Annons:
Etikettaussieprat
Läst 675 ggr
Jetaime
2016-12-27 12:01

Vad åt era hundar?

Vilket foder är era hundar uppfödda på och vad fick ni med er för foder från uppfödaren? Fortsatte ni med det fodret? Varför/varför inte? Om inte, vad bytade ni till?

Annons:
Jetaime
2016-12-27 12:04
#1

Zuki är uppfödd på Royal Canin Medium Junior, och jag fick med mig övergångsfoder hem, men blandade upp direkt med det fodret jag tänkte ge och slutade med royal so fort den påsen var slut. Jag gillar inte innehållet i royal och tycker inte att det är ett speciellt bra foder. Jag bytte till Precept puppy som hon sen åt upp till hon var ca 9 månader. 

Idag äter hon Acana och ibland blandar jag lite med foder som hon har vunnit på tävlingar.

LinDajSon
2016-12-27 12:39
#2

Athos skulle äta någon Hillsvariant har jag för mig, på uppfödaren inrådan. Pfft. Bytte när säcken vi fick med oss var slut. Jin tror jag fick råkost ett bra tag… och Orijen. Så länge sedan så minnet har rostat… Feng födde jag upp på mestadels Fodax/råkostblandning. Kaijus uppfödare ville att vi skulle ge Royal så det gjorde vi väl rätt länge… sen fick han Priima NK och råkost som de andra åt då. Jag ger dem torrfoder nu men så fort vi får hem en frysbox så blir det färskfoder igen…

Fisherling
2016-12-27 14:26
#3

Tinja är uppfödd på Royal Canin. Jag är inte ett fan av det fodret och bytte när det tog slut. Nu äter hon hälften Vom Og Hundemat och hälften Magnusson Grain Free och det fungerar hon utmärkt på.

När jag bor på gård, har kennel och hundarna har egen frysbox, då kommer det vara färskfoder och råfoder för hela slanten 😃

Kazince
2017-01-07 15:04
#4

Tossa är uppfödd på Magnussons, bytte direkt till egenkomponerad BARF

Fialialej
2017-01-08 00:54
#5

Doggy torrfoder åt Alva innan hon kom till mig. 💪 Nu äter hon VOH oftast men blandat med Sams field torrfoder.

"På natten är alla katter svarta"

Upp till toppen
Annons: