Annons:
Etikettfoder-hälsa-sjukdomar-skador
Läst 1395 ggr
klarakarolina
2016-05-10 16:33

Röd i ljumsken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er, min valp fick idag träffa mina föräldrars dvärgschnauzer-valp som är 5 månader och de lekte en massa på mina föräldrars gräsmatta och lekte även med en balja vatten. Nu efteråt är min kille röd i ljumsken och jag funderar på vad det skulle kunna vara och om någon av er har någon koll. Tänkte att det kanske går ner tills imorgon annars åker jag till veterinären.

Det jag kan tänka mig är fukteksem, dock var han inte blöt under en speciellt lång period och han kliar sig inte. Allergi mot något på gräsmattan vilket känns rätt otippat eller att han är solbränd. Var ju solsken och varmt idag och med tanke på att han är så liten landade han mycket på rygg. Bilden är inte fantastisk men skulle verkligen uppskatta er hjälp :)

Annons:
Jetaime
2016-05-10 22:07
#1

Jag tycker inte det ser så farligt ut, hade nog inte oroat mig så länge det inte blir värre.

Naviifax
2016-05-11 14:17
#2

När jag fick hem Navi förra året så blev hon väldigt röd i ljumsken och fick små "finnar". Vi gick till veterinär och fick bomullspads med något som luktade väldigt gott! Strök på det varje morgon och kväll i en vecka typ. Vet faktiskt inte riktigt vad det var, men det hade med värmen att göra. Fick hem Navi i maj förra året och hon var nog en vecka äldre än Cash är nu :)

@adventuresofnavi | instagram

klarakarolina
2016-05-11 15:52
#3

#1 och #2, pratade med uppfödaren och hon sa att det säkert inte var någon fara. Har ju längtat hela livet efter en egen hund så jag blir bara nojig över allt nu. Tänker att om det kommer tillbaka eller inte försvinner så ska jag snacka med veterinär :)

Upp till toppen
Annons: