Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 518 ggr
Jetaime
9/23/16, 12:02 PM

Helgen 23-25/9.

Vad ska ni hitta på i helgen?

Annons:
Fisherling
9/23/16, 12:50 PM
#1

Jo jag får ju kanske hem finbesök i form av en viss skåning med hennes Aussie 😉

Annars ingenting, jag fick tydligen inte komma på varken fredagens eller lördagens hundinstruktörsutbildning, eftersom jag missar söndagen.. Så helt plötsligt har jag inga planer utom Aussie-SM.

Hade ju kunnat skippa att gå på Aussie-SM, men det tänker jag inte göra. Vi fick alla kurstillfällenas datum i början, jag skrev ner dem och planerade resten av livet runt dem. Att de sen ändrar på datumen får de skylla sig själva för 🤓

Jetaime
9/23/16, 12:55 PM
#2

#1 Jag har skickat PM till dig! :)

Jetaime
9/23/16, 12:59 PM
#3

För oss blev det mesta kaos inför denna helgen och en massa onödig ångest, men det verkar som att det mesta löser sig tillslut ändå. Så om nån timme åker vi till Huskvarna för att sova där över natten och på lördag kör vi agilitytävling i Jönköping Ho3 x 2. På söndag kommer vi starta i Aussie-SM i agility. 

Jag är väl inte jättetaggad med tanke på att vi förlorat vårt resesällskap som får stanna hemma pga hälta (och vår troligtvis största konkurrent 🤪) och Zuki är i en liten form- och agility-svacka för tillfället och jag har inte haft någon möjlighet att låta någon gå genom henne eftersom han vi brukar gå hos är i Spanien på Agility-VM för tillfället. Så, vi får göra vårt bästa, satsa allt, sen får det bära eller brista!

[Ellenw90]
9/23/16, 7:57 PM
#4

#3 Välkommen till Huskvarna :) ska åka till JBHK och kolla! Ett måste.. :) lycka till!

Jetaime
9/23/16, 8:55 PM
#5

#4 Tack så mycket! Segt att hopp large ligger sist på dagen bara ;) måste checka ut innan kl 10 här.. Men får väl fördriva tiden med att kolla på agilityn iallafall ;)

[Ellenw90]
9/23/16, 9:42 PM
#6

#5 Bor du på stadshotellet? :) jag försöker hitta något program på hemsidan men finns inget :/ Skulle tagit med mig min och tränat på att man kan slappna av i sådana miljöer också minsann, men hon är inne i första löpet nu så skippar det…. Haha!

Annons:
Jetaime
9/23/16, 10:29 PM
#7

Huskvarna hotell och vandrarhem.. Är kanske samma, ingen aning? Inte ens jag som bokat :p Hon jag skulle åkt med fick halt hund igår och fick tyvärr stanna hemma :( Hoppas på fint väder, men inte för varmt imorgon. Känner i princip ingen som ska dit imorgon, utom någon.. men vi blev förvisade från deras tält eftersom Zuki också löper (är på slutet nu, några dagar kvar bara)…

Jetaime
9/23/16, 10:35 PM
#8

Gå in på SAgiK-tävling, finns pm där :) vet inte om man behöver vara inloggad dock.

tiger tok
9/24/16, 4:59 PM
#9

Får man komma till Aussie sm med en engelsk bulldog hane och en labbe, bara för att kolla? Utan att ha anmält sig!?

tiger tok
9/24/16, 5:16 PM
#10

Kostar typ inträde eller något annat??

[Ellenw90]
9/24/16, 7:44 PM
#11

#8 Hur gick det? Det var en del Aussies så osäker på om jag såg er :)

Jetaime
9/25/16, 1:10 AM
#12

#9 Ja du får komma ändå :) det är ju officiell tävling samtidigt! Kan vara bra att ha vaccinationsintyg med bara, ibland kollar dom (inte ofta). #11 Min är ganska lätt att kanna igen :p men hon var inte 'ute' så mycket eftersom vi bara körde hoppklasserna (låg sist, så körde nog försts loppet vid 16-16.30?) Det gick bra. Två icke-diskade lopp idag! Dessutom nollade vi ett av dom, vilket räckte till SM-pinne!

tiger tok
9/25/16, 8:22 AM
#13

Ojdå, inte mina hundar så har inte Vaccinations intyg på dem, ska man chansa ändå??

Annons:
Jetaime
9/27/16, 12:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Sammanfattning av helgen… 

I Jönköping gick vi genom båda våra hopplopp (ett på 10 fel, slutade på en 66:e placering 😂) och ett med noll fel som räckte till en 11:e placering (av 120 startande, så trots att jag höll på att skicka henne i fel tunnelingång på slutet, var vi såklart förlorade en del tid så är jag sjukt nöjd!) och vår första SM-pinne i hopp!

På Aussie-SM gick det sämre. Hela jag gav upp efter rivningen i första loppet (agilityklass såklart, vi deltog i den officiella klassen där eftersom vi fortfarande är i 2an. Trots fem fel kom vi ändå 2:a). I hopp blev det disk… Jag gick ungefär in med samma känsla som jag gick ut från agilityloppet med.. Fy på mig. Skärpning. Men trots ett diskat lopp och ett lopp med fem fel så slutade vi på en 7:e placering i årets Aussie-SM i agility. Hon är trots allt snabb, min lilla råtta.

Upp till toppen
Annons: