Annons:
Etikettlydnad-ipo-bruks-drag
Läst 3276 ggr
MelliPirelli
1/24/14, 7:16 PM

Dragsele

Verkar som om många har skaffat dragsele nu till vintern, kul! :D Vilket märke och modell har ni? Storlek? Färg? Bifoga gärna en bild också :)

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Annons:
MelliPirelli
1/24/14, 7:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En cerise (?) nomesele från björkis, storlek 3+ (större hals)! 

Delad åsikter om det var ett bra köp eller inte…😇

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

[Neoverona]
1/24/14, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Har haft två stycken Björkis nomesele (svart och röd) till Diablo, för stora storlekar båda två så sålde dom efter några fåtal gånger.

Beställde en turkos måttbeställd 3+ (skrev till alla hans mått) Björkis nomesele till Nox idag, hoppas bara att jag mätte rätt haha :) Bild kommer på Nox sele när den kommer! Hoppas verkligen att den passar bra!

[Neoverona]
1/24/14, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Diablos andra sele!

mingman
1/24/14, 11:04 PM
#4

Jag spontanköpte en begagnat via facebook idag. Den kostde bara 50 sek (+porto 30 sek) så det kunde vara värt att pröva. Märket var Kaumlik's och storleken 20-25 kg. Det borde vara lagom, och sitter den dåligt är det ingen jätteinvestering som åker i sjön.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Jetaime
1/26/14, 7:05 PM
#5

Jag har testat en massa olika märken på Zuki, men ingen har passat, så det får nog bli att måttbeställa. Men rädd att det ska bli fel ändå, om jag mäter fel liksom.

Men igår testade jag lite snabbt att låta henne dra n pulka med ett par tidningar i när vi skulle slänga lite skräp (vi var uppe hos min pojkvän i helgen, för här nere har vi inte haft tillräckligt med snö/ingen snö all..Men nu snöar det iaf, så kanske blir nått mer i veckan). Men då använde jag bara hennes y-sele. Måste dock fixa bättre snöre på pulkan, det man fick med var rätt värdelöst.

algolist
1/27/14, 4:14 PM
Annons:
Jetaime
1/27/14, 6:45 PM
#7

Ni som har måttbeställt, har selarna suttit bra sen? Jag är nämligen rädd att jag ska mäta "fel" eller nått så den sitter helt konstigt. Lyckades få ett måttbeställt halsband för stort liksom..

MelliPirelli
1/27/14, 7:57 PM
#8

#7 Jag är väldigt nöjd med hur den sitter, var också orolig att det skulle bli fel. Gick efter den här.

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

twinkime
1/28/14, 12:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Har en sled dog line sele , sitter perfekt efter att jag provat många andra som jag inte var nöj med.  Billig & bra ;)

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

[Neoverona]
1/28/14, 1:19 PM
#10

#7 Jag mätte efter Björkis, bild och text. Deras fel om jag mätt fel haha. Får se hur den passar :)

Upp till toppen
Annons: