Annons:
Etikettmh-mt-bph-och-problem-beteenden
Läst 1277 ggr
Jetaime
2015-05-07 12:22

Har ni gjort MT med era hundar?

Har ni gjort MT med era hundar?

Anser ni att det är oviktigt/viktigt?
Om ni inte gjort det, varför?

Annons:
Jetaime
2015-05-07 12:48
#1

Jag valde att genom för MT med Zuki. Det var något som jag redan från början hade planerat, och att få titeln "KORAD" var lite av ett delmål (nu har vi ju exteriören kvar så vi är inte riiiiktigt där än..).

Sen tycker jag att det är hemskt roligt och intressant att se hur ens hund hanterar dessa "lustiga" situationer dom utsätts för under ett MT. Jag kände mig väldigt stolt över hur otroligt fin och underbar min hund är och ganska kul att få motbevisa domarna lite som "bytte lite blickar" när jag kom in med min söta, lilla, nätta, gulliga dam 😃

LinDajSon
2015-05-07 12:48
#2

Jag har gått med båda mina äldsta, jag tycker att det är intressant!

[Neoverona]
2015-05-07 13:20
#3

Inte än, men tanken är att Nox ska få göra det. Känns dock som att det kan förstöra honom då han är så osäker, plus vet jag inte om det blir godkänt ;) Han är dock väldigt stabil utöver det och avreagerar direkt.

mingman
2015-05-07 21:54
#4

Jag vill absolut gå med Fidd. Dock har han reagerat mycket på skott på sistone, så om vi inte kommer till rätta med det blir han väl ej gk (måste de inte ha gk skott föra att få gk MT?)

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

LinDajSon
2015-05-08 00:28
#5

#4 Ja, de måste ha siffervärde 3-5 på skottet (MT).

mingman
2015-05-09 10:16
#6

Precis. Och som läget känns nu är det omöjligt (men jag hoppas kunna jobba på't), Han kommer ju garanterat ej gå i avel (ep i linjerna) men jag vill gärna göra't för min egen skull. Det är kul att se hundens reaktioner. Jag lärde mig mycket om Fidd på hans MH.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Annons:
Salsbring
2015-05-16 20:29
#7

Jag ska definitivt gå med Trassel, men jag tror att jag väntar till nästa år, då han blir 3-3,5 år. Vi har inte bråttom med MT, men det kommer absolut att genomföras. Även exteriörsbeskrivningen blir nog under nästa år :)

Upp till toppen
Annons: