Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 474 ggr
Jetaime
3/3/17, 5:52 PM

Helgen 3-5/3.

Vad händer i helgen?

Annons:
LinDajSon
3/3/17, 5:54 PM
#1

Åkte skidor med A och F som drag, J som frontlöpare och K som bakomlöpare (han envisas med att springa en halvmeter-meter bakom…). På söndag bruksinspirationsdag på klubben, passar på att träna lite då också tror jag. Borde finnas en skottad plan.

Jetaime
3/3/17, 6:03 PM
#2

Lugn dag idag. Läkarbesök för mig på förmiddagen sen vila fram till för en stund sen. Blev en löprunda med Zuki :) Imorgon blir det agilityträning på nutrition arena 🙌 sen har jag inte så mycket mer planerat, vi får se.

Jetaime
3/3/17, 6:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Lite stolt över mig själv:P

LinDajSon
3/3/17, 6:06 PM
#4

Fy vad hurtigt!! Önskar jag kunde springa jag med…

Jetaime
3/3/17, 6:13 PM
#5

#4 Vi får se hur länge det håller denna gången, min kropp brukar säga ifrån ganska rejält efter ett tag trots att jag börjar lite försiktigt… Målet är ju längre distans och bättre tid, men vågar inte sätta upp för höga mål (men är ju trots allt anmäld till Biathlon med hund i höst, så kanske det får vara målet för denna gången ;)) Försöker tänka på både bra skor, underlag osv. Hade känningar i ryggen efter förra rundan…

Sugar Mist
3/4/17, 7:06 AM
#6

Igår blev det spår på FM, med in till djurbutik för miljöträning och på kvällen åkte vi in till brukshundsklubben och klrde lydnad. Idag blir det vallning, blir spännande att valla med aussie, har ju bara vallat med bc innan. Imorgon får vi se, tror jag ska börja vänja in honom med cykeln genom att bara gå dragrundan med honom och cykeln.

-

Annons:
Jojsan
3/4/17, 11:09 AM
#7

I morse första agility träningen, börjar lugnt. I eftermiddag ska vi tillbaka till hundklubben för ett lydnadspass. 

Imorgon blir det en lugn morgon men sedan hundpromenad med massa hundar från klubben på eftermiddagen.

LinDajSon
3/4/17, 4:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Finväder och ÄNTLIGEN har vi skoterspår utanför dörren igen så i dag har jag varit ute på tur med grabbarna grus. Blev lite längre än planerat men det var nog lika bra det… nu lär de vila resten av dagen. Nöjda och glada. F och K ska få gå ut och träna lite lydnad sen om en stund. Tänkte slänga upp rutan bakom hembygdsgården där de skottat upp ordentligt, blir bara lydnad och apportering i dag tror jag.

Fisherling
3/4/17, 4:54 PM
#9

Ute med hundarna på landet. Mest blivit bus och långpromenader, men imorgon ska jag nog försöka träna lite lydnad :)

LinDajSon
3/5/17, 4:43 PM
#10

Varit på bruksinspiration på klubben, kul. Tog ut lillsnoddas och körde lite övningar efteråt med störning, och är såhåhå nöjd. Träningen helt ok, men känslan när man inte behöver koppla hunden ens från bilen och har det där mentala kopplet istället, ääääääntligen. Gick precis lika bra som på växthusträningen sist, han är verkligen med och fokuserad. Moment i all ära men det är så skönt att han mognat såhärpass, det har alltid varit mitt primära mål med alla hundar att kunna ha dem lösa och under kontroll i princip i alla lägen, den här lillemannen var dock lite för disträ under unghundstiden så jag släppte inte upp honom så mycket…men nu har han liksom gått till sig. Det är ju egentligen inget märkvärdigt alls så sett men jag är redigt nöjd, mest eftersom det underlättar mitt liv, haha. :)

Jetaime
3/5/17, 5:06 PM
#11

Agilityträning på nutrolin arena tiiidigt igår, plus promenad tillsammans med Zukis tränings kompisar Leo (aussie) och Joy (bc) och även lilla Freddie var med igår (cavalier).

På eftermiddagen/kvällen åkte Zuki och jag till mina föräldrar och åt lite tårta osv för min pappa har precis fyllt år. Passade även på att köra lite nosework där hemma :) Och med hjälp av pappa planera valplådan som han ska hjälpa mig att bygga :)

Upp till toppen
Annons: