Annons:
Etikettaussieprat
Läst 626 ggr
Jojsan
11/16/16, 1:15 PM

Hur skälliga är era Aussies?

Ja, som rubriken lyder, hur skälliga är era Aussies? Hur skälliga var de när de var valp? Skillnad inomhus/utomhus?

Min 4 månaders valp är ganska skällig inomhus tycker jag, han skäller speciellt när han är exalterad och leker med sina leksaker men även på diskmaskinen/om ett köksskåp är öppet och för att få uppmärksamhet.. Jag ignorerar honom när han skäller för uppmärksamhet och tycker det har blivit lite bättre men inte mycket.. Osäker på om jag ska ignorera när han skäller på t.ex. diskmaskinen eller om det är bättre att distrahera och ge honom en uppgift.

Funderar även på om han skäller för att han är över- eller underaktiverad, hur mycket ska man egentligen aktivera en 4 månaders valp?

Annons:
Fisherling
11/16/16, 1:45 PM
#1

Tinja är idag 20 månader och har sen typ en månad hittat sin röst och blivit lite mer verbal. Annars har hon, förutom vakt-gruff, varit väldigt tyst av sig.

Nu kan hon skälla och morra när hon leker och gläfsa när vi tränar.

Jetaime
11/16/16, 1:53 PM
#2

Inte alls skällig, har aldrig varit heller. Skäller bara när hon vaktar eller är supertaggad på agilityplanen (aldrig utanför, utan endast när hon själv springer).

Upp till toppen
Annons: