Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1039 ggr
Jetaime
2016-09-07 21:45

Negativa Tråden September 2016.

Och här går det bra att dela med sig av allt negativt som händer!

Annons:
Jetaime
2016-09-07 21:54
#1

Bajskänsla på dagens agilityträningn.. Egentligen gick väl inte allt dåligt, men hon är så sjukt .. explosiv och ÖVERALLT och.. jag vet inte, tar liksom hinderna i sin egen ordning innan jag liksom kan få styr på henne.. Lyssnar inte riktigt och har glömt hur man gör vissa saker?! What is happening. Rivit en del också :( Tror hon behöver bli genomkänd igen, sist hade hon lite låsningar i ryggen… 

Jag vet ärligt talat inte riktigt vad det är med henne, hon beter sig jättekonstigt. KAN det KANSKE vara löp ändå?

Jetaime
2016-09-07 22:00
#2

För att tillägga, så kan det också idag ha lite med att göra att jag var så fruktansvärt arg, irriterad och inte alls motiverad över att åka och träna pga. tjaffs i klubben. Jag är så fruktansvärt trött på folk. (Det är lite komplicerat och inget jag kommer gå in på i ett öppet forum såklart.. ) Jag är fortfarande väldigt irriterad och blir så sjukt less..

Jetaime
2016-09-08 17:57
#3

Har en sån känsla av att något är fel. Jag vet inte riktigt vad, men fel.. nått som inte stämmer liksom. Kanske bara fjantigt eftersom det inte är något konkret.

LinDajSon
2016-09-13 23:19
#4

Ännu en kull där det finns alltför många kopplingar till epilepsi… Jag FÖRSTÅR inte. Hur svårt ska det vara!! Ugh!! Och vad har avelsdjuren i fråga åstadkommit som gör att man väljer att göra såhär?? Jag ser inga multichampionat (om nu ens det hade varit en rimlig… förklaring). Faktum är att jag ser inte ett förbannat skit som säger "det är värt risken".

Fisherling
2016-09-14 07:57
#5

#4 Nämen IGEN?? 😡 Kan du PM:a vilken kennel?

Turast
2016-09-14 13:04
#6

Marcie var rabiat på lydnadstränigen i måndags… eller ja, hon fick sitta i bilen när jag tränade Jamie för att hon var så bajsig 😂 Men men alla har väl dåliga dagar, till och med min stjärna

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Jetaime
2016-09-14 13:32
#7

#6 Zuki samlade inte heller precis pluspoäng på vår lydnadträning i måndags. Men hon var mest "seg och tråkig" 🤪😃

Turast
2016-09-14 19:55
#8

#7 haha awh! Marcie var verkligen ett monster… uhuhu ryser ;) Vi ska ta en comeback nästa måndag dock!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jetaime
2016-09-22 16:52
#9

Hon som jag planerat att åka med till Aussie-SM (agility) i helgen, hennes hund har varit halt/visat obehag på höger bak och gått orent, men varit okej i alla fall en vecka nu… Idag visar han obehag och går orent igen :( Dagen innan vi ska åka..

Jag har känt mig lite sådär halvtaggad på att åka eftersom Zuki gått jätteojämnt senaste tiden och gjort en massa konstiga saker både på tävling och träning, nu känns det sjukt tråkigt att dessutom behöva åka själv (och så himla tråkigt för Camilla att Leo är halt… Dessutom har jag det lite tajt ekonomiskt just nu, så det blir dubbelt så dyrt för boende och bensin eftersom vi skulle delat..). Jätteless just nu :(

Jetaime
2016-09-22 21:14
#10

Åh, det blev dessutom problem med incheckningen till stugan i Stockholm, senaste 21.00 var man tvungen att checka in.. Och tävlingen i Jönköping är beräknad att vara slut 19.30 (large är sist) så vi lär inte vara uppe i stockholm först 23-00 ungefär.. Lite sådär panik-och-i-sista-sekund mailade jag arrangörerna till SoSu-Bk och frågade om jag kunde få lov att tälta (som ett sista alternativ) på klubben trots att jag inte bokat.. inte fått svar än.

Fisherling
2016-09-22 21:17
#11

#10 Men hörru, om det verkligen krisar kan du få bo hos mig? Jag ska ändå åka och kolla på Aussie-SM 😃

Har dessutom storstädat så nu skäms jag inte för att få hem främmande 😉

Jetaime
2016-09-22 21:36
#12

#11 Jag kommer köra från Jönköping ganska sent, så lär ju vara i Stockholm ganska sent, men det låter definitivt som ett bättre alternativ än att tälta och inte kunna duscha  osv efter att ha tävlat och varit iväg en hel dag redan 🤐

Fisherling
2016-09-24 15:39
#13

Visste att jag skulle ångra att jag lade upp Tinjas MH i ett annat forum. Det var många som lade upp och jag tänkte att jag gärna bidrar..

Men det är klart att man då får höra hur feg, osocial och osäker min hund är. Jag vet att hon inte är perfekt, hon är definitivt osäker mot barn ect, men att döma ut henne som en osäker hund på grund av hennes reaktioner på dumpen och spökena, två moment gjorda under en dag i hennes liv, det gör mig fan ledsen. 

Ingen som kommenterar hennes fina reaktion på skramlet, glada lek, finfina passivitet eller hennes härliga nyfikenhet på avståndsleken, utan nej, bara att hon var rädd för dumpen och spökena och döma att det är hela hennes personlighet.

Annons:
tiger tok
2016-09-24 17:01
#14

Usch vad tråkigt!! Men Tinja verkar vara en jättetrevlig hund i vilket fall ☺ 👍

Fisherling
2016-09-24 17:17
#15

#14 Hon är jättetrevlig och definitivt mycket modigare och mer nyfiken än hennes MH visar. Sen skrev jag att hon kan gruffa på skumma figurer/saker, och det tolkade dem direkt som att hon är en osäker individ 😡

Att hon säger "boff boff" när hon ser skumma figurer/saker i skymning/mörker och gör detta med öronen framåt och huvudet högt för att sedan avslappnat gå vidare, det tolkar inte jag som osäkerhet.

tiger tok
2016-09-24 17:59
#16

Vi ses nog på aussie SM imorgon, så kan jag träffa henne (och dig), för ni verkar vara trevliga båda två!!

Fisherling
2016-09-24 18:03
#17

#16 Roligt, då ses vi nog där! Tinja kommer ha på sig en rosa scarf så att du lätt kan känna igen henne ;)

Tina
2016-09-27 14:42
#18

Ellie luktar äckel i munnen, vilket bör bero på tandsten på de bakersta tänderna. Ringde veterinären idag för att beställa tid för borttagning och fick som svar att det brukar kosta runt 3000 kr.  Aj, vad det kommer svida i plånboken. 😭

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

LinDajSon
2016-09-27 21:49
#19

Öh… ring en mindre veterinär. Det där lät orimligt dyrt. Har för mig att jag fick prisuppgift på mellan 800-1200 när jag kollade runt för något år sedan (men behövde aldrig genomföra det, de äldre hundarnas tänder var fina… räckte med lite tandborstning på den ena).

LinDajSon
2016-09-27 21:53
#20

Är inte Ellie för ung för att ha såpass med tandsten? Dålig lukt ur munnen kan bero på annat än tandsten när det gäller såpass unga hundar. Stress, magproblem, foderrelaterat, med mera.

Annons:
Tina
2016-09-29 09:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

#20 Hon har inte så mycket tandsten, bara på de bakre tänderna. Har antagit att andedräkten beror på tandstenen då hon luktar lika illa vad hon än ätit för foder (Nordic, VoH & Orijen) och jag kan inte se någon annan rimlig orsak heller om det inte är exempelvis ett magproblem som inte yttrar sig på annat vis.

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

LinDajSon
2016-09-29 10:46
#22

Det där är nog inte tillräckligt för att de ska vilja söva och rensa, och jag tror definitivt inte det orsakar andedräkten.

Tina
2016-09-29 15:29
#23

Ska prova att ge mer råa ben under en period och se om det hjälper.  Jobbigt ändå att inte ha hittat källan till problemet, lukten stör mig ganska ofta. 🤔

Livet med två australian shepherds
https://brukshundarnas.wordpress.com

LinDajSon
2016-09-29 20:48
#24

Testa borsta dem! :) Min sambo har borstat tänderna på vår äldsta hund som snart är nio, och det var otroligt vad mycket som försvann. Han hade inte massor innan, men mer än på dina bilder. Nu har han fina, rena tänder och bättre andedräkt - men vill trycka lite igen på att de hundar jag träffat som luktat d ö d ur munnen (vilket han aldrig gjorde) inte har luktat så pga tandsten utan något annat. Mage, stress, stressmage. :) Men som sagt, tandborstning var förvånandsvärt effektivt… och ber ju aldrig fy skam för tänderna, som du säger. :)

Upp till toppen
Annons: