Annons:
Etikettsajtens-tävlingar-utmaningar
Läst 1654 ggr
Fialialej
11/11/14, 5:20 PM

Månadens trick #6

Månadens trick #6 är: SLALOM!

Hunden ska gå slalom mellan benen framåt

Ni som redan kan slalom framåt gör slalom baklänges (ni tar ett steg bakåt, hunden backar mellan benen, osv).

Hur gör man?

  • Lägg in en video i tråden när din aussie utför tricket (gärna med ljud).

  • Skriv en kort (eller lång) beskrivning om hur du lärde in tricket.

  • Kan din hund tricket sedan innan så gör det inget, de som inte redan kan det får ca en månad på sig att lära in det.

  • TS utser en vinnare och vinnaren får starta en ny tråd och utse en ny vinnare!

  • Sista dagen att lämna in bidrag är den  10 december

LYCKA TILL! :)

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
Jetaime
11/11/14, 5:22 PM
#1

Bra val av trick, detta är ändå ett trick som dom flesta kan vara med på! :)

Fialialej
11/11/14, 5:24 PM
#2

Tänkte det. Och de som redan kan det får det lite trixigt med att lära sig baklängesvarianten. ;)

"På natten är alla katter svarta"

emeliagranstrom
11/11/14, 5:32 PM
#3

Åh va kul, nu ska nog ja å Lukas få till en videosnutt:)

Stormvindh
11/11/14, 7:23 PM
#4

Vad kul! Började öva på det här för någon vecka sedan med lillan så nog ska vi allt försöka oss på att vara med den här månaden! 😃

Medarbetare på Vallhundar

emeliagranstrom
11/15/14, 11:30 PM
#5

Här är mitt å Lukas bidrag:)

AussieLeija
11/16/14, 9:42 AM
#6

Snyggt Emilia! Men man vill ju inte vara med och tävla nu haha 😜

Annons:
emeliagranstrom
11/16/14, 9:43 AM
#7

Joo, klart du vill:)

Jetaime
11/16/14, 6:50 PM
#8

Här kommer vårt bidrag! Vi har inte tränat på baklänges än, det får vi ta vid ett annat tillfälle :)

Fialialej
11/17/14, 12:24 PM
#9

Vad duktiga ni är! #5 och #8! Har mi tränat in detta sen utmaningen kom ut eller har ni lärt in det tidigare? :) #6 jag kommer själv lägga in en video (utom tävlan naturligtvis haha) på hur det har gått för mig och alva. Vi har precis börjat med slalom baklänges så det kommer troligen inte vara nåt att skryta med. :) Lägg upp oavsett kvalité- det är bara kul att se hur det går för folk, oavsett hur långt man kommit. :)

"På natten är alla katter svarta"

Jetaime
11/17/14, 4:43 PM
#10

#9 Jag hade börjat med det lite smått innan (ganska längesen) men inte riktigt slutfört det, nu är jag liksom "klar" med tricket och det ser ut så som jag önskade från början! Så nu får vi väl satsa på baklänges också! :) Hinner vi med så lägger jag upp, men tror inte vi kommer gör det.

Jag har filmat mitt med mobilen, ställde den mot en mur och satte igång och klippte sen bort det onödiga :)

emeliagranstrom
11/18/14, 5:46 PM
#11

#9 vi kunde det sedan tidigare, detta var ett av de första svåra trixen som jag lärde Lukas då han va valp, mest för att det är så bra bakdelskontroll-träning och det hjälpte oss i lydnaden:)

Stormvindh
11/22/14, 10:16 PM
#12

Ni som redan har lärt in det här tricket, har ni något tips för att snabba upp dem lite eller kommer det med tiden? :) Storm kan gå slalom typ hur länge som helst, men går verkligen så det går inte så jättesnabbt, haha.

Medarbetare på Vallhundar

Jetaime
11/22/14, 10:19 PM
#13

#12 För vår del kom det med tiden :) Fast kan ibland säga typ "jajajajajaa!" eller "genom,genom,genom!"

Annons:
emeliagranstrom
11/23/14, 8:54 AM
#14

Jag hade en boll och när han hade gått en passage, alltså mellan en gång så kasta jag bollen i den riktningen som han var på väg åt, sen gjorde jag samma sak flera ggr men ökade antalet passager:)

Fialialej
11/29/14, 3:46 PM
#15

Hur går det för er? :)

"På natten är alla katter svarta"

Jetaime
12/9/14, 8:33 PM
#16

Putt, sista dagen imorgon!

Fialialej
12/9/14, 8:36 PM
#17

Kom igen nu! Tänk på att det viktiga är att ni visar hur långt ni har kommit, inte att ni kommit långt. ;)

"På natten är alla katter svarta"

Stormvindh
12/9/14, 9:22 PM
#18

Åh! Måste komma ihåg att fixa det här imorgon innan jag börjar jobba! Tack för påminnelsen :)

Medarbetare på Vallhundar

Stormvindh
12/10/14, 12:20 PM
#19

Här kommer vårt bidrag, som dock går lite slöare än alla andras ;)

Medarbetare på Vallhundar

Fialialej
12/11/14, 12:31 AM
#20

#19 Bra början! :)

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
Upp till toppen
Annons: