Annons:
Etikettutställning-och-övriga-sporter
Läst 1098 ggr
neapeaw
8/12/14, 10:35 PM

Stora Stockholm?

Någon här inne som tänkt ställa på stora Stockholm 13-14 december? :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Annons:
mingman
8/12/14, 10:43 PM
#1

Vi kanske gör det. Har inte bestämt än, men vore kul. Det beror nog på hur ekonomin ser ut.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

neapeaw
8/12/14, 10:50 PM
#2

Okej, ja för mig beror de på hur texa ser ut ;) min pojkvän jobbar i Stockholm så jag bor hos han därmed inte boende kostnader :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Sugar Mist
8/12/14, 10:53 PM
#3

Kanske, vet inte om skolan har någon plan på att åka dit och ha monter eller liknande och isf hänger jag på.

-

MelliPirelli
8/13/14, 4:20 PM
#4

#3 Ni kommer antagligen åka dit en dag och göra en skoluppgift :) alla andra har fått göra det!

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Sugar Mist
8/13/14, 4:40 PM
#5

#4 Jamen dåså!

-

[Neoverona]
8/13/14, 6:28 PM
#6

Jag funderar på att ställa Nox :)

Annons:
AussieLeija
8/13/14, 7:06 PM
#7

Jag skulle vilja kolla men jag vet inte vad som gäller på utställningar. Har läst lite men känner mig fortfarande inte införstådd. Hur är det med att ta med hund utan att ställa ut? Och vad brukar det kosta?

Jetaime
8/13/14, 10:16 PM
#8

#7 Oftast så får hundar komma med in även om dom inte ska ställas, med uppvisande av vaccinationsintyg. Pris och sånt har jag ingen koll på :)

MelliPirelli
8/14/14, 4:17 PM
#9

#7 Hunden behöver vara minst 9 månader för att få komma in och ska den inte ställas måste man förboka en hundbiljett :) pris står på SKKs hemsida om jag inte minns fel.

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

MikkansBuse
8/14/14, 4:54 PM
#10

Kanske. Beror på om jag får sällskap med. Vore kul!

AussieLeija
8/15/14, 10:19 AM
#11

Det där med att hunden måste vara 9 månader stämmer inte. Läser regler för utställning nu och det är så att en valp som är under 4 månader får inte vistas på provområdet, inte heller delta. :)

AussieLeija
8/15/14, 10:34 AM
#12

Det där med att hunden måste vara 9 månader stämmer inte. Läser regler för utställning nu och det är så att en valp som är under 4 månader får inte vistas på provområdet, inte heller delta. :)

neapeaw
8/15/14, 11:39 AM
#13

Är det inte hundar under 6månader som inte får komma in? Så var de iaf på My dog :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Annons:
MelliPirelli
8/15/14, 12:09 PM
#14

Stora Stockholm har inte haft valputställning (inoff) tidigare iaf, så därför har bara hundar som fått ställas off (minst 9 månader) komma in.

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

neapeaw
8/15/14, 12:21 PM
#15

Aha okej då är jag med :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
MelliPirelli
8/15/14, 12:22 PM
#16

Kikar på SKKs hemsida, de kommer inte ha valputställning iår heller. Sidan om att ta med hundar som inte ska tävla fungerar inte just nu.

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

AussieLeija
8/15/14, 2:56 PM
#17

Då har dem alltså olika regler beroende på utställning? För på hemsidan står det från 4 månader. Synd iaf, hade varit roligt att få titta på :)

neapeaw
8/15/14, 3:02 PM
#18

Ja de är olika :) ja synd hade vela träffat den lilla! Texa är ju kusin till din lilla om jag förstått de rätt ;)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
AussieLeija
8/15/14, 7:34 PM
#19

Det planeras ju kennelträff så då kan vi hoppas att vi ses :)

Upp till toppen
Annons: