Annons:
Etikettlydnad-ipo-bruks-drag
Läst 1503 ggr
emeliagranstrom
6/11/14, 10:45 PM

Skälla på kommando!

Jag skulle vilja lära Lukas att skälla på kommando men problemet är att jag får honom aldrig till att skälla.. enda gången han skäller är då någon klampar på bron/knackar på dörren och det vill jag ju inte uppmuntra.. 

Någon som har något tips på hur man kan göra?

Annons:
LinDajSon
6/11/14, 11:58 PM
#1

Om du binder upp honom och hetsar med en leksak som han inte kan komma åt så kanske han frustrationsskäller, den metoden har jag sett folk köra. NÖJ dig med att uppmuntra ljud annars, när lite ljud inte räcker för belöning brukar de ta i mer och mer. Jag tror jag shejpade in det med Jin, han har lätt för att prata… Athos är bra på att härma så jag sa voff, voff, tills han började voffa.

Sugar Mist
6/12/14, 3:20 AM
#2

Visa videos med ylande valpar, och klicka om(vilket dom oftast gör) han ljudar, det funkade med Opsis och funkade med Penny(nu är hon visserligen ingen aussie men ändå), Flynn pratar tillräckligt så där vill jag inte uppmuntra med mer.

-

emeliagranstrom
6/12/14, 7:38 AM
#3

Tack, ska prova först att han ska härma mig å se om han gör det! ;) Annars tror jag att "ylande valpar" kan få honom att prata :)

Jetaime
6/12/14, 9:19 AM
#4

Jag har försökt med att Selma (vår labbe) skäller, då hon kan skall på kommando men då blir Zuki helt "OMG-varför-skäller-hon-stirrig" och bara flamsar runt 😃

MelliPirelli
6/12/14, 9:57 AM
#5

Jag har tänkt lära in det som #1 beskriver det. Springa runt och riktigt retas med en leksak mitt framför näsan på henne. Hon lär bli rätt frustrerad. ☺️

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Fialialej
6/12/14, 2:55 PM
#6

http://youtu.be/0vtn8NhofOw Jag har använt mig av den här video och det har funkat bra!

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
Upp till toppen
Annons: