Annons:
Etikettpresentation-kennel
Läst 3303 ggr
emin
5/2/13, 5:36 PM

Min aussievalp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såg att bästa Michaela (MikkansBuse) skrivit en tråd om min valps fina bror. Jag ska ju få hem "storebror!" Uppfödaren valde mellan dessa två till oss, och vi båda fick alltså besked igår. Känns så spännande och roligt. I stamtavlan heter han Lundens Bellagotto Vulcan's Flash. 

Har ännu lite svårt att komma på ett passande namn-så tips uppskattas! Funderar just nu på Jack, Midas, Nox, Wilson (uttalas med svenskt uttal-typ Villson).

❤️ Längtar.

Annons:
Buwenas
5/2/13, 6:06 PM
#1

Jag tyckte Wilson va fint och passande 👍

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

             

 

emin
5/2/13, 6:13 PM
#2

#1 Jag tycker också om Wilson-snodde det från filmen Cast Away med Tom Hanks-då hans enda vän är den där bollen han döper till Wilson, haha. ;) 

Fler förslag och åsikter mottages gärna! :D

mingman
5/2/13, 6:26 PM
#3

Flash är ju ett bra namn!

Jag är annars en som gillar konstiga namn. Annars kan jag bjussa på några idéer från min egen namnlista;

Quentin, Samedi, Ylon, Pim, Povel, Elton, Eiwin, Lennon

Vi valde Fidel eftersom han heter Fidelitas as Astra i stamtavlan, ville att de skulle höra ihop. Alla tror att han är döpt efter Fidel Castro, och säger dessutom fel (han heter Fiiiidel, med långt i, folk tenderar att säga Fi'dell). Det kanske man vill ha i åtanke, haha.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Buwenas
5/2/13, 6:27 PM
#4

Jaha var det därifrån, jag har bara sett reklamen när han ropar det namnet men det tänkte jag inte på först *S*

Vad ska du ha valpen till? Ofta går det att hitta roliga namn som speglar lite vad man tränar och tävlar i.

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

             

 

sarae90
5/2/13, 6:28 PM
#5

Herregud så fin! Dör av söthet! :)

Jag tyckte om Jack! 😉

emin
5/2/13, 6:40 PM
#6

#3 Ja visserligen, meeeeen vill gärna ha icke-engelskt uttal, känns smidigare! Haha skulle vilja höra mormor uttala "Flash"…
Och är även mer fäst vid några av de namn jag redan har på namnlistan.

Men tack snälla för roliga namntips-det är ju kul med något ovanligt! (Jag gillar Fidel! Bra val!) 

#4 Haha yes, :) Jag ska prova på det mesta och göra allt möjligt, (kan skriva mer utförligt senare när jag har mer tid) men vill gärna tävla i just lydnad framöver. Om det ger dig nån fler idé så säg till ;)

#5 Tack snälla, han är så fin. 😃 😃

Funderade på något som har med färgen blå att göra, typ "blå" översatt till något annat språk-men nja, får suga på denna karamellen en stund till!

Annons:
[Nalle-]
5/2/13, 7:40 PM
#7

Finaste lillbusen! Kan inte bärga mig tills jag får mysa med honom😃

[Ebfotograf]
5/2/13, 8:50 PM
#8

Grattis och lycka till! Wilson var fint! Inte Nox för det heter min kille haha ;)

emin
5/2/13, 8:53 PM
#9

#8 Åh, tack! Haha jo just det, jag har faktiskt sett det nu när jag kikat runt här lite! Men gillar det-Harry Potter nörd. 😍Men tror faktiskt inte att det blir Nox ändå, :)

Buwenas
5/2/13, 9:02 PM
#10

Ska skriva upp lite olika "svenska" namn som jag gillar till hanar

-Trubbel

-Diesel

-Pussel

-Fjant

-Pontus

-Pontiac

- Poppe

-Fricke

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

             

 

emin
5/3/13, 5:55 PM
#11

#10 Tackar och bockar för fler bra namn!

Funderar lite på Zils-det betyder blå på lettiska och ser ju snyggt ut att skriva. Men det kanske är lite svårt att säga? Lär väl sluta med att jag kallar honom för Nils 😮

Salsbring
5/3/13, 7:53 PM
#12

Haha men Nils var väl jättesött på en liten blue merle-pojke! 😃

emin
5/3/13, 9:49 PM
#13

#12 Haha jo visserligen, men nä, det blir det nog inte…. 😃

Annons:
Michaela-N
5/3/13, 10:37 PM
#14

Oj så gullig! Lycka till med den lille när du fått hem honom.

emin
5/4/13, 10:16 AM
#15
MikkansBuse
5/4/13, 12:01 PM
#16

Bra många fina namn du, Emelie (: "Brödernabus" ^^ Zils gillar jag :D

emin
5/5/13, 12:15 AM
#17

#16 Ja, det är roligt med speciella! Idag fastnade jag för ett som skiljer sig från de flesta, ploppade bara upp i huvudet. Vix. 

Men jag funderar vidare, har ju några veckor på mig!

Cazzos
5/6/13, 5:52 PM
#18

Jag gillar Victor/Viktor som hundnamn 😃


emin
5/6/13, 7:34 PM
#19

#18 Tack för tipset! Men vet för många Viktor i människorform tyvärr 😇 :D

Cazzos
5/7/13, 9:22 AM
#20

#19 Åh synd! Jag känner inte en enda Victor/Viktor i dagsläget så det kanske är därför jag fallit för det namnet på hundar, haha 🤪


Annons:
emin
5/8/13, 11:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Ja, uppfödaren beskriver honom som "liten och tuff", sedan bifogade hon denna bild, haha. Busfrö. Han fyller 4 veckor idag! ❤️

emin
5/14/13, 6:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22
Buwenas
5/14/13, 9:15 PM
#23

Men vilket litet ludd! Gud så gullig!

Med vänlig hälsning - Emelie

Sajtvärd för Australian Shepherd Hund  Katt Medarbetare på Huskatter

             

 

emin
5/22/13, 5:40 PM
emin
6/16/13, 4:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Han är hemma! Kika gärna in på min blogg, fler bilder där! javascript:nicTemp(); (Länken ser konstig ut som vanligt, men den fungerar i alla fall. Annars kan ni söka på bloggadressen trampdyna.wordpress.com)

Upp till toppen
Annons: