Annons:
Etikettaussieprat
Läst 794 ggr
Jetaime
12/27/16, 12:09 PM

Veterinärbesök.

Vad tycker era hundar om att besöka veterinären?
Beror det på vilken klinik, vilken veterinär, och vad besöket gäller?

Annons:
LinDajSon
12/27/16, 12:32 PM
#1

Feng tycker inte om påtvingad hantering så veterinären är inte hennes favoritställe, men det är inga högljudda protester, ser bara olycklig ut och spänner sig. Jin är hemskt lätt att hantera, gör inget väsen av sig hos veterinären heller, go å gla kexchokla'. Var hemskt lätt att ha på rehab också, tyckte det var rätt mysigt. Athos är lättare att ta till veterinären än man skulle tro, har blivit en del turer under åren. Nu i december en hel del. Kaiju har varit enkel också men när vi skulle höftledsröntga så tror jag han kände sig trängd, veterinären kom in i det pyttelilla rummet och hävde sig på honom direkt utan att hälsa, han blev inte alls glad så jag fick tjurhålla honom. Bara några veckor innan var vi där och vaccinerade utan problem. Kaiju har annars inget problem med folk eller hantering, men det blev väl lite tokigt där. Tvång gillar varken han eller Feng oavsett vad det gäller, de äldre är lättare att köra över haha… :P

Jetaime
12/27/16, 12:42 PM
#2

Zuki är inte så överdrivet förtjust i att gå till veterinären.. Hon hatar att bli pillad på (det gör hon även hemma vid kloklippning och sånt också.. eller när man ligger i sängen så ska man helst inte röra henne för då går hon 😃), speciellt när hon har ont/har skadat sig, något är tokigt osv.. Nästan varje gång vi varit där förutom vaccination och röntgen så har det varit något ont. Hon har dragit ut tänder, dragit bort en klo, fick komma tillbaka pga inflammation, och sen blev hon magsjuk och fick läggas in.. Så njaaaa.. inte Zukis favoritställe. Hon blir lite stressad och lite överdriven, men gör som man säger till henne. Däremot älskar hon att följa med in tills hon inser att vi ska in i ett liten rum och någon ska pilla på henne.. Speciellt dom höj- och sänk-bara borden. Lättast att lyfta upp henne, men veterinärerna ska alltid envisas med att sänka ner dom till typ marken och sen höja upp dom med henne på..  Nej tack, säger Zuki och hoppar ner!

Fisherling
12/27/16, 2:28 PM
#3

Tinja har inget emot att vara hos veterinären. Inte ens när hon var så dålig att hon inte kunde stå så klagade hon det minsta, veterinären fick både vift på svansen och puss på handen. När jag hämtade henne två nätter senare så blev jag helt överröst med lovord över vilken trevlig, gosig och glad hund jag har 😃

Upp till toppen
Annons: