: