Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 572 ggr
Jetaime
12/9/16, 11:34 AM

Tredje Advent/Helgen 9-11/12.

Vad händer i helgen?

Annons:
LinDajSon
12/9/16, 1:34 PM
#1

Eftersom snön är borta så tänkte jag eventuellt knata ut och lägga några spår i skogen. Om isen tinar bort från träningshagen blir det säkert vallning.

Jetaime
12/9/16, 2:35 PM
#2

Jag ska jobba imorgon. Förutom det har jag ingen aning.

Fisherling
12/9/16, 7:14 PM
#3

Tänker nog hoppa lydnadstävlingen imorgon… Eftersom jag missade att betala den andra tävlingen jag anmält till har jag nu bara en tävling innan årsslutet. Vilket betyder att jag inte KAN ta LP1. Skittrist. 

Dessutom är tävlingen i ottan och jag tänker inte gå upp kl 5 på en lördag bara för att det är kul att tävla.

Jetaime
12/9/16, 7:16 PM
#4

#3 Som jag har fattat det får man "ta med sig" dom tidigare gk resultaten till nästa år, men då blir det ju i startklassen och ett LD START iställte, så tråkigt om man nu satsat på ett LP1.

Du har inte frågat om du får efteranmäla? Det har jag fått ett par gånger när jag glömt betala anmälan.

Fisherling
12/9/16, 7:32 PM
#5

Jo, men jag vill INTE köra startklass. Den klassen är så nerdummad att jag är orolig att hundar som knappt har något vett alls kommer infinna sig på plan. 

Och det hade jag ju iförsig kunnat fråga., Dock tror jag inte att jag hinner få något svar kl halv åtta en fredag :(

Jetaime
12/9/16, 7:35 PM
#6

#5 Fast du har ju inga gruppmoment iallafall, så din hund behöver ju inte vara lös tillsammans med någon annan. Är det en mindre tävling brukar man få efteranmäla…

Annons:
Fisherling
12/9/16, 7:38 PM
#7

#6 Nä, och det är ju bra. Och i klass 1 kommer det vara i koppel. Känns som en cakewalk i jämförelse..

Jo, men tävlingen jag ska på imorgon, då måste jag vara där vid halv sju :P Jag vill inte skicka iväg en förfrågan om att efteranmäla mig till den andra tävlingen, åka iväg i ottan en lördag för att tävla, och sedan på måndag få reda på att tyvärr, det går inte.

Jetaime
12/9/16, 7:41 PM
#8

#7 Ja.. Verkligen. Har gått igenom alla moment i startklassen på lydnadsträningen, känns inte som tävlingslydnad längre. Lydnadsklass ett är ändå lite utmaning liksom. Nej kanske lite sent 🙈 jag hade antagligen chansat ändå. Och skrivit till tävlingsledaren att det är sista chansen för LP1 innan året är slut ..

Fisherling
12/9/16, 8:09 PM
#9

#8 Ja, jag skrev ner både startklass och klass 1, känns jättekonstigt. Liksom sändande runt en kon. Tur att jag redan tränat på liknande moment, men vilket sjukt konstigt moment egentligen!

Jooo, kaaanske… Men… Det är så tiiiidiiiigt och jag har jobbat hela veeckaan… /lat 😂

Jetaime
12/9/16, 8:14 PM
#10

#9 Ja, finns väl både positivt och negativt med nya klasser/moment. Samma med agilityn (vilket jag har ännu mer ångest över, gillat inte alls dom nya storlekarna)

Fisherling
12/9/16, 8:29 PM
#11

#10 Vad är det som tar emot med de nya storlekarna? Är det att Zuki ligger mitt emellan?

Jetaime
12/9/16, 9:14 PM
#12

#11 Jag gillar inte att det är fem klasser, och framförallt inte att men delar upp L och XL (och att det påverkar oss då såklart, jag avskyr förändringar, även om det kan vara till det bättre, men jag skulle inte säga att det gynnar just oss speciellt mycket, dels för att det inte följer dom internationella reglerna och dels för att startfälten blir mindre, och har man inte den snabbaste hunden behöver man större startfält för att det ska delas ut fler SM-pinnar osv.. ) Jag tror att vi skulle ha större chans i L, egentligen eftersom jag tror kommer bli lite grann en "B-klass" till XL (jag tror det är få som har hundar under 50 och som satsar på att komma längre än SM eller tävlar internationellt kommer välja den och stannar därför kvar i XL… Vilket inte heller gynnar dom större tyngre hundarna som kanske egentligen dom som skulle behövt dom sänkte hopphöjderna som mest, men å andra sidan kommer dom sk. snabba "fuskmedium" också bli L hundar, så det återstår ju att se… Man kan ju säga att jag grubblat en hel del över detta 🤐)

Jetaime
12/9/16, 9:19 PM
#13

… för att tillägga, det kan tänkas att jag övertänker det hela lite grann, jag går ganska all in när det är något som rör mig och som jag verkligen brinner för.. så ibland hade det nog hjälpt att faktiskt INTE tänka så mycket.

Annons:
LinDajSon
12/9/16, 9:32 PM
#14

Det är ju verkligen mycket förändringar… känns som att folk petat i ALLT. Nya vallhundsprovet är rätt så annorlunda mot det tidigare också.

Jetaime
12/9/16, 9:35 PM
#15

#14 Ja verkligen. Nya reglar i rallyn också..

Jag har så svårt för förändringar och när så mycket ändras också på en gång.. Men ja, man vänjer väl sig så småning om..

Jetaime
12/9/16, 9:36 PM
#16

#14 Vad kommer att ändras på vallhundsprovet?

LinDajSon
12/9/16, 10:17 PM
#17

Dubbelt så många får, längre avstånd i alla moment, och så börjar man med ett (längre) hämt och där ska djuren direkt in igenom en L-ränna innan fösning, drivning och fålla.

Upp till toppen
Annons: