Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 2850 ggr
Jetaime
2016-09-06 20:25

Bil/hundbil.

Ni som har bil, vad har ni för bil och hur åker hundarna? Visa gärna bilder! :) Framförallt kul att se hur ni som har många hundar har löst det!

Annons:
Fisherling
2016-09-06 20:36
#1

Vi i familjen har två Honda CRV, en vanlig modell och en 'fancy' modell. Gillar de bilarna skarpt. Fyrhjulsdrivna, går högt över marken, stora utrymmen, trevliga att köra. Försöker just nu tjata mig till att vi måste köpa låsbart grind-galler till årminstonde den blå :P

Jetaime
2016-09-06 20:46
#2

Jag uppgraderade ganska nyligen från en golf 3 (-99) till en golf 4 (-01), inte så stor skillnad i årtal, men STOR skillnad, dels karossbyte och mycket modernare inuti (och en fungerande AC, vilket jag saknade i min gamla bil gör så enormt mycket). 

Fixade även i somras tonade rutor och är supernöjd!

Zuki åker i bagaget i en mim DL (gamla varianten). Är jättenöjd med buren också, kom dessutom över den väldigt billigt, flyttade bara över den från gamla bilen. :) Finns möjlighet att sätta in mellanvägg om man vill, men har ju bara Zuki än så länge och samkör vi med någon så är det oftast hundar som går bra tillsammans med Zuki. Har ingen bild för tillfället.

Turast
2016-09-06 22:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Peugot partner

hundarna åker i en dubbelbur (Y)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

LinDajSon
2016-09-07 08:10
#4

En Honda CRV och en Volvo, dubbelbur i båda och baksäten fulla av hundprylar.

Tina
2016-09-07 09:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Har en Audi RS6, inte direkt praktiskt då den drar sjukt mycket bränsle och jag knappt vågar köra med den i skogen. 🤪 Men sambon ska prompt ha en såndär galenskaps-bil. Jag har en liten Polo som jag har som jobbbil, min tygbur går in i den om jag fäller ner ena baksätet så oftast tar jag den om jag bara ska ha med en hund.  Sätter man in en grind för bagageluckan blir det bra plats för en hund i bagaget, sambon har lovat att bygga en grind någon gång i framtiden… 😎

I framtiden har jag funderat på hur jag ska kombinera hundintresset med eventuella barn och plats för barnvagn i bilen, speciellt då det lutar mot att det kommer att finnas fler än 2 hundar i familjen i framtiden. 🤪 Funderar på typ en Caddy Life/Caddy maxi life som är 5-sitsig där man kan bygga hundburar på höjden i bagaget.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

LinDajSon
2016-09-08 23:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hondan. Specialbyggd dubbelbur bak, går att ta bort mellanväggen men tycker det är rätt praktiskt att ha det såhär. Kan lassa in andras hundar eller mina egna prylar i den tomma burdelen om jag bara har en av mina med mig. Filt + fårskinn i båda burdelarna. Har vattenskål med nonspill till båda i normala fall. Enda anledningen att jag tordes ta en bild av baksätet är för att jag städade bilstackaren i dag… ;d Nu har jag alla leksaker i en plastback, alla uppletandeföremål i en hink med lock, bruksväskan med innehåll ordentligt fastspänd. Blev rätt bra. Ger det en vecka innan det ser ut som ett slagfält där inne… igen. :P

Annons:
OurOzzy
2016-09-15 14:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

Volvo V70 och en artfex dubbelbur. Väldigt nöjd 😊 Fungerar toppen så länge vi bara har två hundar men blir det någon mer i framtiden så får det bli grindar istället.

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Upp till toppen
Annons: