Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 667 ggr
Jetaime
2017-03-10 19:56

Helgen 10-12 mars 2017.

Såå, vad händer i helgen?

Annons:
Fisherling
2017-03-10 20:55
#1

Har bokat hallen för agilityträning imorgon klockan 8. Ska bli kul! Ska kanske även åka och testa på drag kl 10.

På söndag ska jag få åka och kolla på vallning! Ska försöka lära mig så mycket jag bara kan :D

Jetaime
2017-03-11 09:00
#2

Hade hyrt nutrolin arena en timme igår, så det blev agilityträning och sen fortsatte vi att jobba lite med balansen/kontaktfälten.. 

Idag är det andra tillfället på min nybörjarkurs i agility, så Zuki får följa med och säkert träna något efteråt, eller kanske gå en längre promis på stranden :)

Imorgon vet jag inte riktigt vad jag/vi ska göra.

LinDajSon
2017-03-11 09:55
#3

Blir nog en skid/dragtur i finvädret efter lunch. I morgon plantskoleträning med grabbarna fläck, och sedan en utflykt med Feng.

Sugar Mist
2017-03-11 10:25
#4

Igår blev det veterinär igen för att byta bandaget och boka tid för laser. Idag ska jag riva ut allt ur rummet och spackla igen hål och förbereda inför målning. Imorgon ska jag måla om rummet.. Haataaar vila och hatar skador.

-

LinDajSon
2017-03-11 16:20
#5

Jag upptäckte att någon dragit upp skidspår runt potatisåkrarna där vi brukar ta morgonrundan :D så nu slipper jag åka i skoterspår (vilket såklart funkar men ger mer motstånd). Feng och Jin fick dra, och Kaiju fick bära en tom klövjeväska, bra med lite träning för honom också. Kan ju behöva någon som bär fikat senare liksom. B)

Fisherling
2017-03-11 16:31
#6

Tinja fick testa på drag idag! Hon fick bland annat dra en vattendunk och en stor grov gummimatta. Jag tror hon kan komma att gilla det här med drag!

Annons:
LinDajSon
2017-03-11 16:50
#7

#6 Vad roligt! Jag hoppas att brorsan ska tycka det är roligt med wp, för att dra mig på skidor lär vi inte komma jättelångt med… :P

Fisherling
2017-03-11 17:21
#8

#7 Ja, det gick faktiskt mycket bättre än vad jag trodde! Vattendunken lät ju ganska bra på den hårda snön också, men att få jobba vann över att vattendunken var rätt äcklig. Mattan var rätt tung, men då jobbade hon på ännu bättre, började till och med springa helt självmant 😃 Annars gick vi ju mest.

Ska nog ta och skaffa mig en kickbike. Vi har rätt fina jordvägar här, perfekt för hundtassar att springa på!

Gillar Kaiju inte att dra runt dig på skidor? 😂

Jetaime
2017-03-11 17:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Helt amazing väder idag!!

LinDajSon
2017-03-11 18:04
#10

#8 Nä, han vill inte springa framför… det går hyfsat korta sträckor, han drar inte särskilt mycket men springer åtminstone jämte den andra hunden. Han vill hellre pendla bakom mig när jag cyklar, kör skoter, fyrhjuling osv. Samma med skidorna. :P Släpa däremot är inga problem alls, precis lika obrydd över det som över det mesta här i livet, så wp passar nog honom utmärkt… hoppas på att nya selen kommer nästa vecka. :) Ska nog beställa en åt Feng med för hon blev riktigt mallig när hon fick provköra den felmätta selen med vikter och skrammel. 😂

Fisherling
2017-03-11 21:40
#11

Weight pull verkar ju iförsig roligt det med!

Jetaime
2017-03-12 15:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Milen med lillan idag! Kämpigt 😬

LinDajSon
2017-03-12 17:10
#13

Hygglig plantskoleträning med F, K och J. Men det blir för mycket att köra tre hundar känner jag, så nästa gång tar jag bara två.

Annons:
Fisherling
2017-03-12 19:45
#14

Idag har jag och Tinja varit och glott på vallning, och instruktören var så generös som att få låta Tinja komma in till fåren! 

Här är en liten film :D

Instruktören tyckte faktiskt att hon har helt okej djurkänsla för en kroppsvallare, och med träning så kan hon faktiskt klara ett vallprov 😃

Fisherling
2017-03-12 20:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Tinja blev ganska intensivt uppvaktad… 😂

"Halp?"

Upp till toppen
Annons: