Annons:
Etikettpresentation-kennel
Läst 10332 ggr
Buwenas
2013-04-17 09:46

Presentationstråden!

Hej!

Vi vill att alla medlemmar ska känna sig trygga med att vara här inne och vill därför att alla presenterar sig med namn eller smeknamn. Vad ni har för hund eller om ni är intresserade av en aussie i framtiden kanske? Om ni tävlar någon sport med er hund och andra roliga saker ni vill dela med er. Ni kanske har ett kennelnamn som ni vill göra reklam för?

Ni behöver inte presentera er eller hunden vid era "riktiga" namn om ni inte vill. Men tänk på att människor som är helt anonyma och bara skriver om heta ämnen eller som skriver provocerande inlägg kommer att räknas som ett "troll" och stängas av från sajten.

Anledningen till detta är att vi vill att folk ska känna sig trygga här inne och vågar fråga och söka hjälp utan att bli "trollade". Även för att undvika att det blir många provocerande trådar som skapar en dålig stämning på forumet

Om du av någon anledning inte vill lägga ut några uppgifter om dig själv så att alla medlemmar kan se så ber jag dig att skicka lite uppgifter till mig så jag kan utesluta dig från att vara ett "troll".

I denna tråd är det bara en liten kort presentation du kan skriva om du vill. Annars kan du starta en egen presentationstråd för just dig, dina hundar, din kennel eller vad det än är du vill att vi ska veta om just dig.

Troll: Ofta anonyma personer som blir medlemmar på olika internetsajter enbart för att provocera och förstöra.

Trollad: Att råka ut för en, ofta anonym, medlem som enbart skriver för att såra någon eller provocera.

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

             

 

Annons:
Buwenas
2013-04-17 10:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej hej!

Dags för mig att presentera mig då. Jag heter Emelie Larsson Eriksson, jag har haft fyra aussies och har i dagsläget två som bor hemma hos mig och en pojk som bor hemma hos min mor som jag är delägare till.

Hundarna är BlueWingFires X Of Red Carat "Tex".  Cajiro´s Black Touch "Touch" Och Aussieminds Echidna "Gojan".

Jag bor i Hällefors med min sambo, våra hundar och tre katter i en tvåvåningsvilla.

Jag äger Kennel - Buwenas och är värd och skapare för Australian Shepherd i fokus. Till min hjälp har jag en fantastisk Medarbetare som ska få presentera sig själv här inunder.

Vill ni veta mer om mig så finns det på presentationen här på iFokus, där hittar ni även min hemsida där jag har blogg, Facebook och Youtube. Så jag är allt annat än anonym och jag hoppas att det kommer göra er trygga med att prata med mig om eventuella funderingar eller problem. Och kom alltid ihåg, jag har skapat sajten för er skull, det är ni som ska tycka att den känns bra och trevlig. Så inga förslag är dumma, tvärt om så vill jag ha in eran kritik era förslag och givetvis även beröm om ni anser att något är extra bra!

Med vänlig hälsning

Emelie - Sajtvärden.

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

             

 

[Ebfotograf]
2013-04-17 12:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hejsan! Jag heter Elinore Björkbacke och är 16 år. Har haft hund större delen av mitt liv men har alltid haft intresse av hund. Själv har jag en Aussie/Samojed hane på 4 1/2 år och en 11 månaders BM (blue merle) Aussie med 3/4 svans och ett melerat öga. Min aussie heter Wunderbaums Sabbra Cadabra och är även min första renrasiga hund och Aussie. Båda mina hundar har lärt mig otroligt mycket, och gör det fortfarande varje dag. Ingen lugn stund! Jag tränar för tillfället mest rallylydnad och freestyle. Men har tränat och tävlat med Diablo (blandrasen) i agility innan. I framtiden kommer vi att starta i lydnad och bruks, och förhoppningsvis vid godkänd hälsa i agility. Vi älskar långa skogspromenader! Båda mina hundar har debuterat i rallylydnad med 91p och delad 10:de plats i Mars 2013. Det bästa på dagen är att komma hem och köra ett roligt träningspass med hundarna, oavsett vad det är. Är även aktiv fotograf och ni kommer absolut se massvis med bilder från olika event med Aussies inblandade! Vill ni veta mer tveka inte att skicka ett meddelande, är även Medarbetare på denna sajt för våran underbara ras!

Jetaime
2013-04-18 22:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hanna heter jag och är en tjej på 20 år (fyller 21 i september). Jag har nästan precis skaffat min första egna hund, Zuki (Winsome Packs Alabama Angel), en aussietik som nu är snart nio månader gammal.

Jag är uppvuxen med djur och har alltid haft djur omkring mig, och drömmen om en egen hund har alltid funnits där. Vi har alltid haft retrivrar (golden och labbe), väldigt trevliga hundar, men inte min ras eller typ av hund. Jag har arbetat på hundhotell och hela mitt liv hade både jag och mamma passat alla andras hundar. Så Zuki var i princip älskad och efterlängtat redan innan jag visste att hon fanns.

Jag bor för tillfället tillsammans med mina föräldrar och lillasyster i en villa i Höllviken tillsammans med mammas hundar, min katt och mina kaniner, och självklart Zuki.

Jag jobbar för tillfället i en djurbutik i Lund, där Zuki är med mig och dagarna när jag jobbar. Och i och med att Zuki inte är så gammal än så har vi inte börjat med så jättemycket aktiviteter för hennes del än, nu blir det mest lydnad och ett par grundsteg till agilityn samt trix osv. I framtiden hoppas jag att vi kommer att kunna hålla på med agility, rally och vallning. Vi får helt enkelt se vad som passar oss :)

Slänger upp en bild på mig och min fjant när hon var ca 5-6 månader gammal.

Tina
2013-04-19 12:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag heter Tina, 21 år gammal och bosatt på en gård i Dalarna tillsammans med sambo, hund, diverse smådjur och snart även ett gäng får. 

Hunden är en aussie vid namn Tåss (Sugarwind´s Late Night Snack), född 2011-08-08. Hundträning är mitt största intresse, Tåss och jag sysselsätter oss med att träna spår, uppletande, lydnad, rallylydnad och vallning där målet är tävling. Agility och drag tränar vi för skojs skull. 

Jag studerar naturkunskap och biologi med planer att vidareutbilda mig inom djurskyddet.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Ronja&Ila
2013-04-20 20:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hej! Ronja heter jag och är 19 år gammal och bor i Norrland, Skellefteå. Tar studenten nu i juni och blir färdig undersköterska.

Jag har en liten aussietik född 2013-01-10 som heter Ila (Colored Melody's Brilliant Disguise). Får se vad som passar oss i framtiden men vi ska nog köra lite allt möjligt, framförallt ska vi ha kul ihop!

Har alltid varit intresserad av djur men framförallt hund. Är uppvuxen med goldens och min första egna hund var en Golden Retriever vid namn Mynta som lärde mig fruktansvärt mycket om livet, men redan efter 4 veckor med Ila så känner jag att hon kommer lära mig minst lika mycket om inte mer! Ila och jag är fruktansvärt lika på gott och ont. Vi är båda självständiga,sociala, orädda och vi vet båda två vilka vi är! 

===

sara7012
2013-04-24 10:01
#6

Jag heter Sara är 24år gammal och bor med min sambo och våran husky blandis i Eskilstuna. Om drygt två veckor hoppas jag få hem min första Aussie en liten hane. Med honom har jag tänkt testa på de mesta och se vad vi fastnar för. De viktigaste är ju att ha kul tillsammans. =)

Blev inte en så lång presentation nu men får väll skriva en egen om lilla valpen när han har flyttat hit.

Annons:
Anibaz
2013-04-26 16:39
#7

Jag heter Sabina och är 19 år gammal. Hundfantast och aussiefrälst. Har en dam på 8 år som heter Dalorogårdens Lee-Smile men Smilla till vardags. En underbar individ som kom till mig som 5åring, och hon fick mig att få upp ögonen för rasen ordentligt.

Har även en Tervueren hane på 7 år, även han kom hit som 5åring, lite hastigt och lutsigt sådär, inte alls planerat men han behövde nytt hem akut och här blev han kvar. 

Jag bor med mina hundar, katter och föräldrar i en villa i Skutskär, pluggar naturbrul med hundinriktning. Lever och andas hund helt enkelt. 😉

Buwenas
2013-04-26 18:30
#8

Härligt med fler presentationer! Och välkomna hit! Hoppas ni kommer gilla sajten och vara aktiva i forumet!

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

             

 

Workingdog
2013-04-26 22:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jennifer heter jag, 16 år och bor med mina föräldrar och alla djur utanför Stockholm. 

Har en Schäfertik på 2 år och en Aussiekille på snart 4 månader, Windedos Drop Cookie, Drop till vardags. För tillfället är jag bara hemma hela dagarna vilket ger mig tid till hundarna, till hösten börjar jag i gymnasiet, hundlinjen på Realgymnasiet här i Stockholm. I familjen finns även 2 andra hundar, en blandis och en Dogue de Bordeaux och flertalet smådjur.

Med hundarna tränar och tävlar jag i bruks och lydnad, och det är även planerna med lilleman men även förhoppningsvis vallning också. Sitter med i Tyresö Hundungdoms styrelse och är väldigt aktiv nere på klubben. 

Utöver hundarna så håller jag även på med Kaninhoppning med mina 4 kaniner, och har en liten skala av dvärghamster uppfödning. 

(finns ingen bild på mig och Drop än så det får bli med lilla Schäferfjanten Lexi 🙂)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

Buwenas
2013-04-26 23:17
#10

Välkommen Jennifer! Vad är det för blandis ni har då? Vilka raser? *nyfikna klubben* 🤪

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

             

 

Workingdog
2013-04-26 23:31
#11

Tack! En liten galen Cavalier/Cocker tjej på 6 år 😉 
vi har haft lite alla möjliga raser vi :P en salig blandning, hade en Staff fram tills November som blev 13 år, och så har vi även haft Kuvasz. men då vi bara har haft massa otur med alla våra hundar så håller jag tummarna att det inte händer någonting med Drop nu! Att oturen vänder 🙂

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

TokHundarna
2013-04-29 15:45
#12

Jag heter Line och är 25 år gammal. Jag bor på landet utanför Linghem med min sambo och mina två hundar Ila och Camaro.

Camaro är en Rhodesian Ridgeback och Ila är en Australian Shepherd.

Jag och Ila håller på med tävlingslydnad, agility, sök och spår.

http://tokhundarna.wordpress.com

mingman
2013-04-30 08:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Goddag, goddag!

Här är jag och valpen, kräket, fuling eller kort och gott Fidel

Själv heter jag Matilda och har genom livet kallats allt möjligt, från mattan till jultomten.

Fidel är min första hund. På min raslista gick aussien bort (en arbetande bruksras som första hund, ska kanske försöka ta något "lättare"?) men sedan hittade jag annonsen att min uppfödare just hade parat och kände bara "fan, det här är ju vad jag ska ha!".

Så blev det Fidel, som flyttade in hit första januari iår. Han har alltså hunnit bli närmare fem månader, och framtiden är öppen. Skulle jag gissa vad vi gör när han blivit stor skulle jag nog gissa på spår, lydnad, troligtvis agility, och säkert massa annat.

Just nu är jag nöjd med en glad, lyhörd valp som trots all sin energi kan gå ner i varv och vila om jag så önskar. 

Det finns ett fåtal finare bilder på oss, fotade med ambitiös systemkamera, men på denna datorn finns bara photoboothbilder. Den enda värre än den andra.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Annons:
emin
2013-05-02 17:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Rörig snabbinfo: 
Hej! Jag heter Emilie, är 19 år gammal och har en 2-årig hund här hemma (golden/flat) som heter Cleo. Har även en ny familjemedlem på gång, en 3-veckors aussievalp som nyss blivit tingad. ☀️

Jag bor i västerbotten och går för tillfället trean på medieprogrammet. Tar alltså studenten i sommar, och två dagar efter den åker jag och hämtar min lilleman som då hunnit bli 9 veckor gammal!

Bifogar en liten bild på Cleo, ser lite roligare ut! ;)

Buwenas
2013-05-02 18:10
#15

Välkommen in alla som har dykt upp i tråden sedan senast :-) Det är härligt att se att nya medlemmar dyker upp här :-)

Hoppas att ni får en trevlig upplevelse här inne och stannar kvar :-)

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

             

 

Salsbring
2013-05-02 21:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Jag heter Sara, jag är 20 år och har alldeles nyligt skaffat min första egna hund. Jag studerar på universitet på distans och spenderar den allra mesta tiden hemma tillsammans med vovve! 😃 I familjen har vi tidigare haft en blandis (schäfer-labrador) och hemma hos min mamma bor två underbara schäfrar. 

Min egna lilla är en aussie på 4 månader som heter Windedos Blueberry Crumble, Trassel till vardags. Vi spenderar den mesta tiden tillsammans just nu på miljöträning och passivitet, samt en massa bus och mys! :) Jag vet inte vad som väntar oss i framtiden, mina planer är att vi ska prova på så mycket olika vi kan och vill. Vi får se vad som passar oss då jag är intresserad av lite allt möjligt inom hundsport, det var bland annat därför aussien kändes som ett bra val av ras :) 

Trassel är en liten sprudlande kille full av personlighet och bus, min mamma beskrev honom redan under första veckan jag hade honom som "tre schäfrar i en" gällande energin och påhittighet och jag kan inte säga emot gällande det! Jag kan se redan nu att han kommer att bli en helhärlig hund och vi kommer att ha mycket roligt tillsammans ❤️

Buwenas
2013-05-02 21:07
#17

Välkommen hit Sara och Tarassel! Hoppas ni kommer ha skoj och att matte vinner många ben i våra tävlingar som du kan tugga på!

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

             

 

emin
2013-05-02 21:11
#18

#16 Bor du i Umeå? :o Ser verkligen ut som Waynes där!

Salsbring
2013-05-02 21:36
#19

Bilden är tagen på Waynes i Umeå ja 😉 Jag bor inte där, bor i Skellefteå men är ganska ofta till Umeå eftersom jag gick gymnasiet i Vännäs och många av kompisarna bor i Umeå 🙂

emin
2013-05-02 21:50
#20

#19 Jaha I see! Jaha på Lilja eller? :) Kul! Går på midgård själv, men bor några mil utanför Umeå.

Annons:
EmmaVipEssi
2013-05-03 19:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Emma heter jag och är 25 år gammal.. Jag har två australian shepherds Vip (KORAD, RLDN Sunsilk's blue shadow) på 6år och Essi (Limistars Escada) på 1 år. Vi bor i en by några mil utanför Skellefteå där jag jobbar som förskolelärare.

Jag har alltid haft hund i mitt liv, hos mamma och pappa hade vi Cairnterriers som lärt mig mycket inom hund, hundvett och grund hundträning. Däremot den hund som lärt mig mest om ALLT, mig själv, hur hundar funkar, hur hundträning går till, osv osv är Vip.. en grabb som är underbar på alla sätt å vis å kräver sin förare. Essi är min andra aussie och är en mysig liten tjej som bara vill göra rätt.. :)

Med mina aussies kör jag främst rallylydnad/lydnad men även söket och utställningar. Älskar för övrigt att göra alla möjliga tester med mina hundar som om några veckor ska Vip få genomgå ett "permo-björn test".. Alltid kul att se och lära sig mer av sin hund i olika situationer. För övrigt är genetik och mentalitet någonting som intresserar mig skarpt så uppfödning finns i mina planer för framtiden..

Buwenas
2013-05-03 19:25
#22

Välkommen in Emma! Roligt att se dig här inne 🙂 Är ju lite kär i din fina Vip så jag hoppas på många bilder och filmklipp 👍

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

             

 

EmmaVipEssi
2013-05-03 20:02
#23

Ja, de är många som är kär i Vip.. ;) å får jag säga det själ så är den hunden nått speciellt.. Har aldrig träffat en sån som han, trots alla år med hund..Å bilder,ja de brukar de kunna bli mycket av.. :P

Michaela-N
2013-05-05 18:37
#24

Jag heter Michaela, är 15 år och bosatt utanför Stockholm med en liten blandraspojke som jag för tillfället kör rallylydnad med. Sen tränar jag även Kenzo, en australian shepherd-hane på 3 år som jag så småningom kommer tävla med i agility. Hundar och hundträning är mitt absolut största intresse. :-)

Vill ni veta mer om oss så finns det en länk till vår blogg i min signatur. Det är bara att hojta till om ni undrar något om oss :-)

LinDajSon
2013-05-08 11:35
#25

Linda, 27 år, har två australian shepherdgrabbar på 4,5 och 5 år. Bor i Västra Götaland och har förutom hundarna även katter och får, snart ett gäng höns också. Väntar hem en tredje aussie till midsommar.

För mig är det egentligen bara en gren som gäller.  Jag har kört det mesta med båda mina grabbar men fastnat i det berömda vallningsträsket. :)

reverse
2013-05-10 00:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Heter Lina och min aussie heter Loke (Lp1 Kalote's Spark). Vi håller till i Stockholm. Jag har ett hundtrim i Bromma där Loke kan vara med och jag är även fotograf. Riktar mer och mer in mig på bröllop, men gör porträttfotograferingar på både människor och djur generellt också. 😉Jag är även socionom och tar fortfarande sådana uppdrag ibland. En riktig mångsysslare. Loke är den första egna hunden, men det har alltid funnits hund i hemmet och runtom hemmet, dock aldrig aussie.

Loke har tävlat i lydnad, men jag är en riktigt usel tävlingsmänniska (mentalitetsmässigt 😛) så själva tävlandet blir det inte så mycket med. Att träna och lära in saker tycker jag dock är hejdlöst roligt. Förutom lydnaden tillkommer också rallylydnad och i sommar ska vi göra viltspårsprov anglagsklass och sedan är Loke även en Expert Trick Dog via Do More With Your Dog, en kul grej. 😎 Med alla trick i repertoaren finns förstås potentialen för freestyle och jag är lockad, men feeeg (tävlingsnerverna igen). Vi har även börjat prova barmarksdrag.

Annars hänger Loke helt enkelt med. Vi cykelsemestrar och sådant. 😇

 //Lina

[johannabus]
2013-06-04 11:02
#27

Hej jag heter Johanna och jag fyller hela 22 år mot slutet av sommaren. Ska hämta hem min första Australian Shepherd valp runt midsommar. Inte så långt kvar nu! 👍 Spännande!

Annons:
VickiochTova
2013-07-02 20:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Hejsan! Viktoria Storm heter jag, 38 år och bor i Säffle! Jag har en 9årig sheltietik som jag tävlat lydnad med och i december flyttade en 5årig aussie hem till oss

MikkansBuse
2013-07-03 11:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Är väl på tiden att jag presenterar mig också.

Michaela heter jag, Jax är mitt lilla hjärta på 12 veckor och vi befinner oss i Forshaga. Jag är 21 år fyllda precis i mitten av sommaren.

Ett öga för djur är min specialitet och en fyrbent vän i familjen har det alltid varit. 9 år tillbaka skaffade vi en Sheltie, till sist blev det en till. Dom har alltid varit mina lärare genom hundvärlden och dessutom fått mig att älska den aktiva delen. När jag flyttade hemifrån var det djuren som fick mig att vakna på morgonen, men det fattades något… en hund. En livskamrat.

Aussien blev det och jag ångrar inte en sekund. Dessutom fick jag mig världens bästa kille (var och en säger nog desamma!) som är perfekt för mig.

Vi ska satsa på olika grenar. Bl.a viltspår, utställning, rallylydnad. Dock tror jag uppletande och freestyle skulle vara något som han visar fina tecken på. Vi kör på det han tycker är roligast och som passar oss bäst!

vitaornen
2013-11-27 12:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

hejsan

johanna lindström heter jag är 34 jag och min man har haft hund ihop i 18 år han har haft längre men med denna hund vi har i dag känns allt som att vi är nybörjare ;)

tiken vi har idag är blandras hund schäfer den andra rasen är långt tillbaka så ja vet ej vad de kan vara många föreslår räv ;)

Tindra heter hon är snart 2 år och min första schäfer som är het men helt underbar att träna så hettan är hanterbar.

jag är intresserad att veta mer om aussie därför kommer jag in här på sidan.

men eftersom de är en speciell hund vill jag lära mig så mycket som möjligt innan jag beslutar mig för denna ras.

emeliagranstrom
2013-11-27 13:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Emelia heter jag, bor i den lilla byn Granö i Västerbottens inland, men byn växer. Just nu håller ett hotell på att byggas, de ni! 

Jag är 19 år, just nu pluggar jag matte på distans, pluggar alltså hemifrån, riktigt skönt. Bor i en villa med min familj än så länge. Har en aussie som heter Nordic Lake Show Me i stamtavlan men jag kallar honom för Lukas. Han är drygt 4 månader och är min första aussie. Vi har planer för att tävla i lydnad och viltspår sen lär det bli en hel del utställningar också. Jag har köpt honom med bibehållen avelsrätt så om hans hälsa och mentalitet är OK när han blir äldre så kommer han att bli pappa. 

Hemma på gården finns också våra jakthundar eftersom hela min familj är jaktfanatiker, vi jagar de mesta men mest älg. Vi har en jämthund som heter Dövelbergets Boromir i stamtavlan men kallas för King, 8år. Vi har en gråhund som heter Snåttermyrans Dennis i stamtavlan och kallas för Dennis, 3 år sen har vi även en borderterrier som heter Lappstintans Perotti i stamtavlan men kallas för Fido, 7 år. Både King och Fido är omplaceringar. King tog vi över från min morfar när han inte hade ork för en stark jämthund och Fido tog vi över från en man som hade psykiska problem, därför fungerar Fido inte så bra i jakten då han är rädd av sig. 

Vi har alltid haft hundar, när jag var 3 år så hade vi en blandning av golden och vorsteh, hon hette Molly och såg ut som en flatte, annars har vi bara haft älghundar - gråhundar, jämthundar och en karelare. Så hundvana har jag ända in i ryggmärgen!

Vid jul så flyttar Fido's son Kappi (borderterrier/jackrussel) hem till oss, då har han blivit 8 veckor. Värsta hundflocken alltså. 

Här är en Bild på min älskade Lukas

LekGott
2013-12-01 18:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Hej allihopa! 

Ja… Nu är det väl dags för mig att också presentera mig då! 
Mitt namn är Nathalie och jag är 19år, bosatt i Göteborg. Intresset för djur började väldigt tidigt men till en början var det mest hästar men allt eftersom blev det även en del hund och även lite katt. Smådjur har dock aldrig vart något större intresse. 

Hund har jag hållit på med ända sedan min mamma tillät mig att passa alla hennes vänners hundar. Blev väldigt fäst vid en Tysk jaktterrier tös som då bodde granne med oss. Jag byggde egna hinder och det spelade ingen roll om det var soligt eller världens ösregn så va vi i trädgården o lekte. Hon var i princip som min egna, hon rymde från sin ägare hem till oss flertalet gånger. När hon en dag blev överkörd trodde jag aldrig att jag skulle klara av att fästa mig så vid en hund igen men det tog inte lång tid innan min mammas ex skaffade sig en schäfervalp som bodde hos oss i ca ½år innan dom gick isär och efter det passade jag honom varannan helg några år framöver.
Skaffade min helt egna första hund för snart 3år sedan. En chihuahua vid namn Bailys. Han var en väldigt speciell och bestämd liten krabat som var med mig vart jag än gick. Fungerade med familjen helt fantastiskt men hans stora problem var andra människor, hundar och framförallt att vara ensam hemma… Han klarade inte av det vilket gjorde att det inte höll för oss. Han bor nu tillsammans med en annan tjej och vi passar honom en hel del vilket var ett krav. Tuffaste beslutet jag någonsin tagit men antagligen bäst för oss bägge. Valet av ras var inte baserat på vad jag ville göra utan tog vad jag fick (något litet, sa mamma) vilket också kanske ställde till det lite… 

Nu har det gått snart ett år sedan jag blev av med honom och jag har hunnit gå ur skolan plus att jag skaffat jobb, förhållandena är lite annorlunda och jag har bestämt mig för en ny vovve. Fick övertalat mamma om en större hund med att jag skulle hjälpa till med städning hemma.
Nu går jag alltså och väntar på att få hem min Aussie-valp om 11dagar vilket ska bli helt fantastiskt roligt. 

Jag har pluggat naturbruk med inriktning hund på gymnasiet och jobbar nu deltid på ett hunddagis vilket gör att det känns ganska optimalt med en vovve. Inga ensamma dagar (även om denna vovve ska kunna va hemma några timmar utan att låta som att han ska dö) och jag har all tid i världen för denna lilla krabaten!  

Jag och Lego (valpen) kommer att fokusera första året på socialisering, passivitet, miljöträning och vardagslydnad. Sedan blir det mycket fokus på spår, agility, lydnad och ev även rallylydnad och sök. Beror lite på vad som uppskattas från denna pojkes håll! 

Skickar även med en bild på lilla Lego (7v imorgon)

Må gott!! 
Nathalie & Lego

xina10
2013-12-07 21:28
#33

Åh vilka fina Aussies här är. Jag har just nu två sheltie tikar men är så sugen på en Aussie oxå. Fick en förfrågan om att bli fodervärd till en så underbart söt liten blue merle tik igår men känner att just nu finns inte tiden för en liten valp men Gud vad sugen jag blev. Men det måste ju fungera och en liten valp behöver ju all tid. Så jag tänkte skaffa en Aussie valp till våren om två år. Så till dess så kollar jag lite här :) För mig är det Sheltie och Aussie som är favoriterna.

//Jonnix

Draconis
2013-12-10 00:25
#34

Hej vänner. Jag heter Kim och nyligen flyttat till Skellefteå. jag har tidigare haft Sheltie, Schäfer och Papilon. Är uppväxt med hundar runt om mig och min mor har fött upp hundar så länge jag funnits till och bedriver nu en Sheltie kennel. Men jag och min sambo är sugna på att skaffa oss en Aussie, så jag undrar om ni har lite tips om kennlar i närheten av Skellefteå / i Västerbottens län. Är tacksam för alla svar =) Mvh Kim P.S härliga bilder ni lägger ut =)


Med vänliga hälsningar

Kim

Annons:
LIMOUSIN
2013-12-11 12:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Hejsan! Jag heter sara och är 18år. Bor i göteborg och går djurvårdslinjen. Hundar har vi alltid haft i familjen, och det har alltid varit schäfrar! Uppvuxen med en mamma som tävlat i bruks och det är så jag med blivit intresserad av hundar. Vi har även haft border collies. Jag själv har alltid hållt på med kaniner och fött upp även marsvin har dock tyvärr inte plats med det nu men hade tänkt starta om på nytt med det när jag flyttar hemmifrån! Jag har en aussie tik på 3år som jag köpte april -13 så snart varit aussie ägare i 1år! Tiden går fort när man har kul :) Min tik heter vackra och är rödtrefärgad! Haha en charmig bild på mig och vackra!

Jetaime
2014-04-22 21:37
#36

putt :)

Kazince
2014-04-23 12:36
#37

Hejsan!

Jag heter Tova och bor i Västernorrland. Blir snart 18 år. Har ingen aussie än men har planer på att skaffa nästa år, det blir min första hund. Just nu pluggar jag andra året i gymnasiet och det är anledningen till varför jag väntar till nästa år, då har jag pluggat klart så jag kan lägga ner tid på valpen. För tillfället söker jag och pojkvännen boende så när valpen flyttar hem kommer det vara en lugn miljö med endast oss två. 

Pratar mycket med några uppfödare som jag tycker om, ska försöka åka för att hälsa på nu i sommar. Vill ha en liten tik som jag vill använda till lite allt möjligt., får se vad hon tycker bäst om så inriktar vi oss mer på det. Går allt som jag vill med flytt och jobb så kommer det hem en liten aussietik till mig nästa år! :)

Upp till toppen
Annons: