Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1203 ggr
Jetaime
2/9/17, 5:46 PM

Vad är det värsta..

Aussien sägs ju vara ganska uppfinningsrik och påhittig, vilket många av oss som ägare till dom vet, så… Vad är det värsta (både roligt, hemskt och pinsamt) era hundar har lyckats med hittills under sin livstid?

Annons:
LinDajSon
2/9/17, 7:31 PM
#1

Jadu… jag börjar med den äldsta. Ett av alla påhitt, det har blivit en del under åren. När Athos bodde hos sambons föräldrar så kunde han ta sig en tur när han fick tråkigt. En gång mitt i sommaren valsade han in i en sommarstuga, rakt in i köket. Föreställer mig att de nog fick en smärre chock när de vände sig om och mötte en stor svart hund, haha.. Han tog ett par turer till campingen också och tiggde kakor i husvagnstälten… <_< Jag återkommer med mer påhitt. :P På fyra hundar blir det ju en del…

Jetaime
2/9/17, 10:52 PM
#2

#1 Ser jag fram emot ;)

Jag tror aldrig Zuki har gjort nått riktigt illa, eller hemskt, pinsamt.. Alltså småsaker absolut och kanske pinsamt för stunden.. Men ja.. Får fundera lite och se om jag kommer på nått :p

Fisherling
2/10/17, 8:21 AM
#3

Jag har verkligen försökt komma på något, men tror inte hon gjort något pinsamt. Benji, å andra sidan, har gjort massvis med pinsamma saker. Typ som när jag cyklade hem från affären med honom på landet. Han var lös, för det är en kort liten väg. Helt plötsligt far han iväg, in på en tomt och in i deras sovrum där frun står och byter om! Jag har ingen aningen om vad spm flög i honom! Jag ursäktade så hemskt mycket men som tur var hade de ägt labrador tidigare, så de var tydligen vara glada för besöket :P

LinDajSon
2/10/17, 5:23 PM
#4

Men flickor… har ni ens aussies……….. :P

Turast
2/10/17, 7:07 PM
#5

Alltså ingenting :O Jag vet inte om jag fått en litet "mammas lilla flicka"-aussie (med ett jäkla humör dock…) eller om jag bara alltid förväntar mig deet värsta (speciellt efter vad folk sa om aussies innan jag skaffade en) men nä hon har inte gjort något hemskt eller pinsamt :O

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Fisherling
2/10/17, 7:20 PM
#6

#4 Haha ja man kan ju undra! Jag var totalt förberedd på en hund som låste upp dörrar, hittade på hyss och allt möjligt… Men nepp, hon hittar aldrig på något bus.

Annons:
LinDajSon
2/10/17, 7:27 PM
#7

Jag kontrar med att Feng har jagat grannens barnbarn, Jin har kissat på en bonde, och Kaiju har skuttat ner i en isvak.

Bara så att ingen som läser den här tråden ska tro att alla aussies är söta prinsesshundar som aldrig hittar på något jäkelskap… 😂

Turast
2/10/17, 7:40 PM
#8

Haha jag lovar att andra tyckt att Marcie gjort massa hemskheter 😂

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Fisherling
2/10/17, 7:50 PM
#9

Jag ska försöka komma på något, NÅT måste hon ju ha gjort! 

Räknas det att hon sprungit iväg till fel människa när jag sagt "gå och hälsa"? 😃 Hon blir SÅ taggad att ibland är benen snabbare än ögonen, och råkar man se en främling 20 meter bort trots att pappa är 2 meter bakom en när matte säger "gå och hälsa", tja, då är det väl klart att man satsar järnet? 

Som tur är har hon ännu inte tacklat någon, jag har kallat in henne innan hon kommit fram 😂

LinDajSon
2/10/17, 7:59 PM
#10

#9 Nä, det räknas inte. Ingenting som innehåller ett "…. det HADE kunnat bli pinsamt om jag inte haft sekundlydnad på min hund"-tillägg räknas INTE. Det kallas skryt. 😂😉😃

Kom igen, något måste ni ju ha på lur. Kom inte och säg att era aussietöser har gått genom livet (okej, två av dem är ju unga och har tid på sig men Jetaime jag FÖRVÄNTAR mig en bra aussiehistoria av dig, haha) utan att ställa till med NÅGOT. Hallå, tokstolligheten och påhittigheten är ju halva grejen med de här djuren och det är ju inte som att de bara tar sig för söta och charmiga saker (vilket de såklart också gör - jag kan dra tusen historier om fina, söta, trevliga saker också - bara så att ingen tror att mina hundar ENBART är galna otuktade monster).

Kom igen nu.

Fisherling
2/10/17, 8:07 PM
#11

Hmmmmmmm…

Åh, hon snodde ett ben som låg för att tina på köksbänken för ett tag sedan?
Hon har även tagit världens sats och kört framtassarna rätt i skrevet på folk hon känner, typ min kompis Niklas och syrrans pojkvän 😃
Hon åt upp ett par såna där anti-halkskydd för skor förra vintern.

Ehhhh vad mer har hon gjort… Alltså känner att jag bara kommer på light-hyss 😂

En gång bajsade hon i en inomhushall. Hon vandrar när hon skiter, så där fick jag svälja min skam och skuffla runt efter henne med bajspåsen under baken.

Det är ju inte så mycket ett hyss som att naturen kallade 😂 Men pinsamt var det.

Turast
2/10/17, 8:18 PM
#12

hm… jag hittar henne på köksbord lite då och då? 

åh jag vet!!! När hon var typ 4,5 månader och jag gick ut 3 minuter för att slänga sopor, tog hon sig in i köket och åt upp halva valpfodersäcken….. hon var rund som en boll! 😂

hmm mer då..  hon skadar sin husse med jämna mellanrum också! Spräckte  hans läpp så det rann blod som ett vattenfall… hoppar upp med tassarna rätt i kronjuvelerna 😎

mer än så kommer jag nog inte på..😇

eller jo! När hon var 9-10 veckor så hoppade hon upp i mitt knä när jag satt och åt lasagne så att tallriken flög i golvet, och då sprang hon snabbt som attan och käkade upp halva portionen på en halv sekund….

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Jetaime
2/10/17, 9:23 PM
#13

Alltså kan hända att jag glömt en del också ;) Men Zukis syster har hittat på väldigt mycket skit både hemma hos mig och hos sin egen familj, haha.

Annons:
Sugar Mist
2/11/17, 12:28 AM
#14

Opsis käkade upp en av mina tammöss… Han var rätt lugn på "hyss"fronten men det är nog det klaraste minnet, han hade på något vänster fått upp luckan och min lilla mus som var snäll och älskade allt gick nog fram och nosade och ja… Spekulationer dock, jag var inte hemma men luckan var öppen och musen borta :| Flynn tuggade sig igenom underkläder, brutit upp papperskorgen i badrummet och demolerat bindor i soffor, hoppat upp på köksbänken(58cm hög och bufflig på 27kg tog sig upp på smala bänken…) och snott flera kilo kött sammanlagt, både tillagat och rått, smakade sig igenom en hel mörk choklad ifrån Marabous premium sort, skallade en kille så han fick blåtira(Sa dock åt honom att Flynn var bufflig och inte skulle hälsa eftersom killen även var allergisk och full…)… Sprungit in i glasdörrar i all hast.. Säkerligen gjort mer 😂 Jack… Han är Jack och Jack är en ängel, stuckit på vilt en gång men annars är han snäll, så snäll, men han är väldigt dum egentligen, går in i glasdörrar/fönster etc…

-

Kazince
2/26/17, 8:53 AM
#15

Tossa har gjort en hel del, haha…

*Tuggat sönder en hel fåtölj 

*Gnagt sig igenom 4 hallmattor

*Slitit sönder 3 par skor

*Som 10 veckors valp skrämde hon min kompis häst (när kompisen satt på) så hon åkte av pga hästen sprang in i ett träd och skavde av kompisen på. (Var dock inte meningen, Tossa skällde en gång efter vi promenerat bredvid hästen en längre stund, hästen hoppar även till för löv som rör sig)

*Hoppade hål på isen så hon for under, jag blev tvungen att hoppa ner och krossa isen och dra upp henne eftersom hon såklart krossade isen på en å i rörelse.

* Bet min farmor i handleden när hon var hundvakt, fick infektion så hon blev tvungen att besöka sjukhuset

* Bet hål i min näsvinge en morgon, myset övergick till busattack som slutade i piercad näsa.

* Första sommaren kom hon springandes med en huggorm i munnen, blev ett besk hos veterinären men på något vis hade hon inte blivit biten. Blev en dyr historia en varm lördagskväll.

*Blivit kissad på av en ko.

* Hon skulle mysa med husse (vegan) och lade snällt halva fårskallen bredvid honom på hans kudde. Han var ej glad över gåvan när han vaknade.

Hmm, har nog mer!

Jetaime
11/6/17, 11:27 AM
#16

Putt, någon mer som vill dela med sig ? :)

Sugar Mist
11/6/17, 1:16 PM
#17

Salt har tjuvat halstabletter och målade om mina vita väggar till en härlig bajsbrun färg, hon har haft bajsrejs i hela lägenheten- inklusive bädd, säng och soffa, hon har kissat på allt, bajsat under min dubbelsäng som är 15cm över golvet.
Hon hittade kisspapperspåsen en natt, strimlade allt papper till pyttesmå bitar i soffan och när jag vaknade låg hon där och viftade på stumpen så papper yrde i hela rummet. 
Smitit lite här och vad, demolerat en hel del saker- aussievalpar är påhittiga :P

-

Jetaime
11/6/17, 1:40 PM
#18

#17 Vad omtänksamt, låter härligt med bajsbrunt!😊

Sugar Mist
11/6/17, 2:00 PM
#19

#18 Väldigt, hon har en thing för att leka med bajs också, så gör hon inne får en vara vääldigt snabb 🥵

-

MTVinga
11/6/17, 3:27 PM
#20

Oj det värsta Vinga har gjort att tugga på handbromsen i bilen. Känns rätt milt i jämnförelse. Kissat inne har hon inte gjort sen hon var nio veckor och bajsat inne har aldrig hänt. Inte ens lös i magen har hon varit.

Annons:
klarakarolina
11/7/17, 10:52 AM
#21

Det värsta Cash gjort va nog när han var ensam hemma en liten stund. Han hade jättetrevligt. Hämtade nyponsoppa i köket och bet sönder förpackningen på golvet. När han var klar med nyponsoppan gick han på blåbärssoffan och valde att lägga sig i soffan med den förpackningen. Vi hade blåbärssoppa i hela vår vita soffa 😭

Vid ett annat tillfälle åt vi pizza och han hoppar upp och snor pizzabiten ur min hand🤐 Så otroligt oförskämd😃

Anibaz
11/7/17, 10:32 PM
#22

Vi bor i ett område med hyreshus och några som har balkong på första våningen har byggt trappor ner till gräsmattan. I somras när Smilla fortfarande fanns gick vi som vanligt promenad längst en stig som går bakom husen, hon var alltid lös och drog aldrig iväg… förutom den gången såklart. En balkongdörr stod öppen och hunden springer över gräsmattan, upp för trappen och rakt in i vardagsrummet hos ett par som satt och åt middag - köttsoppa och skinkmackor. Mackorna sög hon ju i sig i ett nafs och jag har nog aldrig skämts så mycket. Paret var dock bara glada över besöket och Smilla var varmt välkommen tillbaka för fler mackor.

CayKantos
11/12/17, 10:21 AM
#23

#22 HAHA Gulligaste jag hört! Alltid tur man hunden iaf väljer snälla människor :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Upp till toppen
Annons: