Annons:
Etikettagility-klicker-freestyle-rallylydnad
Läst 1119 ggr
tiger tok
9/25/16, 3:27 PM

Aussie sm

Vilka var där? Vet att Fisherling och Jetaime var där, vad tyckde ni? Själv var jag där, men utan Aussie, hade med mig en engelsk bulldog hane och en labbe tik! Tyckte det var trevligt, men hade önskat lite mer information om det!

Annons:
Turast
9/25/16, 3:52 PM
#1

Ville vara där men kunde inte :(

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

tiger tok
9/25/16, 4:24 PM
#2

#1 kanske nästa år då??

Turast
9/25/16, 4:34 PM
#3

Ja förmodligen :) Om jag har tid då! Flyttar nog tillbaka till Gotland så blir lite långt haha

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Fisherling
9/25/16, 6:02 PM
#4

Jag var där och det var roligt att få snacka öronen av en massa trevligt Aussie-folk 😃

tiger tok
9/25/16, 6:54 PM
#5

Och jag fick träffa fina Tinja ❤❤ Väldigt trevlig hund måste jag säga! Ville hälsa på Zuki, men ville inte vara för på med att fråga vart hon var och om jag fick hälsa! Men hon var fin i vilket fall ☺ 👍

Fisherling
9/25/16, 7:12 PM
#6

Åh tack så mycket! 😊

Annons:
tiger tok
9/25/16, 7:20 PM
#7

Varsågod 😊 💖

Jetaime
9/26/16, 12:55 AM
#8

#5 Det var ju synd, du kunde bara kommit fram eller hojtat till ju :)

Jetaime
9/26/16, 4:44 PM
#9

#3 Jag körde från Trelleborg, så då får du hitta på en annan ursäkt 😆

Turast
9/26/16, 4:47 PM
#10

Jo hade det bara varit att köra så, men nu är det båt och allt ;) Dessutom vet jag ju inte vad jag har för jobb nästa år haha :P

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jetaime
9/26/16, 5:30 PM
#11

#10 haha Jag hoppas på att det anordnas lite närmre nästa år och att det är lite fler deltagare och blir lite större. Detta var nog den minsta tävlingen jag varit på (med officiella klasser, 14 stycken i large?! Och bara en bana.. Whaat? :p Men ja det är klart annorlunda norröver…)

Stormvindh
9/26/16, 11:03 PM
#12

#11 Jag hoppas också att det anordnas fler gånger och definitivt mer söderut! Hade gärna varit med men kan väl vara bra att vara i klass 2 först haha.. vet dock inte om vi tagit oss dit redan nästa höst men hade väl hoppats på det ;)

Medarbetare på Vallhundar

Jetaime
9/26/16, 11:27 PM
#13

#12 Man behöver absolut inte vara i klass två bara för att starta, men kanske ha lite vana iallafall :) ibland är det inte jättemycket svårare än en 'svår klass1'. Och lite kul utmaning kan jag tycka :)

Annons:
tiger tok
9/27/16, 7:16 AM
#14

#8 ni såg så upptagna ut, så tänkte att jag kanske blev ivägen då ;) Men då vet jag till nästa aussie sm, och vem vet, då kanske jag kommer dit med en egen aussie?

Stormvindh
9/27/16, 10:44 AM
#15

#13 Nä precis! Nästa år är vi kanske med som sagt om det blir närmare, i år kändes lite tidigt efter att bara ha tävlat fyra tävlingar ;) Hade dessutom redan anmält till Hässleholm innan jag visste att Aussie-SM låg på samma dag, annars hade jag kanske försökt åka och kolla iallafall :)

Medarbetare på Vallhundar

Jetaime
9/27/16, 12:41 PM
#16

#15 Sålänge jag kan, så kommer jag nog åka oavsett var det är, men hoppas som sagt på att det blir ett större arrangemang :) (lite därför jag hoppas på skåne också, tävlingarna verkar vara större här nere! 😃)

Hur gick det för er i Hässleholm?

Stormvindh
9/27/16, 7:47 PM
#17

#16 Jo precis och är det närmare är det ju lätt att åka och titta iallafall :) Hörde att VM i agility är i Kristianstad nästa år så dit ska vi iallafall försöka åka ;) Mitt mål var att inte diska oss, helst inte i någon klass och det lyckades vi ju med ;) 10 fel i de tre första klasserna och 15 i den sista agilityklassen då hon inte ville ta slalom av nån anledning, haha. Hon rev ett hinder i varje klass så det var ju inte så mycket att göra åt kanske, och sen i två klasser var det jag som klantade mig så det blev vägran. Mest mitt fel helt enkelt, Storm skötte sig super annars så jag är nöjd ändå :)

Medarbetare på Vallhundar

Jetaime
9/27/16, 8:04 PM
#18

#17 Ja, jag såg det! Ska också definitivt försöka åka och kolla!!! Häftigt att det ska gå i sverige först och främst, och ännu bättre att det är i Skåne också ju!

Viktigaste är ju nästan att det känns bra :) Dumt att lägga för mycket press på sig själv (lättare sagt än gjort och jag är verkligen helt värdelös på det.) Bara att ta sig genom utan att diska sig är inte så jäkla lätt heller, haha! :p

Ska du tävla nått mer i agility i år? :)

Stormvindh
9/27/16, 8:55 PM
#19

#18 Ja eller hur!! Tycker med det är hur kul som helst att det är så nära! Får se till att hålla den helgen fri från tävlingar, haha. Nä precis, jag är glad att vi inte diskade oss först och främst! Och även om vi inte nollade så kändes det bra annars och hon gick jättefint när matte klarar att sköta sig också haha. Är ju bara det där med rivningar, men ska försöka köra lite mer banor nu inför nästa tävling för ibland slarvar hon verkligen! Ja vi har en tävling till i Halmstad nu den 22 oktober med dubbla klasser, men mer än det blir det nog inte tror jag.. om vi inte hittar nån bra inomhus sen :) Har rally nu två helger framåt så det är lite därför. Försöker köra både och :)

Medarbetare på Vallhundar

Jetaime
9/27/16, 9:43 PM
#20

#19 Jag tror inte direkt dom kommer ha så mycket tävlingar i närheten iallafall ;)

Jag hade den inställningen när jag åkte till Jönköping också. Att ta mig igenom utan att diska oss. Och det gick ju bra :p Ett lopp med 10 fel (vägran och rivning, blev typ en 66:e placering, hahah..) och ett nollat lopp (11:e placering av 120 startande, och då förlorade vi ändå en massa tid på slutet där jag höll på att skicka henne på fel tunnelingång ;)) och SM-pinne. Men det är bara för att det är hoppklass och för att jag inte "bryr" mig på samma vis som i agilityklassen när vi liksom inte kan få ta den där jäkla sista pinnen :(.

Ah okej, jag har ett par till iallafall.. Kan inte avsluta året utan att flytta upp i klass 3 i agility också. (Och i klass 3 är det fler tävlingar i vinter också…)

Annons:
Stormvindh
9/27/16, 9:50 PM
#21

#20 Nä det är klart, det lönar sig nog inte haha ;) Jaa jag har sett det, både här och på instagram! Att du jagar sista agilitypinnen menar jag ;) Agilityklass är jobbigt asså, fasar för kontaktfälten varje gång… Men det ska ni nog klara innan året är slut! Jag hade gärna kört fler tävlingar men har inte sett så många efter Halmstad, och pengarna räckte inte riktigt för att jag skulle kunna klämma in fler denna månaden när det fanns hur mycket som helst.. Men vi har ju inte tävlat så mycket än så det gör inte så mycket. Får hårdträna tills nästa säsong istället ;) (hur lätt nu det blir med en valp också, haha!) Lyckas vi ta RLD A titeln nu på dessa tävlingar i år så blir det nog inte lika mycket rally nästa år. Hon skulle ju aldrig klara bärande av föremål i mästarklassen så känns inte lönt att starta innan det sitter någorlunda.. och då blir det agility för hela slanten ;)

Medarbetare på Vallhundar

Jetaime
9/27/16, 10:12 PM
#22

#21 Senaste fem (tror jag nu) loppen har dock inte KF varit problemet (bara typ hela säsongen, men jag hoppas det betalas tillbaka nu, alla diskade lopp för att hon hoppat.. ), utan att hon börjat riva. (Dock endast ett hinder per lopp och nästan uteslutande agilityklasserna, har hänt nått hopplopp med) och det som är så frustrerande är att vi har oftast haft bäst tid av alla som gått genom eller åtminstone alla nollorna också och jag kan verkligen inte förstå eller se varför hon skulle riva, verkligen väldigt random hinder..  Suttit och kollat på filmerna och analyserat och funderat.. Håller på att bryta ihop varje gång hon gör världens finaste lopp, med fina kf, lyssnar fint, och bara går så sjukt bra.. Men så petar hon ner en bom.. 

Låter bra, agility är roligare än rally 🤐 vi startade sex gånger förra året och är uppflyttade i avancerad. Såg ganska lite utmaning i det.. till skillnad från agilityn som är så jäkla svårt, frustrerande och bara så sjukt jäkla roligt 😂

Stormvindh
9/27/16, 10:23 PM
#23

#22 Jaa jag har läst det, så retligt! Men det är ju kul att hon går så fint annars! Du får tänka att sen när ni väl sätter det kommer ni vara i toppen för ni har ju redan det andra ;) sen har man väl alltid svackor neråt emellanåt och glider tillbaka på vissa moment, men det kommer ju tillbaka så småningom :) Men just rivningar är så jobbigt, svårt att träna bort liksom.. Haha, ja när vi körde fortsättning och nybörjare gick ju Storm igenom lite olika trotsperioder så vår resa var ju inte på bara tre tävlingar per nivå haha.. Och sen körde vi några extra även när vi fått resultat ;) Men jag gillar rallyn som omväxling, fast håller med om att det inte är lika mycket som måste vara rätt som i agilityn, där måste ju typ ALLT klicka just i den klassen för att man ska nolla. Dock känns det som att det är lättare att "ge upp" i agilityn just därför, man kan ju tävla hur mycket som helst nästan..

Medarbetare på Vallhundar

Jetaime
9/27/16, 10:33 PM
#24

#23 Det har gått troll i agilityn hela säsongen bara. Och det är väl mest när man kämpar så sjukt mycket, vill så sjukt mycket och är sån enorm tävlingsmänniska som jag är, och det ändå verkligen inte går vägen. 

Vi kunde säkert fått bättre poäng i rallyn också om jag bara kunnat momenten ordentligt. Men kändes så himla tråkigt att kunna gå in och sätta gk resultat utan att ens träna något. Jag kan ju alltid ta upp rallyn igen senare och satsa på full pott tex. Ha den utmaningen istället. Men har valt att köra lydnad istället detta året. Men just nu går det inte heller så bra, så är väldigt omotiverad och less på det med. 

I agilityn hjälper det ju inte alltid att nolla heller bara, utan man måste vara snabbast med, och tappar man då hunden en sekund på banan så kan det vara helt kört 😃. Men agility är nog lite beroendeframkallande också.. Så ja.

Upp till toppen
Annons: