Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 525 ggr
Jetaime
8/11/17, 10:52 AM

Helgen 11-13/8-17.

Vad händer i helgen? :)

Annons:
LinDajSon
8/11/17, 11:11 AM
#1

Ptja, tänkte passa på att träna med löptiksstörning eftersom jag har en höglöpande tik i huset. Ska även figga på MH, och så blir det surströmmingspremiär.

Fisherling
8/11/17, 11:50 AM
#2

Imorse lyckades Tinja dra med sig ett halvt ton gräsfrön, så fick stå och plocka i flera minuter. Märkte då att hon fortfarande har en del död päls.. Så borstade igenom henne. När jag ändå var igång så la jag henne sen i knät för att ansa tassarna, det var ett tag sen. Och så kunde jag ju passa på att klippa klorna lite till, gjorde det häromdan, men det fanns lite mer att klippa. Sen ansade jag lite under magen, lite under svansen och vid byxorna. Som urfälld har hon ju så flummiga långa hårstrån, så då kunde jag lika gärna snygga till henne lite. Ska nog duscha henne för att försöka få loss ännu mer död päls. 

Man måste ju vara snygg inför Aussie-SM imorgon! Vi ska tävla officiellt i Hopp2 och sen såklart i själva SM:et. Ska bli himla kul!

På söndag åker jag kanske till Solvalla för Djurens Helg. De har massa prova-på-saker, så det verkar kul!

Sugar Mist
8/11/17, 2:16 PM
#3

Baaaraaaa jobb

-

Jetaime
8/11/17, 10:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag har packat och fixat mat, spenderat två timmar i bilkö…vilket innebar att vi kom upp till Katrineholm typ två timmar senare än planerat…men jag hann åtminstone sätta upp tältet innan det blev mörkt ;) Imorgon blir det agilitytävling. Både officiell klass tre och aussie-SM. Jag och töserna har precis gått och lagt oss ingen pyttelilla tältet och ska försöka sova lite!

LinDajSon
8/12/17, 8:59 AM
#5

Lycka till, till er båda, på tävlingen!

LinDajSon
8/12/17, 8:59 AM
#6
Annons:
Fisherling
8/12/17, 9:27 PM
#7

Tinja har nu debuterat i Hopp2 och slog till med sin första Klass2-pinne och en andraplats!

Jetaime
8/13/17, 4:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#8

Kopierat från fb: Igår slog Zuki till med 3/4 vinster och en 2a placering i Katrineholm 😱 Dubbel vinst i klass tre med och andra Certet i agilityklassen (sjunde SM-pinnen i hoppklass och tredje i agilityklassen, bara en pinne från SM-kval!!) Hon vann även första kvalklassen i aussie-SM, men en femma i andra klassen…så en störig onödig vägran ifrån vinst i aussie-SM 🙈 (men vi kan ju trösta oss med att vi var typ 30 (!!!) skunder snabbare än ettan, trots en vägran på Zuki 😏) vi fick nöja oss med en 2a placering! Zoe kom på en 8e plats i ag3, tyvärr en femma på balansen. Och vi kunde inte diskat oss mer I ho3an 😂. I första kvalklassen till aussie-SM var hon nolla fram till slutet, men hoppar långhoppet snett 😝 så en fruktansvärt retlig disk där!! I andra kvalloppet är jag lite tidig med att kalla vid ett hinder så hon vänder typ två cm innan hindret och kommer till mig INNAN hon hoppar. Trots en femma blev det en 3e placering i loppet och en 4e placering allt som allt i aussie-SM för Zoe 🌟

Jetaime
8/13/17, 4:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Zuki och Tinja :D

Fisherling
8/13/17, 8:33 PM
#10

Har varit på Djurens Helg på Solvalla hela dagen. 

Tinja fick testa på barmarksdrag, nose work, en liten vardagslydnadsbana, agility, och så det roligaste av allt - kapplöpning! Man skulle inte kunna tro att hon fått 1:or på hela jakten på MH, för Tinja jagade trasan ända upp på andraplatsen med 6,72 sekunder, och då låg en viss Saluki på förstaplatsen med 6,36 sekunder 😃 Trasan tog hon också och sprang stolt över heeeela banan med den ❤️

Det här ska vi fortsätta med, kul att vi redan bokat in en prova-på-träning snart :D

Sugar Mist
8/13/17, 10:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Vi drog en spontanare in i naturreservatet efter jobbet också, utforskade lite nya vägar och hittade en jättefin ljunghed.
Synd bara att kameran fokuserade på fel 😟

-

Upp till toppen
Annons: