Annons:
Etikettutställning-och-övriga-sporter
Läst 2972 ggr
emilialinnea
6/18/15, 1:01 AM

Stålbur vilken storlek?

Hej har min lilla aussivalp på 4månader och skall beställa en stålbur åt henne som vi kan ha med på utställningar och tävlingar. Men frågan är hur stor bur måste jag ha? Hur stora burar har ni? Har googlat som en idiot men inte hittat något. Tacksam för hjälp :)

/Emilia

Annons:
Jetaime
6/18/15, 8:22 AM
#1

Det beror på hur stor hon kommer bli :) svårt att säga nu såklart. (men dom ska kunna stå upp utan att huka sig, liggs någorlunda utsträckt och kunna vända sig) Jag har ingen stålbur, utan tygbur till zuki. Har inte mått i huvudet…den är inte jättestor men vi har ändå ibland haft två hundar den (två små aussie på 15kg).

emilialinnea
6/18/15, 8:31 PM
#2

Ja jag vet därför jag ville ha en länk på en eller mått på en så man kan se hur stor dem är så jag inte köper en jätte stor eller jätte liten men om hon växer ur den så ja då får jag ju köpa en ny i alla fall. Vill köpa en som hon förhoppningsvis kan ha när hon är vuxen oxå :)

/Emilia

[Neoverona]
6/18/15, 8:34 PM
#3

Jag har en sådan här i 91cm till min hane på 56cm. http://www.4dogs.se/hundbur/canvasbur-lilasvart-s-50cm

[Neoverona]
6/18/15, 8:35 PM
#4

Rekommenderar canvas bur till tävlingar, om man inte vill ha skynke till stålburen. Måste kunna täckas på minst tre sidor.

emilialinnea
6/25/15, 1:08 PM
#5

vill inte att dregkedjan skall gå sönder och känner att de blir bättre ventilation i en stålbur :) tack i alla fall!!!

/Emilia

Upp till toppen
Annons: