Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 744 ggr
Jetaime
2016-12-02 09:14

Andra advent/helgen 2-4/12.

Vad händer i helgen? 😊

Annons:
LinDajSon
2016-12-02 09:18
#1

Ska åka och valla om några minuter, sen ska Athos till veterinären för att titta på en knöl han fått på tassen. Blir väl operation nästa vecka. I helgen tänker jag ta det lugnt, blir några långpromenader med hundarna och upplet för nu var det ett tag sedan (igen). Behöver måla lite också.

Turast
2016-12-02 10:02
#2

stockholm hundmässa på söndag (om jag kommer dit nu när pendlarna är inställda…) 

hälsa på pappa på lördag och packa inför flytt

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jetaime
2016-12-02 10:40
#3

Jobb idag, sen ska jag hem till mina föräldrar igen och förhoppningsvis bli klar med det sista på nerfarten (för träning av kf)… 

Imorgon är det "Tomtehoppet" i Marsvineholm (inoff. agilitytävling). Vi var med förra året också, jättetrevlig och mysig tävling :) (Förra året kom vi 5:a i båda klasserna så vi har lite att slå i år 😃 Vi har utvecklats en heeel del på ett år, men sen gäller det ju att ta sig igenom också, hahah..)

Söndag har jag ingen aning..

Fisherling
2016-12-02 19:55
#4

Ledig imorgon! Kanske åker iväg med kameran och låter hundarna rusa på golfbanan. Åh, eller kanske till mina gamla hemtrakter för att rusa där :D Uppe på tippen (en kulle, inte en tipp), där skulle vi kunna få till riktigt fina bilder!

På söndag drar vi till Stockholms Hundmässa!

Jetaime
2016-12-03 17:35
#5

Det gick inte alls vägen på dagens tävling. Försöker lägga in lite saker, tävlingsmässigt som vi tränat på osv, men alltid lättare på träning än tävling, plus att hunden är liiiite mer taggad på tävling än träning. 

I agilityloppet kom vi 7 av ca 30 stycken, med fem fel. (hon hoppade balansen … ) Däremot hade vi bäst tid av alla som gick igenom.. alltid nått. (Konkurrensen var kanske inte superstor, men å andra sidan var det väldigt enkla banor, och vi har alltid sämre förutsättningar då eftersom Zuki inte är den snabbaste.. Vi har större fördel av svåra och tajta banor).

I hopploppet så gick hon väldigt fint fram till 3:e sista hindret (som hon rev…) vilket blev en stor störning för mig som inte fixar när hon inte lyfter på tassarna.. (var dessutom bara 50 cm idag) och efter det blev det både ett hinder från fel håll och.. ja, mest katastrof liksom. 

Det är lite synd att vi liksom inte klarar av att hålla ihop ett helt lopp.. Inga svåra banor ens. Men jag är väl lite hopplös också som ändå går all in med vinnarskalle och då känns ett "misslyckande" hundra gånger värre. Men bara släppa det och gå vidare..

LinDajSon
2016-12-03 18:02
#6

Men alltså, är det inte sådär det är då i agility? Man diskar/får fel typ 9,9 ggr av 10 (ja men typ), sen vinner man nån gång då och då. Du har ju tagit dig långt i båda klasserna och när det sitter så går det alltid riiiktigt bra… så du kanske bara ska sluta ha så orealistiska krav?

Annons:
Jetaime
2016-12-03 19:02
#7

#6 Inte riktigt kanske, men ja…agilityn ät ju så himla oförutsägbar på många vis. Borde absolut inte ha så stora krav på mig själv/oss men det är lättare sagt än gjort ..

Upp till toppen
Annons: