Annons:
Etikettaussieprat
Läst 627 ggr
Jetaime
2016-11-03 11:10

Vinteraktiviteter.

Vad gör ni med era hundar i vinter? Har ni vila för något nu brukar göra och tränar något annat istället? (kanske något som är väderbundet, som tex är beroende av väder/snö?) :)

Annons:
Turast
2016-11-03 11:32
#1

Draaaag <3 Kan man ju göra utan snö också men personligen tycker jag det är lite roligare med snö så man kan få lite draghundskänsla (hahaha jag vet inte)

Snöspår tycker jag är rätt kul, antingen att man själv lagt eller att man spårar något vilt i skogen (kanin, rådjur osv) :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Fisherling
2016-11-03 11:33
#2

Kommer nog testa på drag faktiskt! Får lägga undan lite pengar till en bra dragsele.

Turast
2016-11-03 11:38
#3

#2 jag ska köpa en måttbeställd senare till M om vi blir seriösa med draget (hon tycker det är väldigt kul) men tills vidare nu i inlärningsfasen och "testfasen" har vi en dragsele från Kennel, jag tycker den är super faktiskt! Och inte så hiskeligt dyr (innan man vet om man gillar drag tänker jag). Kan rekomendera den! 👍 Den har rätt stabil bröstplatta och väldigt mjuk och skön! 😃

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jetaime
2016-11-03 11:49
#4

Vi har aldrig tillräckligt med snö här nere för att man ska kunna hålla på med drag…det är om man lyckas pricka in enstaka dagar isåfall, haha. Annars hade jag gärna testat det med :) visst kan man ju åka iväg och så, men ja. Vi kommer ha agilityvila iallafall, men kommer mest troligt ändå träna om kf på balansbommen, vilket inte riktigt är samma sak.. Kommer börja inomhus här hemma bara och köra mest bara nerfarten. Har några tävlingar kvar och går just nu kurs för Jouni orenius och Isabelle som är slut i mitten på december, sen blir det vila. Har lite andra planer till våren också så vi får se om vi hinner komma igång med träningen eller inte där, antagligen kör vi väl nånting ändå ;) Sen är tanken att komma igång mer med spår (vilket ska vara på en mer 'lägre' nivå utan press… Är tanken…..)

Fisherling
2016-11-03 11:55
#5

#3 Kommer nog behöva en måttbeställd till Tinja också. Hon är ju lång och smal, och nästan inget passar henne. 

Har turen att just Hurttas saker passar henne bra i storlek 55. Köpte ett vintertäcke till henne idag 😃

Turast
2016-11-03 11:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5 Åh Marcie har hurttas regntäcke och det sitter sååååå bra på henne! Plus att det är snyggt 😉 Är i valet och kvalet om jag ska köpa vintertäcke till henne, eller köra på fleece + regntäcke om det blir riktigt kallt…. Hon hade vintertäcke förra vintern när hon var liten men det växte hon ur + att hon typ ändå inte frös 😂

Inte bästa bilden haha

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Annons:
Fisherling
2016-11-03 12:16
#7

#6 Har precis samma! Hurtta Torrent och nu Hurttas vintertäcke i typ samma design. 

Kommer mest ha det för när hon ska ligga i bilen och hållas varm när vi tränar sök, det blir ju en del väntetid och då vill jag inte att hon ligger och blir kall.

LinDajSon
2016-11-03 19:14
#8

Jag skulle vilja köra lite drag med Kaiju. Athos är en bra draghund men lite stel nu på äldre dar så någon behöver axla manteln. Kaiju är duktig på att dra mig framåt när jag går med sele och bälte i alla fall, vi har kört några pass. I övrigt kommer vi köra på med de vanliga sakerna, vallning - upplet - sök även i vinter, så länge vi inte får för mycket snö. Men fårhagen kan vi skotta och resten kan vara rätt kul i snö med… :)

Upp till toppen
Annons: