Annons:
Etikettfoder-hälsa-sjukdomar-skador
Läst 950 ggr
Jetaime
2017-01-04 18:31

Tillskott.

Får era aussies några tillskott i maten och isåfall av vilken anledning? :)

Annons:
Jetaime
2017-01-04 18:55
#1

Zuki får just nu:
*Kelp, Svenska djurapoteket - Började ge det i våras för jag fick det rekommenderat för förbättring av päls, klor och pigment (tänkte nog mest för att jag skulle ställa ut henne och hon blir så himla solblekt och ful, jag inbillar mig att hon höll färgen bättre förra året än tidigare.. Men kanske inbillning) Men kelp är även bra för matsmältningen och jag tycker att hon är bättre/jämnare i magen när hon får det.
*Multiflex, Svenska djurapoteket (Glukosamin, MSM, Grönläppad Mussla, Kondroitin och C-vitamin) - Har hon vunnit på en tävling, men ger gärna något för leder i förebyggande syfte eftersom hon är så himla aktiv inom agilityn och jag vill att hon ska hålla så länge som möjligt. 
* Salmopets laxolja.
* Munhälsa, Aktiv hund - Fick in en provburk på jobb av ett annat märke än plaque off, som vi inte skulle ta in så Zuki fick den :p.. Men den är snart slut så kommer inte fortsätta med den sen.

LinDajSon
2017-01-04 19:18
#2

Standardts fiskolja. I princip den enda vettiga fiskoljan, rätt balans mellan DHA och EPA samt bra värden osv osv. Ger i huvudsak för ledhälsan, har en katt med artros som blivit rörligare av det också. Sen såklart ger det blanka pälsar och ska vara bra för lite allt möjligt. Standardts B-vita päls. Tog slut för ett tag sedan och har väntat med att köpa nytt eftersom en lokal butik ska få hem, och jag vill gärna stödja lokala handlare - syns helt klart att de gått utan, i alla fall på grabbarna. Började med det här förra året, testade för skojs skull. Alavis MSM. tipsad av en vän som själv tar det (och ger djuren).

Kazince
2017-01-07 15:02
#3

Gurkmeja, fiskolja och MSM.

Denna kommentar har tagits bort.
Turast
2017-01-08 12:36
#5

Gurkmeja, spirulina och ibland en kvätt nyponpulver

Collien får även glukosamin och nyponpulver pga lederna

De fick fiskolja ett tag men det är slut nu och jag har inte hunnit köpa nytt.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Upp till toppen
Annons: