Annons:
Etikettaussieprat
Läst 3649 ggr
Jetaime
10/13/13, 3:43 PM

Favortifärg?

Nu är absolut inte färgen allt, men om ni får välja, vilket är då er favoritfärg på aussien?

Annons:
Jetaime
10/13/13, 3:45 PM
#1

Jag gillar dom flesta färger och alla är fina på sitt vis, men är lite extra svag för dom röda varianterna (kan vara för att jag har en själv, hehe) och gärna med tan-teckningen.

linn8
10/13/13, 3:46 PM
#2

Blue merle (stavning)

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Jetaime
10/13/13, 3:47 PM
#3

#2 Blue merle är också otroligt vackert! :)

Sugar Mist
10/13/13, 4:06 PM
#4

Jag är svag för aussies som är riktigt blågrå med mycket svart och klarröda tantecken, det är den enda färgen som får mitt hjärta att slå snabbare inom aussies. Blue merle fast mer färgförstärkt helt enkelt :) Gärna riktigt klarblå ögon till det med ;)

-

Sugar Mist
10/13/13, 4:08 PM
#6

#5 Precis! Sedan helsvarta med bara röda tantecken är vääääldigt vackert det med :)

-

Annons:
Jetaime
10/13/13, 4:11 PM
#7

#6 Tycker också han är väldigt vacker! Zukis uppfödare ska använda honom till sin tik, lite valpsugen 😃

Sugar Mist
10/13/13, 4:13 PM
#8

#7 Såklart när jag har valpförbud tills jag blir myndig haha😕

-

MelliPirelli
10/13/13, 4:19 PM
#9

De flesta färger så länge de har bläs, helkrage, vita ben och gärna vit svanstipp. :)

Blue merle är ju otroligt snyggt med blåa ögon, ljusgrå päls och inte alltför mycket svarta partier!

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

[Neoverona]
10/13/13, 6:34 PM
#10

Ljus Red Merle med isblå ögon ;) Fast jag älskar alla färger lika mycket!

McKenzi
10/13/13, 6:40 PM
#11

Merlarna är fina. Men allra snyggast är de solida, helst med minimalt med vitt.

Ronja&Ila
10/13/13, 6:44 PM
#12

Svårt det där med färgerna tycker jag. Gillar de flesta, men gärna så lite vitt som möjligt. Älskar de svarta utan vitt eller lite bara, särskilt de svarta med blå ögon!

Tina
10/13/13, 8:13 PM
#13

Älskar helsvarta aussies! Favoriternas favorit är helsvarta aussies med ljusblå ögon (vet inte om det kallas för något speciellt) såsom Indy.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

Annons:
Jetaime
10/13/13, 8:15 PM
#14

#13 Riktigt häftigt!

mingman
10/13/13, 9:10 PM
#15

Jag gillar röda tri. Det var faktiskt min favoritfärg redan innan Fidel föddes, så jag var mycket nöjd när de första två valparna var röda tri-hanar. ^^

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

LinDajSon
10/13/13, 11:35 PM
#16

Self merle, och riktigt mörka. Röd eller blå kvittar. Self merle är merle utan vita tecken. Tycker inte om vitt. Alla mina har dock vita tecken, men inte så mycket. Jin har mest. :)
Jag har ju en red merle, en blue merle (även om hon ser svart ut..) och en svart så nu saknas det egentligen bara en röd för att jag ska ha "en av varje". :P

Michaela-N
10/17/13, 4:51 PM
#17

Rött trefärgat och red merle är ju helt klart de finaste, i mitt tycke.

neapeaw
10/17/13, 9:11 PM
#18

Red tri color. Med mycket vitt mellan ögonen och frampå bröstet!:)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
[~Kollen~]
9/22/18, 7:09 PM
#19

Blue Merle älskar spräckliga färger

LinDajSon
9/22/18, 10:18 PM
#20

Såg att mitt inlägg ovan var från 2013 och att jag bara saknade en röd för att ha en av varje färg. Det slank ju visserligen in en "riktig" blå (Feng ser ju som bekant svart ut) men nu har jag faktiskt en röd på gång, så framemot slutet på året är samlingen komplett. x) Self merle är dock fortfarande favoritfärgen. :)

Annons:
Fisherling
9/23/18, 11:18 PM
#21

Åh, så mycket olika faktorer som spelar in på vilken färg som är min favorit 🤪

Generellt sett tycker jag att desto mörkare desto bättre, desto skarpare kontraster desto bättre. T.ex kan jag tycka att en riktigt kakaomörk brun med tan, kanske pyttelite vitt på bröst och tassar samt ljust bärnstensfärgade ögon är typ det läckraste som finns. Ticking är också superfint 😍

Samtidigt kan jag tycka att en helsvart med blå ögon är himla vackert, eller en self/bi merle med stor andel mörka partier plus en mörk basfärg och blå ögon, det är himla läckert.

Symmetrisk teckning gillar jag också starkt 😃 Hade tur med Tinjas fläckplacering; den blev väldigt symmetrisk i ansiktet!

Asni är också väldigt symmetrisk i ansiktet. This pleases me. 😃

Jojsan
10/2/18, 11:02 AM
#22

Mörk röd trefärgad med så lite vitt som möjligt och mörk red merle med även där så lite vitt som möjligt. Jag är inte ett stort fan av bred bläs, helst ska de vara utan bläs. Även blue merle med lite vitt är riktigt vackert, men är mest svag för de röda. 🙂

reverse
10/3/18, 11:13 PM
#23

Mörkt röd trefärgad är himla snyggt, liksom red merle, helst med minimalt vitt.

 //Lina

Alma_Selma01
12/13/22, 1:42 PM
#24

#1: Blue merle, utan tan tecken kommer alltid ha en speciell plats i hjärtat, speciellt de med klarblåa ögon. Men sen nu så ligger red merle ganska högt uppe:)

Lova Matilda
11/27/23, 7:34 AM
#25

Jag gillar blue merle vit & tan
Och svart eller choklad brun med vit & tan :)

Never mind the dog.
Beware of the Bunny.

Upp till toppen
Annons: