Annons:
Etikettaussieprat
Läst 1516 ggr
Fisherling
11/24/16, 8:56 PM

Mål och planer 2017

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har alla för planer, ambitioner och förhoppningar inför 2017?
Spelar ingen roll hur stort eller litet, allt spelar roll och kan räknas med! 😃

Annons:
Fisherling
11/24/16, 9:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min och Tinjas plan/förhoppning(ar) för 2017 är att;

  • Få minst 1 kvalificerande resultat i Lydnad, klass 2 (som kommer bli klass 1)
  • Flytta upp till Fortsättningsklassen i Rallylydnad
  • Få minst 1 kvalificerande resultat i Fortsättningsklassen i Rally
  • Fortsätta träna sök
  • Fortsätta träna på lydnadsdelen inför brukslydnaden
  • Fortsätta träna uppletande -------||---------
  • Fortsätta träna budföring  ---------||----------
  • Börja valla (eller, iallafall se om hon har anlag så vi ens kan börja)
  • Röntga höfterna med bra resultat
  • Debutera officiellt i Agility
  • Tävla regelbundet i Agility
  • Få kvalificerande resultat i Agility klass 1
  • Eventuellt flytta upp till klass 2 i Agility
  • Leka, stoja och ha det riktigt kul tillsammans ❤️

Sen vore det så klart kul att göra lite annat också, typ fila på ett Freestyle-program och åka ut och vandra. Det finns så mycket roligt att hitta på!

Hon har blivit så mogen i kroppen nu också 😍

LinDajSon
11/24/16, 10:19 PM
#2

Jag har faktiskt tänkt tävla lite nästa år. Redan prickat in ett par tävlingar i kalendern så det är väl bara att tuta och köra. Kaiju RLD N, F, A Startklass lydnad Uppflytt lägre klass sök Eventuellt följa med och köra någon start i ASCA-vallning när/om jag startar Feng Feng Blir nog någon ASCA-tävling om det anordnas i Sverige nästa år Startklass lydnad och klass 1 Uppflytt lägre spår Köra några hoppklass 1:or agility Jin Klass 1 och 2 lydnad Athos Vara glad och go pensionär

Kazince
11/25/16, 8:01 AM
#3

Tossa RLD N, F Genomföra exteriörbeskrivning Få in mer vallning så vi blir mer samspelta, inget tävlande dock Hålla sig hel och frisk! (det som satt stopp hittills, små mål med henne)

Jetaime
11/26/16, 11:39 PM
#4

#1 Fullt upp! 😁 #2 Kul att du har lite tävlingsplaner, så spännande!

LinDajSon
11/26/16, 11:48 PM
#5

#4 Ja nu j*klar… haha. Finns inga garantier att det ska bli av eftersom jag är som jag är, men jag tänker att vi ska försöka sätta lite mer konkreta mål än vad vi gjort hittills och se vad som händer.

Jetaime
11/27/16, 5:28 PM
#6

Ordinarie planen är para Zuki nästa löp (alltså i vår), något jag planerat väldigt länge men som känts helt omöjligt att få ihop, mycket är redan fixat och planerat, men det verkar som att livet skiter sig ändå, lite sådär i sista sekund… Det är väl det jag vill absolut mest och då får alla andra planer vänta. Så beroende på vad som händer i vår så har vi lite olika mål.

Ska inte Zuki ha valpar nästa år vill jag gärna försöka kämpa med att kvala till SM i agility redan nästa år.. Vilket också känns ganska omöjligt eftersom det inte finns så mycket tävlingar innan kvaltiden går ut och allt bara strulade detta året.. Samt att vi gjort många nollor i 3:an redan utan att tiden räckt ens till SM-pinne. Så egentligen är agility-SM 2018 mer rimligt. Tanken är dessutom att kontaktfälten ska tränas om i vinter, och vi vet inte hur långt tid det kommer ta. Så Agility-SM 2017 får nog mer vara en bonus, om det nu skulle bli så, annars satsar vi definitivt på 2018 istället. 

- Jag måste bli bättre på att, först och främst komma ihåg banan, vilket blir en förutsättningen för hur jag ska handla och tajma och utnyttja Zukis fina kvalitér i agilityn (eftersom hon inte är tillräckligt snabb får jag istället satsa på att få henne tajtare så hon inte flyter ut, och tajma så hon inte behöver "vänta in mig"). Bli bättre helt enkelt.

Är väldigt sugen på att starta spår appell-klass nästa år också, men jag är inte så himla sugen på lydnaden just nu även om spåret går super.. Och har inte bestämt mig för något än. Ska man satsa på startklass, eller klass 1 i lydnad nästa år.. ? Eller kanske ta upp rallylydnaden igen?

Vallningen får vi nog lägga på hyllan också, för även om vi försöker så får vi inte till någon ordentlig kontinuerlig träning, och kommer aldrig, med dom förutsättningarna vi har nu, kunna komma någonstans eller komma ut och tävla. Så att acceptera att det inte funkar kanske vore bra och så får jag ta upp det i framtiden med framtida hund/ar istället. Även om det är något som vi båda verkligen tycker är roligt. 

Jag är ganska less för tillfället, så jag får nog återkomma med mer konkreta mål när jag känner mig lite mer motiverad och inspirerad.

Annons:
Fialialej
12/1/16, 9:51 PM
#7

Har ett väldigt högt mål, och det är att tävla upp vår nivå i mästarrally så att vi kvalar till SM 2018. Har också planer på att starta agility, men vi får se.. :)

"På natten är alla katter svarta"

Jetaime
12/1/16, 9:56 PM
#8

#7 Hejja! 😁

Stormvindh
12/1/16, 10:05 PM
#9

Oj, jag har nog en del mål/punkter att genomföra nästa år! Jag brukar alltid drömma alldeles för mycket och vara tidsoptimist när det kommer till såna här saker… Nästa år känner jag dock att det kanske blir lite nya grejer. Har varit mycket rally med Storm hittills, men nu är det ju bara mästarklassen så kan hända att vi lägger det lite på hyllan nästa år.

Storm:

  • Starta mästarklass i rallyn.

  • Lyckas ta lite fler pinnar i agility/hopp och flytta upp till klass 2 i nån av klasserna.

  • Starta freestyle klass 1.

  • Göra anlagsprov i viltspår och sedan öppen klass.

  • Ev starta lydnaden? Beror på hur långt vi kommer i träningen..

  • Göra MT och exteriörbeskrivning.

Lava:

  • Starta nybörjarklass i rallyn.

  • Starta i lydnaden (startklass då antar jag?).

  • Ställa ut med bra resultat.

  • Göra anlagsprov i viltspår (om hon gillar det).

  • Röntga och göra MH.

Sen hade jag gärna försökt gå någon rolig kurs nästa år, som Nosework, agility eller någon kurs i bruks. Får se lite vad det blir helt enkelt.

Medarbetare på Vallhundar

Turast
12/2/16, 9:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

kopierar mina mål från min hemsida för jag är lat och orkar inte skriva om 😎

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jetaime
12/2/16, 10:37 AM
#11

Jättekul att läsa om allas mål och planer! Ska bli spännande att följa också :)

Turast
12/2/16, 11:01 AM
#12

Glömt att skriva in att Marcie ska röntgas (ED&HD) och göra MH också!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jetaime
1/14/17, 1:22 PM
#13

Någon som vill fylla på kanske :))

Annons:
Jetaime
5/5/17, 10:30 AM
#14

Lite nya mål och planer för oss, kanske något orimliga, men va fasiken (har inte kommit längre än till agilityn).. 

Agility:
* Få rätt på kontaktfältet på balansen
* Agilitychampion (hopp)
* Minst ett Cert i agilityklassen
* SM- kval 2018 (så innan året är slut bör vi ha kommit åtminstone halvvägs dvs 2 SM-pinnar i hopp och 2 SM-pinnar i agility).

Kazince
5/10/17, 1:51 PM
#15

Få Tossa klådfri, kommer inte kunna tävla henne pga mediciner så de planerna är kastade med henne. Årets mål blir att köpa hus så hennes vardag kan bli lite mer dräglig. :)

Anibaz
5/12/17, 8:38 AM
#16

Vi ska faktiskt tävla rally i slutet på maj, visserligen inoff men ändå. Hon är ju pensionerad sen ett par år tillbaka men nu när jag inte har någon tränings/tävlingshund längre så får hon ställa upp när det kliar i fingrarna. I övrigt har vi inga planer alls annat än att hon ska hålla sig pigg, fräsch och frisk. Hon är ju 12 år nu och förhoppningsvis hänger hon med några år till.

Fisherling
5/12/17, 10:38 AM
#17

Lite grejor vi redan klarat av!

  • Börja valla - Vi har faktiskt varit iväg en gång nu, och ska fortsätta!
  • Debutera officiellt i Agility - Gjort!
  • Tävla regelbundet i Agility - Vi har så många tävlingar inbokade..
  • Få kvalificerande resultat i Agility klass 1 - 3 pinnar redan, 1 i agility och 2 i hopp!
  • Leka, stoja och ha det riktigt kul tillsammans Hjärta - Alltid 😃
Neoverona
5/24/17, 5:20 PM
#18

Efter över ett år borta från livet och även träning och tävling har jag tankar på att starta upp Nox igen. Bara han får dispens och blir friskförklarad hos fysio 🙂

Nox mål:  

  • Starta upp agilityn på tävlingsnivå, börja från grunden
  • Starta upp rallylydnaden 
  • Få dispens för tävling
  • Vänja sig vid tävlingsmiljön
  • Vid ev. dispens, starta i Agility och Hoppklass 1
  • Vid ev. dispens, starta i Rallylydnad Avancerad 

Nu har jag även en Cocker Spaniel valp, för en liten paus från Aussie (finns inga kullar utav intresse) och här är hans mål. 

Lumos mål:

  • Bli ett team 
  • Utställningsdebut inofficiellt
  • Utställningsdebut officiellt
  • Starta upp Viltspåret 
  • Gå valpkurs/läger
  • Bli en stabil och säker valp
Jetaime
6/15/17, 10:32 AM
#19

Lite update.

Agility:

* Få rätt på kontaktfältet på balansen - Är på godväg, vi kämpar på! Lägger till även A:et och vippen som vi också börjat träna om.
* Agilitychampion (hopp) - CHECK!
* Minst ett Cert i agilityklassen - Vi lägger till med Agilitychampion istället, så har vi något att kämpa med!
* SM- kval 2018 (så innan året är slut bör vi ha kommit åtminstone halvvägs dvs 2 SM-pinnar i hopp och 2 SM-pinnar i agility). - Klara i hoppklass med en bonuspinne, så vi satsar på att bli klara även i agilityklass, men ingen brådska. Har i dagsläget 3 kvar.

* Vinna årets agilityhund (SASK) och slå Zukis morbror Timi detta året. (Vi kom 3:a 2015 med resultat från klass 1 och 2:a 2016 med resultat från klass 3, men nu är vi också i klass tre och kan vi bara få in lite resultat i agilityklass detta året så kanske)
* Hamna inom typ typ 30 av årets agilityhund (sagik).

Upp till toppen
Annons: