Annons:
Etikettpresentation-kennel
Läst 3701 ggr
Jetaime
9/17/13, 8:18 PM

Presentationstråd!

Tycker vi kör en ny presentationstråd, då det tillkommit en del nya medlemmar och det kanske hänt en del sen sist!

Så släng upp en liten presentation om er själv, vem ni är och vad ni sysslar med, vad ni har för djur, var ni bor osv :)

Annons:
Jetaime
9/17/13, 8:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag heter Hanna och är en tjej på 21år som är bosatt i en liten håla i sydvästra Skåne vid namn Höllviken. Jag får väl tyvärr säga att jag för tillfället går arbetslös, men hoppas på en förändring på den fronten inom det snaraste!

Jag bor tillsammans med min mamma, pappa, storasyster och våra djur. Jag har själv en liten aussietjej som nästan precis fyllt ett (Winsome Pack´s Alabama Angel) som jag tränar lydnad och spår med. Samt även provat på lite vallning och till hösten drar det igång nybörjarkurser i agility och rally!

Förutom Zuki har jag även en birmakatt på 10år som heter Ozzian, och tre kaniner - Årissa, Lillskrutt och Nessa. Och i huset bor det även familjens labbe som är en pigg och glad gammal dam på 8år.

LinDajSon
9/17/13, 9:30 PM
#2

Jag heter Linda, har tre aussies varav två grabbar på 5,5 och snart 5 år samt en valp på 20 veckor. Förutom hundarna delar jag huset med sambo och tre katter. Jag arbetar med grafik, illustration och konst inom mitt egna företag. Tränar och tävlar vallning med min mellanhund. Förutom vallning har vi testat det mesta under de senaste åren; lydnad, rapport, sök, spår, viltspår, agility och nu senast rallylydnad. Även den äldsta hunden har testat på det mesta men är i dagsläget mest bara gårdshund. Han får spåra och valla lite också. Valpen ska bli vallhund när hon blir stor. Vi har egna får sedan något år tillbaks fast just nu är de inte så många så vi försöker åka bort och valla när vi har tid och möjlighet…

BettySue
9/18/13, 12:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag heter Caroline och bor sedan en tid tillbaka i Danmark, där jag pluggar till veterinär. Jag bor tillsammans med min sambo, vår bengal Azrael och min 3,5 åriga aussietik Lyra, LP1 LP2 KORAD Spinnrockens A Winter's Tale. ;) Lyra är min första hund och helt otrolig. Jag kunde inte ens drömma om vilket perfect match vi skulle bli. Hon har allt jag söker i en hund och så mycket mer. Världens modigaste, mest outtröttliga, arbetsglada och positiva varelse någonsin. Jag och Lyra tränar och tävlar lydnad och agility. Vi småtränar även rally och bitarbete när vi får chansen, och har tävlat rally, men tog en paus då agilityn och lydnaden tog över ;) vi tävlar i klass 3 i lydnad, och i hoppklass 1 och agilityklass 2. Jag har även undervisat i rally och klickerträning (ej utbildad). Jag brinner för hundträning, det är så otrolig roligt och utmanande. Vi (nu talar jag även för Lyra ;P) drömmer om att kunna köra igång ordentligt med IPO, och valla boskap. :)

MikkansBuse
9/20/13, 2:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag heter Michaela och värmlänning som jag är från urskogen, bor jag tillsammans med min sambo 3 mil utanför Karlstad i Forshaga. Jag är utbildad djurskötare men jobbar på en brevterminal. Tyvärr kommer jag i stort sett gå utan jobb i november då dom ska lägga ner och flytta. Men som alltid finns det planer på att plugga vidare.

Så har vi självfallet lilla Jax, Lundens Bellagotto Angel´s Fire på sina 5 månader. Som jag har längtat efter en egen hund för just mig, och jag kunde inte ha fått bättre! Sambon delar också glädje av vår pöjk, dock inte lika hög magnet för hundgöra som mig. Hihi.
Jag och jax sysslar mest med grunder som jag vill att han ska ha med sig senare. Framförallt utställning, rally, viltspår och bruks ska vi försöka koncentrera oss på. Sedan får vi se vart vägen leder.

Med oss bor också min kanin som har hängt med i 8 år, fortfarande livet i behåll. Fyra underbara råttor som tog min sambo till kärleksbubblan och ett 180 liters akvarium.

emin
9/20/13, 2:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag heter Emilie, är nitton år gammal och bosatt i Umeå. Jag har två hundar, en golden/flat tik vid namn Cleo (som dock eventuellt kommer stanna hos familjen när jag flyttar ut), och en australian shepherd-kille på närmare 6 månader, som heter Vix.

Jag arbetar lite extra i en skobutik, annars är jag jobbsökande. Tog studenten från medieprogrammet i somras, och har planer på att möjligtvis plugga vidare inom samma område senare. Egentligen har min dröm varit att bli veterinär sedan barnsben, men naturämnena är inte min starkare sida. Gick ut med MVG i de flesta kurser utom just matematik och NK, och det säger väl en del… 😕Haha.

Men åter igen till min aussie, då vi ändå är inne på australianshepherd ifokus:
Vix som han heter är bror till "MikkansBuse"s Jax här ovanför. :) Han heter Lundens Bellagotto Angel's Flash i stamtavlan, och är ett riktigt litet yrväder. Han är totalt orädd, framåt och fartfylld. Vi har hittills mestadels miljötränat och övat på passivitet. Har nu börjat lägga lite fokus på mer nosövningar och andra små grunder. 

Läs mer om oss på: www.trampdyna.wordpress.com

MelliPirelli
9/21/13, 3:28 PM
#6

Jag heter Melinda är 17 år och kommer från Täby (Stockholm). Har precis börjat andra året på gymnasiet ForshagaAkademin med inriktning Hundsport. Så för det mesta befinner vi oss i Forshaga (Värmland). Winnie (Gun Lake Island's Julia) har jag ägt sedan augusti 2012, men haft henne på lån till och från sedan oktober 2010. Vi tränar agility och en del grunder i lydnad.

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Annons:
Jetaime
11/30/14, 6:44 PM
#7

putt på denna! :)

AussieLeija
11/30/14, 11:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag heter Elin och är 22 år. Är från en liten stad vid kusten ca 10 mil söder från stockholm. Flyttade ganska snart efter gymnasiet till Eskilstuna, sedan Strängnäs och nu Eskilstuna igen då jag börjat studera där, till lågstadielärare. Jag har sedan tidigare en målareutbildning från byggprogrammet i gymnasiet. Valde ny inriktning då kroppen sa ifrån och lessnade på att vara arbetslös varje vinter.

Har alltid älskar djur men har aldrig innan haft något eget husdjur. Men iår fick jag äntligen min önskan och skaffade min lilla efterlängtade Aussie big brawehearts Leija. Hon är mer vild än tam och är inte rädd för så mycket. Men jag ser henne växa för varje dag och ser fram emot framtiden! Vi kommer nog fokusera mest på agility men kommer prova det mesta för att se vad som passar oss :)

Jetaime
3/30/15, 11:28 AM
#9

Kanske några nya medlemmar som vill presentera sig? 🙂
Eller uppdatera sig, haha. Min var ganska oaktuell såg jag…

CayKantos
9/13/15, 6:21 PM
#10

Putt? :) Även dom som redan har lågt ur kan ju uppdatera om något nytt har hänt. Dom med valpar måste väl har fått lite nya uppdateringar :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Kazince
9/13/15, 6:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Hejsan! Jag heter Tova (19 år) och bor i Sundsvall med min fästman Hampus (20 år) och min aussie Tossa som är 5 månader. Just nu är jag jobbsökande och kommer nog börja jobba 1 oktober igen efter en månads uppehåll. Tossa heter i stamtavlan Bachwi Bumblebee Incredible Me. Planerna med henne är att träna och förhoppningsvis tävla i lydnad, vallning agility och ev freestyle.

Jetaime
9/13/15, 7:01 PM
#12

Oj, min är ganska gammal! Haha. Får nog skriva en ny! Ifall vi inte har en ny(are) presentationstråd…Har ett vagt minne av det?..

CayKantos
9/13/15, 7:11 PM
#13

Inte vad jag har sett, om du hittar kan du väl länka men annars är det la inte hela vägen om vi fortsätter här? ;)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Jetaime
9/13/15, 8:14 PM
#14

Det var kanske denna jag tänkte på :)

Jetaime
9/13/15, 8:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Jag heter fortfarande Hanna, men är numera 23 år (eller ja..22 och 364 dagar..). Jag bor i en liten etta i Trelleborg tillsammans med min Australian Shepherd-tik Zuki (AgD1 AgHD1 KORAD RLD N RLD F Winsome Pack's Alabama Angel) som är 3 år gammal. Jag jobbar för tillfället som personlig assistent och lite extra i en djurbutik. Största delen av min lediga tid går åt till Zuki och hundträning. Vi tränar och tävlar väldigt aktivt inom framförallt agility, där vi även haft störst framgångar så här långt. Men vi håller även på med rallylydnad, lydnad, vallning (dock tyvärr inte så mycket som vi skulle vilja) och kör en hel del tricks och sk. dogparcour. Har börjat bli mer och mer nyfiken på brukset och skulle gärna vilja testa något nytt (vi har både spårat, tränat sök och uppletande, men menar lite mer tävlingsinriktat). Så vi får väl helt enkelt se :) Zuki är väldigt rolig att jobba med och testa nya saker.

CayKantos
9/13/15, 8:37 PM
#16

#15 :0 vad gör man som personlig assistent? Och varför inte testa på lite drag? Har hört om många aussies som har gillat drag, självklart inget för stort :)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jetaime
9/13/15, 8:41 PM
#17

#16 kan variera vääääldigt mycket. Min vårdtagare är snart åtta och jag är med henne i skolan (pga hennes sjukdom så har jag särskilt tillstånd att få lov att vara med henne i skolan också) och även hemma. Det är typ vardagssaker som äta, hygien och andra aktiviteter. Vi har kört lite drag också. Med bla. rullor/inlines, cykel, pulka, vagn :)

CayKantos
9/13/15, 8:44 PM
#18

Oj vad "roligt" alltså låter som ett intressant job, bara inte så roligt för tjejen kanske :/ är du utbildat inom vård eller? :) Okay då, gillade hon det dä.?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jetaime
9/13/15, 8:49 PM
#19

#18 tror vi ska försöka hålla oss till tråden :) Men som svar på dina frågor, nej jag har ingen officiell vårdutbildbing, men min vårdtagares sjukdom är lite speciell så man har ju lärt sig väldigt mycket av att jobba med henne. Ja, zuki tycker det är jätteroligt :)

CayKantos
9/13/15, 8:52 PM
#20

#19 haha lätt att tjafsa i äg, men helt OT e det ju inte, min nyfikenhet gör bara beskrivningen mer, ehh ja, mer? 😁

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Naviifax
9/14/15, 10:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#21

Sandra Nilsson här, 24 år ifrån västkusten (Halmstad)! Arbetar på Swedbank. I maj hämtade jag hem min lilla blå, Navi.
75% australian shepherd 25% Tervueren i henne :)

Jag har haft hund i hela mitt liv, dock aldrig en valp helt från start som endast är min. För 6 år sedan flyttade jag hemifrån och begav mig ut i världen med min dåvarande sambo som hade en rottweiler vid namn Samba. Vi var tillsammans i 5 år, Samba blev som min egen. Förra året bröt vi upp och med sorg i hjärtat bestämde vi i att Stoffe skulle ha hand om Samba för att hålla på att slussa en hund fram och tillbaka var inte ett val. 2 månader efter jag flyttat gick Samba tyvärr bort, 14 år gammal. Min absolut bästa vän och jag sörjde ett bra tag. En aussie var något jag bestämt sen innan så när jag kände mig redo så tog jag kontakt med kennlar och kikade på kommande kullar.

Så gjorde jag misstaget att gå in på blocket i april, där såg jag en blandraskull på blocket. Körde dit med sambo och en vän, och i en kull på 8 valpar var det bara en liten fis som brydde sig om mig och skulle leka och busa. Så då var det kört!

Idag är hon 6 månader, 16 kg och växer så det knakar :) Planer i framtiden är agility, spår och kanske lite rallylydnad. Just nu ligger vi lågt med träningen då hon börjar bli lite trotsig ;) Så nu är det mest kvalitetstid som gäller :)

@adventuresofnavi | instagram

Jetaime
10/28/15, 1:22 PM
#22

Någon mer som vill presentera sig?

Turast
11/2/15, 12:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#23

Trodde faktiskt att jag presenterat mig i den här tråden! Men icke, så här kör vi 😂

Hej allihopa! Jag heter Turast och är 19 år, jag bor i ett hus på Gotland med mina två hundar Jamie och Marceline. Jamie är en korthårig collie på lite över 2 år och Marceline är en Australian shepherd på 5 månader! 

Jag går 3e året på hundtränarlinjen på Gutegymnasiet i Visby och nästa år när jag gått ut så kommer jag flytta tillbaka till fastlandet (antingen Stockholm eller Uppsala). Jag kommer fortsätta utbilda mig inom hund och planen är att börja lite smått på Hundens Hus i Stockholm! 

Jag och Marceline ska utbilda oss till ett terapihundsteam, är planen iallafall! Jag tror hon kommer passa ypperligt till det då hennes personlighet har mycket av det man önskar i det, men vi får se! 

Men Collien tränar jag lydnad, nosework och uppletande med, jag fystränar honom även då han har en del problem med sina armbågar (ED grad 2 + OCD).
Med Marceline är planen att jag kommer träna och/eller tävla i bruks, lydnad, nosework, freestyle och drag! Men först och främst ska hon bli friröntgad 😉

Det var lite om mig 😊

(Sista är en sjukt vacker bild på mig och Jamie efter en inkallningsträning 😃)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Upp till toppen
Annons: